هند انتخاب غیر عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد

توسط: PTI | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: 18 ژوئن 2020 2:37:09 am هند نامزد شد برای غیر دائم صندلی ا

توسط NEWSMINERAL در 28 خرداد 1399
توسط: PTI | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: 18 ژوئن 2020 2:37:09 am
 india unsc seat, India elected to non-permanent UNSC seat, india unsc permanent seat, india united nation council, india non-permanenent unsc seat, india united nations, indian express هند نامزد شد برای غیر دائم صندلی از آسیا و اقیانوس آرام دسته برای 2021-22 مدت است. (عکس)

هند انتخاب شد به عنوان غیر دائم عضو قدرتمند شورای امنیت برای یک دوره دو ساله در چهارشنبه برنده 184 رای در 193 عضو مجمع عمومی.

همراه با هند و ایرلند و مکزیک و نروژ نیز برنده شورای امنیت سازمان ملل انتخابات برگزار شد چهارشنبه.

وجود دارد 192 کشور عضو در حال حاضر برای رای گیری و 2/3 اکثریت لازم شد 128. هند به دست آورد 184 رای. کانادا از دست این انتخابات است.

"عضو منتخب هند به غیر دائم صندلی شورای امنیت برای مدت 2021-22 با حمایت قاطع. هند می شود 184 از 192 آرا معتبر نظرسنجی" هند ماموریت دائمی در سازمان ملل متحد است.

هند نشستن در قدرتمند ترین عضو سازمان ملل متحد به مدت دو سال آغاز و در ژانویه 1, همراه با پنج عضو دائم چین, فرانسه و روسیه و انگلستان و آمریکا و همچنین غیر عضو دائم استونی, نیجر سنت وینسنت و گرنادین تونس و ویتنام است.

هند نامزد شد برای غیر دائم صندلی از آسیا و اقیانوس آرام دسته برای 2021-22 مدت است. آن پیروزی داده شد پس از آن بود که تنها نامزد رقابت برای تنهاست صندلی از این گروه است.

دهلی نو نامزدی به اتفاق آرا تایید شده توسط 55-عضو آسیا-اقیانوسیه گروه بندی از جمله چین و پاکستان در ماه ژوئن سال گذشته است.

قبلا هند انتخاب شده است به عنوان یک غیر عضو دائم این شورا در سال 1950-1951, 1967-1968, 1972-1973, 1977-1978, 1984-1985, 1991-1992 و اخیرا در 2011-2012.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با انجام انتخابات ریاست جمهوری 75 جلسه مجمع پنج غیر عضو دائم شورای امنیت و اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی ویژه رای گیری ترتیبات در جای خود قرار داده در اینجا با توجه به COVID-19 مربوط به محدودیت.

ترکیه دیپلمات و سیاستمدار Volkan Bozkir انتخاب شد به عنوان رئیس جمهور از 75 جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد. او تایید نامزد از میان اروپای غربی و کشورهای دیگر.

انتخابات آغاز شد و در 9 روز شنبه و بر خلاف سال های گذشته که آلاینده مجمع عمومی سالن خواهد بود بسته بندی شده با سازمان ملل متحد نمایندگان دیپلمات ها و کارکنان در طول رای گیری در این سال حضور در سازمان ملل در سالن پراکنده با توجه به COVID-19 مربوط به محدودیت.

دیپلمات های سازمان ملل متحد, کارکنان, و دیگر پرسنل وارد در مجمع عمومی سالن با پوشیدن ماسک و بلافاصله به سمت چپ محل پس از مصاحبه برگه های رای خود.

در پایبندی به اجتماعی فاصله دستورالعمل با توجه به بیماری همه گیر کوروناویروس از 193 عضو سازمان ملل متحد اختصاص داده شد اسلات های مختلف زمان برای دادن رأی در مجمع عمومی سالن برای این مهم انتخابات است.

هشت اسلات زمان اختصاص داده شد تا کشورهای عضو برای رأی گیری شروع ساعت 9 صبح در پایبندی به اجتماعی فاصله دستورالعمل. رای گیری ادامه داشت و در بعد از ظهر با اضافی 30 دقیقه زمان اسلات برای رای دهندگان که قادر به بازدید از GA سالن در طول زمان خاص اسلات ابلاغ به آنها. زمان اسلات برای هند به بازیگران آن رای گیری شد 11:30 am-12noon.

رئیس جمهور از مجمع عمومی سازمان ملل متحد Tijjani محمد-Bande نظارت رسیدگی در مجمع عمومی سالن و پیشگویان نیز مشاهده کل فرایند.

برای دو کرسی خالی را از میان آفریقا و آسیا-اقیانوس آرام متحده جیبوتی هند و کنیا شد سه نامزد. برای یک صندلی خالی را از میان آمریکای لاتین و کارائیب متحده یک نامزد تایید شده بود, مکزیک. برای دو کرسی خالی را از میان اروپای غربی و دیگر کشورهای کانادا و ایرلند و نروژ بودند سه نامزد.

15 عضو شورای امنیت پنج عضو دائم – ایالات متحده آمریکا, انگلستان, فرانسه و روسیه و چین – و 10 غیر دائمی است.

هر سال مجمع عمومی برگزیدگان پنج غیر عضو دائم برای یک دوره دو ساله است. 10 غیر دائم کرسی های توزیع منطقه ای بر اساس به شرح زیر است: پنج آفریقا و کشورهای آسیایی; یکی برای کشورهای اروپای شرقی; دو برای آمریکای لاتین و کارائیب متحده; و دو برای اروپای غربی و کشورهای دیگر. به انتخاب شورای کشورهای نامزد نیاز به دو سوم اکثریت آراء کشورهای عضو است که در حال حاضر و رای گیری در مجمع.

هند نماینده دائم در سازمان ملل متحد سفیر T S Tirumurti گفته بود که هند از حضور در شورای امنیت کمک خواهد کرد را به جهان آن اخلاق 'Vasudhaiva Kutumbakam' او به عنوان تأکید است که سازمان ملل متحد به عنوان به خوبی به عنوان multilateralism نیاز به تغییر به منعکس کننده واقعیت های معاصر و معتبر باقی می ماند به عنوان سازمان جهانی علائم آن 75 سالگرد این سال است.

"هند در سفر به سازمان ملل است کاملا قابل توجه. به عنوان یک عضو موسس سازمان ملل متحد هند در کمک به اجرای اهداف منشور ملل متحد و به تکامل سازمان ملل متحد تخصصی سازمان ها و برنامه ها شده است قابل توجه است. در بسیاری از راه های بسیار فوق العاده" Tirumurti گفته بود در یک پیام ویدئویی انتخابات پیش رو باشد.

"من مطمئن هستم که در زمانی که ما در حال آماده کردن خود برای جشن سالگرد 75 از سازمان ملل متحد و بعد از 75 سالگرد استقلال هند در سال 2022 هند با حضور در شورای امنیت کمک خواهد کرد را به جهان اخلاق ما که جهان یک خانواده – Vasudhaiva Kutumbakam," او گفت:.

هند همواره در خط مقدم از سال های طولانی تلاش برای اصلاحات در شورای امنیت گفت: آن را به درستی سزاوار یک محل به عنوان یک عضو دائم این شورا که در شکل کنونی آن را نمایندگی نمی کند, جغرافیایی سیاسی, واقعیت های قرن 21 است.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب