گجرات: MNREGA رول دیدن بالاترین سنبله در Dahod به عنوان مهاجران بازگشت

نوشته شده توسط Aishwarya Mohanty | Dahod | منتشر شده در تاریخ: 6 ژوئن 2020 2:48:50 pm روستاییان از

توسط NEWSMINERAL در 17 خرداد 1399
نوشته شده توسط Aishwarya Mohanty | Dahod | منتشر شده در تاریخ: 6 ژوئن 2020 2:48:50 pm
MNREGA, MNREGA work Dahod, Dahod MNREGA work, Ahmedabad news, India news, Indian Express روستاییان از Dhara Dungri در محل کار. (اکسپرس عکس Bhupendra رعنا)

برای Dhara Dungri یک مرز ایجاد کرد گجرات و Madhya Pradesh, مشخصه های خشک موقعیتهای پر از تپه, تابستان معمولا به معنای خانواده ها هستند که یا به طور کامل قفل شده است و یا اشغال شده توسط تنها کودکان و افراد مسن. اما با تحمیل Covid-19 مستند روستا دیده است بی سابقه بازگشت همه ساکنان آن — نیروی کار از شهرهای — برای زمان نامحدود. این منطقه همچنین شاهد افزایش اشتغال تحت مهاتما گاندی ملی روستایی ایجاد اشتغال عمل (MNREGA).

Rajsinh Mohaniya (25) یکی در میان بیش از هزار نفر که در بازگشت به روستا بین ماه های مارس و آوریل و در حال حاضر شاغل تحت MNREGA و کار مداوم کانتور ترانشه و بر روی تپه کوچک در آن ایجاد کرد. Rajsinh همسرش او دو برادر و خواهر در قانون مهاجرت برای کار در هر سال پشت سر مادر خود و دو فرزند. پس از مستند راجش و همسر خود را به حال راه می رفت از وادودارا برای رسیدن به روستای خود در مارس 29 . "وجود دارد هیچ کار در مارس و ما مجبور به قرض گرفتن 20 ، 000 تومان به تغذیه خانواده نه. ما هنوز برای پرداخت پول" Rajsinh گفت.

"تحت MNREGA این دستمزد حداقل, اما به اندازه کافی برای کمک به ما برای حفظ در خانه ما در اینجا. درآمد ما در این شهر همچنین شامل سفر و هزینه های دیگر در اینجا ما نمی متحمل آن," او اضافه شده است.

آنها پرداخت 224 تومان در هر روز به عنوان حداقل دستمزد است. دستمزد تجدید نظر شد از Rs 198 پیش از آن. خانواده خود را در یک زمین کوچک در روستا است که تنها به تولید به اندازه کافی برای آنها را برای مصرف در طول سال محدود کردن هر گونه درآمد از مزرعه تولید کند.

سناریوی مشابه در سراسر اکثر روستاها در منطقه قبیله ای که در آن روستاییان با کم منابع زمین و عدم آبیاری امکانات تمایل به مهاجرت به شهرهای دیگر برای درآمد بهتر. این منطقه که شاهد بازگشت حدود 1 لاخ مهاجران از شهرهای مختلف گجرات و مادها پرادش و راجستان گزارش شده بیشترین تعداد کارگران شاغل تحت MNREGA.

با توجه به رسمی سوابق Dahod است و تخمین زده می شود تعداد 2,38,350 کارگران به درگیر در کار های مختلف که در روز جمعه — بالاترین در دولت — و به دنبال آن باونگر است که تا کنون پشت در 77,659 و Narmada با 59, 208. از 533 گرم panchayats در این منطقه کار می کنند به طور فعال در حال انجام در 509 آنها. مناطق با کمترین اشتغال هستند احمدآباد Mehsana, گاندینگر با حداکثر تعداد کار ماهر رود درگیر می شود که در هر جمع اوری رول حدود 10000 6000 نفر و 4000 بود. در ماه مه و ژوئن سال گذشته کارگران مشغول در زیر MNREGA شد 42000 به طور متوسط روزانه است.

"این نرخ اشتغال تحت MNREGA رفته است به شدت در یکی از آخرین ماه است. ما می دانستیم که بسیاری از مردم در حال بازگشت به روستا. ما در این زمان به عنوان یک فرصت و تحت فشار قرار دادند اشتغال تحت MNREGA برای آنها. این نیز تضمین است که آنها تا به حال یک منبع درآمد در طول این بحران است. ما شده اند به طور فعال مشغول به کار نسبت به ایجاد هماهنگی بین تقاضا برای شغل و شروع پروژه ها و ایجاد راه های روستایی اشتغال است که می تواند در دیدار با این تقاضا است. ما قصد داریم در نهایت به افزایش این تعداد به 3 lakhs. ما تلاش کرده اند به آسمان پرداخت در عرض سه تا پنج روز. ایده آل برای پرداخت روش جمع اوری رول ایجاد شده پس از یک هفته از کار و سپس پردازش پرداخت از طریق بانک مستقیم, نقل و انتقالات که 7-8 روز طول می کشد اما ما باید تسریع روند گفت:" Rachit راج منطقه توسعه افسر Dahod.

برای منطقه کار تقاضا از فردی خانوارهای تحت MNREGA به ضرب گلوله از 16,642 در ماه آوریل به 1,41,420 در مارس و به 1,03,150 برای ماه ژوئن. از این 12,378 خانوار ارائه شد اشتغال در ماه آوریل و 77,429 است. کار تقاضا از فرد خانوار به طور متوسط برای این ماه در دو سال گذشته بوده است نسبتا پایین در 9500 (آوریل) 31,000 (مه) و 37,000 (ژوئن). در این منطقه که تا کنون صرف Rs 31,25,90,000 به عنوان دستمزد تحت MNREGA از آغاز این سال مالی است.

هزینه دستمزد برای سال مالی 2019-2020 برای همان دوره بود 23,53,38,000.

کارگران در حال تقسیم بیش از مهاجرت به شهرهای دیگر برای کار یک بار وضعیت normalises.

Mahesh Bhabhor, 42, حال بازگشت به روستای خود را از Raniyar Sarkari برای عروسی دختر خود را. داشتن خسته تمام پس انداز خود را در عروسی او برنامه ریزی شده بود برای بازگشت به وادودارا و از سر کار به عنوان یک قراردادی شرط بندی در آخرین هفته از ماه مارس زمانی که مستند تحمیل شد. در مه 4, او شروع به کار بر روی یک برکه گسترش پروژه تحت Sujalam Sufalam yojna نزدیک به روستا. همانطور که از چهارشنبه 560 نفر از این روستا مشغول به کار در این پروژه است.

"من یک هکتار زمین و در موسمی ما رشد ذرت اما که به اندازه کافی برای ما به مصرف. من از ذهن نیست کار تحت MNREGA اینجا. اگر ما به اندازه کافی کار می کنند و من قادر به حفظ خانواده من, من می خواهید به ماندن در اینجا. و زندگی بدون خانواده برای حدود نه ماه است که آسان نیست" Bhabhor گفت.

چند کیلومتر دورتر در Pavdi ایجاد کرد بیش از 80 درصد جمعیت 5,800 افراد مهاجرت برای کار. بسیاری از آنها را کارگران ماهر این است که برای اولین بار است که روستاییان در Pavdi در حال کار برای حداقل دستمزد است. Ganpat Bhabhor و همسرش ایندیرا Bhabhor که مشغول به کار در یک کارخانه تولید کاشی در سورات با هم به دست آورده 1,500 تومان در روز است. "ما هرگز کار برای حداقل دستمزد است. ما کار کرده اند در تولید کاشی و صنعت برای مدت طولانی. قطعا ما خوش شانس هستند که ما می تواند مدیریت به کار حتی در روستا اما ما هنوز پرستاری امید برای کارخانه ها برای باز کردن به طوری که ما می توانیم از سر کار ما" ایندیرا گفت.

از بیش از 20,875 با این نسخهها کار تحت پیشرفت در Dahod بیش از 15,000 هستند پروژه های مسکن تحت Pradhan Mantri Awas Yojna به دنبال حفاظت از آب کار می کند. "ما ترویج PMAY طرح مسکن نیز هست. این نیز کمک خواهد کرد که آنها را به ساخت خانه های خود را. حداکثر دیگر پروژه های مربوط به حفاظت از آب کار می کند مانند بررسی سدها و حوضچه های عمیق تر کمک خواهد کرد که ما برای آماده قریب الوقوع بادهای موسمی است. کمبود تامین آب برای آبیاری یکی از عمده دلایل مهاجرت است. آغاز پروژه های است که کمک خواهد کرد که صرفه جویی در مصرف آب به ما کمک خواهد کرد اطمینان حاصل شود که روستاییان را می توانید در ادامه کشاورزی در فصول غیر از بادهای موسمی" راج اضافه شده است.

چگونه کار متفاوت از شهرستانها ؟

برای بسیاری از مهاجران کار در شهر به معنای پول بیشتر اما کمتر از یقین است. Havjibhai Bhabhor, 46 کار کرده در سورت وادودارا و راجکوت به عنوان کارگر قراردادی در سایت ساخت و ساز. سمت چپ با هیچ کار او به روستای خود و پس از این مستند.

"یک پیمانکار خواهد با ما استخدام برای 10-15 روز اگر آن را یک پروژه ساخت و ساز که به معنای ما مطمئن دستمزد برای آن روز بسیاری از. برخی از مردم نیز با ما استخدام برای یک روز کار می کند. تحت MNREGA با این حال ما می دانیم که این 100 روز ، هر چند پرداخت نسبتا کمتر از آن در شهرستان می شود موفق با اجاره و هزینه سفر," Bhabhor گفت.

برای برخی از, این کار در شهرستانها نیز به معنای یادگیری مهارت های جدید. "در شهرستانها وجود دارد یک فرصت برای یادگیری مهارت های جدید مجموعه اگر ما در صنایع مختلف مانند کاغذ و نساجی و بافندگی و الماس کاشی. کار در اینجا مکانیکی در زمان. در اینجا آن است که در مورد حفاری برای هشت ساعت مستقیم" ایندیرا گفت.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن