طوفان Nisarga اشکال بیش از ساحل غربی به احتمال زیاد به ریزش زمین در ماهاراشترا

نوشته شده توسط عشا Roy | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: 1 ژوئن 2020 11:17:54 pm این سیکلون طوفان Nis

توسط NEWSMINERAL در 12 خرداد 1399
نوشته شده توسط عشا Roy | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: 1 ژوئن 2020 11:17:54 pm
Cyclone Nisarga, Cyclone Nisarga Maharashtra, Mumbai Cyclone Nisarga, Mumbai weather news, Mumbai weather updates, Cyclone Maharashtra این سیکلون طوفان Nisarga است به احتمال زیاد به شکل ظرف 24 ساعت آینده.

به سختی دو هفته پس از super cyclone Amphan یکی از قوی ترین طوفان که این کشور دیده می شود, آمار بنگال غربی Odisha و بنگلادش یک سیکلون طوفان — Nisarga — شکل داده است در دریای عرب بیش از 24 ساعت گذشته. هندی هواشناسی بخش (IMD) مقامات دوشنبه گفت: این منطقه کم فشار بیش شرقی و مجاور شرق و مرکزی دریای عرب و Lakshwadeep منطقه متمرکز به یک افسردگی عمیق امروز و دراز محور حدود 370 متر در جنوب غربی Panjim در گوا و 690 کیلومتری جنوب-جنوب غربی بمبئی.

این سیکلون طوفان Nisarga است به احتمال زیاد به شکل ظرف 24 ساعت آینده و احتمال ریزش زمین در هند در ساحل غربی در ژوئن 3.

"ما در حال نگه داشتن سازمان دیده بان ثابت در حال توسعه طوفان و باید جزئیات بیشتری فردا. ما می دانیم فردا که در آن باران سیل آسا خواهد بود. اما تا آنجا که ما می توانید ببینید در حال حاضر شدت طوفان احساس خواهد شد در بمبئی خان, Raigad, پلقر, دامان, Dadar Nagar Haveli, Valsad, Navsari, رتنگیری و Sindhudurg مناطق با بالا windspeeds و بارش باران های سنگین" گفت: DG آی Dr M Mohapatra.

در حالی که نه به عنوان قوی به عنوان سوپر گردباد Amphan Dr Mohaptra گفت موسمی رطوبت منجر به بسیار سنگین و بارش باران و در مناطق کم ارتفاع در ماهاراشترا سواحل به خصوص در بمبئی به احتمال زیاد هولناک.

IMD DG همچنین هشدار داد از ریشه کنی درختان و قطب و گفت که در حالی که Nisarga خواهد رسید هر دو ماهاراشترا و همچنین گجرات خط ساحلی دومی به احتمال زیاد کمتر تحت تاثیر قرار. بمبئی خان, Raigad و پلقر به احتمال زیاد به تحت تاثیر قرار با windspeeds تا به 105-115 kmph gusting تا 125 kmph.

دانشمندان در عین حال نشان داد که رابطه بین فرکانس و افزایش قدرت سیکلون طوفان در اقیانوس هند و خلیج بنگال و همچنین دریای عرب. اما در حالی که طوفان همواره مکرر در خلیج بنگال است و کمتر از هند در ساحل غربی -- یک روند است که به تدریج در حال تغییر است.

نویسنده سرب از IPCC (بین المللی Panel on Climate Change) اقیانوس ها و Cryosphere گزارش و دانشمند در موسسه هندی گرمسیری هواشناسی در پونا Dr Roxy Mathew Koll می گوید که در حالی که پس از طوفان موسمی دیده شده است در عربستان اقیانوس قبل از طوفان موسمی مانند Nisarga اند تا کنون بوده است نادر است.

"در طول موسمی دوره بادها فوقانی جو و کسانی که از این پایین تر جو حرکت در جهت مخالف – این مانع از تشکیل سیکلون طوفان. اما با درجه حرارت دریای عرب افزایش یافته است با داشتن بیش از چند دهه گذشته با وجود جوی شرایط باد بودن مطلوب, طوفان شده اند تشکیل شده است. این چیزی است که ما در حال تحصیل در این موسسه در حال حاضر. حتی برای Nisarga ما فکر نمی کنم آن را توسعه فراتر از یک کم فشار سیستم اما آن را به سرعت توسعه یافته به افسردگی و سپس یک سیکلون طوفان. سریع سرعت که در آن طوفان در حال تشکیل هستند که بخشی از گرمایش جهانی از روند"او می گوید.

Dr Koll اشاره می کند که پیش از آن در Amphan و در حال حاضر Nisarga به "anomalously گرم اقیانوس دماهای" اثبات به شدت طوفان. در حالی که درجه حرارت در خلیج بنگال بودند 30-33°C قبل از Amphan دمای سطح بیش از دریای عرب ثبت 30-32°C قبل از افسردگی است.

"ما در حال حاضر می بینیم یک افزایش قابل تشخیص در پست موسمی گرمسیری طوفان بیش دریای عرب. ما در حال حرکت به سمت این روند را در پیش موسمی نیز ؟ در طول سال های اخیر ما شاهد افزایش در دریای طوفان رخ می دهد نزدیک به موسمی شروع اما ما هنوز به درک اگر وجود دارد یک تغییر آب و هوا عنصر به آن است. بدون در نظر گرفتن, گزارش, گزارش نشان می دهد افزایش در دریای طوفان در طول قبل و بعد از فصل موسمی به عنوان پاسخ به سریع گرم شدن اقیانوس روند. طوفان نیلوفر در سال 2014 برای اولین بار بود بسیار شدید طوفان به ثبت در دریای عرب در بعد از فصل باران های موسمی. در سال بعد دو طوفان از همان دسته — سیکلون چپلا و طوفان Megh — مشاهده شد بازگشت به عقب در همان فصل است. در سال 2019 ما تا به حال طوفان Kyarr و طوفان ماها. در واقع Kyarr اولین سوپر گردباد به ثبت در دریای عرب در بعد از فصل باران های موسمی" او می افزاید.

کارشناسان محیط زیست باید با اشاره به افزایش بارش باران که قطره در طول طوفان بالا بردن سطح دریا افزایش می دهد که فاصله داخلی که طوفان موج رسیدن سریع تشدید طوفان (کوتاه دوره که در آن یک طوفان از تشدید افسردگی به یک سیکلون طوفان Amphan شد یک سوپر گردباد در عرض 18 ساعت) و قوی تر طوفان موج به عنوان اثرات تغییر آب و هوا.

تقریبا تمام گرمسیری سیکلون طوفان متمرکز در شرق آسیا و آمریکای شمالی و آمریکای مرکزی مناطق. شمال اقیانوس هند-خلیج بنگال و دریای عرب تولید تنها 7 درصد از جهان طوفان, با این حال تاثیر خود را نسبتا بالا و ویرانگر با حدود یک سوم از جمعیت جهان زندگی می کنند در سراسر اقیانوس هند.

Dr Anjal Prakash مدیر پژوهش و کمکی, دانشیار, Bharti موسسه سیاست عمومی, هندی, مدرسه کسب و کار و سرب نویسنده IPCC را AR6 گزارش می گوید:"این طوفان طبق گزارش دانشمندان با توجه به اقیانوس امواج گرما و گرمایش از اقیانوس. تاثیر گرم شدن اقیانوس بدان معنی است که وجود دارد خواهد بود یک افزایش در بروز گردباد گرمسیری بادها و بارندگی و افزایش شدید امواج, همراه با نسبی سطح دریا افزایش تشدید شدید سطح دریا حوادث و ساحلی خطرات."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب