هند اخراج دو مقامات پاکستانی در 'جاسوسی' به اتهام

توسط: | منتشر شده در تاریخ: 1 ژوئن 2020 10:56:37 am هند اخراج دو مقامات پاکستانی برای 'جاسوسی'. (DW

توسط NEWSMINERAL در 12 خرداد 1399
توسط: | منتشر شده در تاریخ: 1 ژوئن 2020 10:56:37 am
India expels two Pakistani officials on 'espionage' charges هند اخراج دو مقامات پاکستانی برای 'جاسوسی'. (DW)

دولت هند اخراج دو مقام در کمیسیون عالی پاکستان در دهلی نو متهم آنها را از درگیر شدن در فعالیت های جاسوسی این کشور وزارت امور خارجه گفت: در روز یکشنبه.

"دولت اعلام کرده است هر دو این مقامات شخص غیر قابل قبول برای غرقه شدن در فعالیت های ناسازگار با وضعیت خود را به عنوان اعضای یک ماموریت دیپلماتیک" وزارت در بیانیه ای گفت.

این جفت ارز مجبور به ترک کشور "در عرض 24 ساعت" و پاکستان اتهام Affaires de صادر شد با یک "اعتراض شدید" بیش از این اتهام فعالیت های مقامات این وزارتخانه اضافه شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان را محکوم کرد اخراج و ادعا شده که دو تن از آنان بازداشت و شکنجه توسط مقامات.

"هند اقدام شده است همراه با یک منفی از قبل برنامه ریزی شده و هماهنگ رسانه های کمپین است که بخشی مداوم ضد پاکستان تبلیغات" وزارت گفت.

تنش بیش از کشمیر

این حرکت به احتمال زیاد به افزایش تنش بین دو هسته ای در جنوب کشور که طولانی مدت اختلاف بر اکثریت مسلمان کشمیر منطقه است. پاکستان و هند هر دو حکومت بخشی از اختلاف هیمالیا خاک اما ادعا می کنند آن را در کامل است.

روابط میان اسلام آباد و دهلی نو بیشتر رو به وخامت گذاشته و پس از نارندرا نخست وزیر محروم هند-اداره کشمیر از آن نیمه خودمختار وضعیت در ماه اوت سال گذشته است.

ادامه مطلب: جدید هند اقامت قانون باعث خشم در کشمیر

مودی گفت: این حرکت لازم بود برای فرونشاندن پاکستان حمایت شورشیان اسلامگرا در این منطقه است.

پیشتر در ماه مه ، نیروهای امنیتی هند کشته Junaid اشرف Sahrai یک جدایی طلب کشمیری فرمانده و مشاور در ضربات. پلیس گفت Sahrai شد یک فرمانده شبه نظامی از Hizbul مجاهدین کشمیر بزرگترین گروه شورشی.

روز چهارشنبه وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی گفت که هر هندی تجاوز را دریافت خواهد کرد "خور پاسخ" از پاکستان است.

"هند bellicosity است که با هدف تحریک پاکستان اما ما نشان داد صبر در گذشته و تمرین خویشتن داری در آینده بیش از حد" دولت-اجرای رادیو پاکستان به نقل از قریشی عنوان کرد و گفت.

قریشی همچنین ادعا کرد ارتش پاکستان به ضرب گلوله یک هواپیمای بدون سرنشین در روز چهارشنبه که به "بود به عنوان مثال از هند تجاوز."

ادامه مطلب: هند بازده اتهام جاسوسی پرنده به پاکستان

ادعای جاسوسی

هند و پاکستان به طور منظم سطح جاسوسی علیه یکدیگر است.

در ماه جولای 2019, دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) به دستور پاکستان به نقد و بررسی مجازات اعدام برای Kulbhushan Sudhir Jadhav سابق هند فرمانده نیروی دریایی. دهلی نو تا به حال گله و شکایت از یک محاکمه ناعادلانه و به دنبال ICJ مداخله.

ادامه مطلب: Kulbhushan Jadhav: سازمان ملل متحد دستور دادگاه پاکستان برای بررسی هندی, 'جاسوسی' حکم اعدام

پاکستان دستگیر Jadhav در مارس 2016. اسلام آباد ادعا می کند که Jadhav اعتراف به یک نظامی پاکستانی در دادگاه که او تا به حال شده است وظیفه توسط هند به تحقیق و تجزیه و تحلیل بال (خام) هوش آژانس به "طرح هماهنگ و سازماندهی جاسوسی/فعالیت های خرابکارانه با هدف بی ثبات کردن و جنگ علیه پاکستان" در جنوب غربی استان بلوچستان و جنوب شهرستان بندر کراچی. دهلی نو با رد این اتهامات.

در مارس سال 2017, یک دادگاه نظامی محکوم Jadhav به مرگ یک حکم است که خشم مقامات هندی که بر این باورند که اگر حکم به انجام این امر قابل ملاحظه ای آسیب روابط بین دو هسته ای کشور است.

ادامه مطلب: چرا تماس برای استقلال در حال گرفتن بلندتر در پاکستان در کشمیر

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب