محلی مشاهده: اسرائیل طرح الحاق یک اشتباه بزرگ

اولین سفر من به اسرائیل/فلسطین به عنوان رهبر یک گروه مطالعه رخ داده است در سال 1977 با دانش آموزان از کالج کن

توسط NEWSMINERAL در 11 خرداد 1399

اولین سفر من به اسرائیل/فلسطین به عنوان رهبر یک گروه مطالعه رخ داده است در سال 1977 با دانش آموزان از کالج کنکوردیا در مورهد مینه سوتا. در حال حاضر برخی از هشت سفر بازگشت و 43 سال بعد من هنوز هم درگیر با آن نوار باریک از زمین در امتداد دریای مدیترانه و غرب رود اردن. که ترکیب بسیار زیبا از توپوگرافی و مردم از سه ادیان توحیدی — یهودیان, مسیحیان و مسلمانان — ارائه تجربیات غربی ها حتی در یک هفته دو دیدار که گسترش دیدگاه و واژگون کلیشه. آن است که به معنای واقعی کلمه یک زمین که همه جهان بازدیدکننده داشته است.

از آنجا که اولین سفر من شده اند مشتاق به یادگیری بیشتر در مورد تاریخ از این "سرزمین مقدس" بلکه تنش و درگیری بین یهودی و فلسطینی مردم که co-ساکن آن منطقه است. به عنوان کسی که طرفدار صلح آمیز و تنها راه حل برای منازعه من نگران وخامت اوضاع پس از 53 سال از اشغال اسرائیل از کرانه غربی و غزه.

در قضاوت بسیاری از کسانی که استدلال می کنند برای راه حل دو دولت برای این زمان طولانی مشکل مغلوب ساختن پیشی جستن اقدامات دولت است که تنها بدتر از جنگ است. در ماه های اخیر آن "طرح صلح" یک جانبه ارائه شده از بخش های مهم غرب بانک در ازای قطعات بی ثمر نگب. پس از 1 ژوئیه نخست وزیر نتانیاهو ائتلاف دولت وعده داده شده به ضمیمه تمام شهرک و بخش های زیادی از منطقه C واقع در حاصلخیز دره اردن (که اسرائیل در حال حاضر اشغال) به دنبال مختلفه قبل از این آمریکا. این presumptive نامزد حزب دموکرات جو بایدن ساخته شده است شناخته شده مخالفت خود را با چنین اقدامی است.

این الحاق اگر آن اتفاق می افتد بدون هیچ گونه ورودی از فلسطینی ها و کشورهای دیگر خواهد بود مستقیما در برابر قوانین بین المللی (242 سازمان ملل متحد و کنوانسیون ژنو) و در محل قفل وضع موجود از اشغالگری اسرائیل. این امر پایان هر گونه امید برای راه حل دو دولت و اسرائیل یک دولت آپارتاید بود. اگر دو کشور ایجاد شد در طول سال 1967 آتش بس در مرز اسرائیل شامل 78 درصد فلسطین تاریخی کشور فلسطین و 22 درصد. اگر غیر قانونی الحاق رخ می دهد اسرائیل را اضافی 30 درصد از فلسطینی ها در خاک. عواقب جدی را دنبال کنید.

فلسطینی ها را از دست دره اردن با آن منابع آب و حاصلخیز مناطق بود احاطه شده توسط ارتش اسرائیل و بسیار کمی به هم پیوسته منطقه است. با جمعیت قابل مقایسه با اسرائيل و بالاتر نرخ تولد و فلسطینی ها را تبدیل به طور فزاینده ای شلوغ به یک پنیر سوئیسی خاک با سوراخ تنها کنترل پست های بازرسی و حضور نظامی و نداشتن آزادی حرکت و یا واقعی استقلال سیاسی.

برای اسرائیل تداوم اشغال نظامی ادامه خواهد داد به یک تخلیه مالی و در نتیجه کمی بودجه برای آن سیستم مراقبت های بهداشتی و دیگر نیازهای واقعی. اسرائیل مانند آفریقای جنوبی که قبلا می توان به عنوان یک دولت منفور در سطح جهانی و در صورت افزایش مقاومت و درگیری های باز. جوان یهودی-آمریکایی ها به طور فزاینده ای خواهد سوال حق اسرائیل بال مهاجر تحت سلطه سیاست.

اسرائیل الحاق دره اردن را به خطر اندازد آن توافقنامه صلح با اردن به امضا رسید و در سال 1994 زمانی که اسحاق رابین نخست وزیر شد و کار به سمت یک راه حل دو کشور. اردن در حال حاضر بر دوش با 2 میلیون پناهندگان فلسطینی را از ترس هجوم بیشتر از غرب بانک.

در نهایت ایالات متحده را "خود" مشکل مداوم از دولت آپارتاید اسرائیل با نیاز برای ادامه میلیاردها دلار سالانه پشتیبانی (در حال حاضر در 3.8 میلیارد دلار) و همچنین در مواجهه با انتقادات بین المللی به پشتوانه آن غلط سیاست های اسرائیل است.

وقت آن است که برای امریکا به یک دوست واقعی برای اسرائیل و تماس برای پایان دادن به اشغال و معقول حل و فصل مذاکره با فلسطینی ها. تنها مشروع راه حل دو کشور می تواند به کاهش تنش و خشونت در منطقه مقدس برای یهودیان و مسیحیان و مسلمانان است.

James L. بیلی از دلوت عضو دوقلو پورت صلح نه دیوار یک گروه محلی کار برای پایان اشغال اسرائیل از فلسطینی ها و فقط راه حل مسالمت آمیز برای مناقشه. او همچنین یک بازنشسته کشیش لوتری با مدرک دکترا در مطالعات عهد جدید. او تدریس در دین department at Concordia College در مورهد مینه سوتا و در ورتبورگ کلامی حوزه علمیه در Dubuque, آیووا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن