Astro باب: هابل عکس شکسته دنباله دار

فقیر ستاره دنباله دار اطلس. آن را فقط نمی تواند آن را نگه دارید با هم. ما صحبت در مورد فروپاشی این ستاره دنبال

توسط NEWSMINERAL در 14 اردیبهشت 1399

فقیر ستاره دنباله دار اطلس. آن را فقط نمی تواند آن را نگه دارید با هم. ما صحبت در مورد فروپاشی این ستاره دنباله دار در اوایل وبلاگ, اما من فکر کردم شما می خواهم لذت بردن از دیدن اخیر با وضوح بالا عکس های گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل. ستاره دنباله دار کشف شد در ماه دسامبر 2019 و به سرعت روشن تا اواسط ماه مارس با یک پیش بینی برای رسیدن به چشم غیر مسلح روشنایی در اواسط ماه مه. اما آن را به سرعت متوقف شده و به طور ناگهانی شروع به محو شدن در همان تازه عکس نشان داد که هسته — جامد یخی, قلب وحش — در قطعه است. ستاره شناسان بر این باورند که هسته ممکن است fragmenting و یا حتی از هم پاشیده.

تلسکوپ فضایی هابل این مشاهدات جدید از این ستاره دنباله دار در آوریل 20 و 23 تایید شکستن و نشان می دهد که قطعات شکسته همه در احاطه نور خورشید-جاروب دم از cometary گرد و غبار. این تصاویر ارائه شواهد بیشتری است که ستاره دنباله دار تکه تکه شدن است که احتمالا رایج و حتی ممکن است غالب مکانیسم است که توسط آن ستاره های دنباله دار می میرند.

هر بار که یک ستاره دنباله دار عبور از نزدیکی خورشید از دست می دهد جرم از طریق تصعید یک فرایند که در آن یخ تبدیل به طور مستقیم به بخار هنگام گرم می شود. در طول زمان تکرار سرمایشی و گرمایشی از یک ستاره دنباله دار می تواند به صورت ساختاری و تضعیف آن تا زمانی که آن مسئول به کرک همراه با استرس خطوط و شکستن از هم جدا و به قطعه. جت از گاز و گرد و غبار که مانند ستاره دنباله دار مانند نوزاد آبفشان و فشار و عذاب هسته به عنوان به خوبی.

"ظاهر خود تغییرات قابل ملاحظه ای بین این دو روز به طوری که آن را کاملا دشوار است برای اتصال نقطه" گفت: David Jewitt از UCLA رهبر یکی از دو تیم که تصویربرداری محکوم دنباله دار با هابل. "من نمی دانم که آیا دلیل این است که فرد قطعات چشمک زن روشن و خاموش به عنوان آنها منعکس کننده نور خورشید اقدام مانند چراغ های چشمک زن بر روی یک درخت کریسمس و یا اینکه قطعات مختلف به نظر می رسد در روز متفاوت است."

Jets of carbon dioxide laden with dust and water ice blast from beneath the surface of Comet Hartley 2 in this photo taken during the flyby by NASA’s EPOXI/Deep Impact spacecraft in 2010. The jets carry water ice in the form of large snowballs (white dots) and dust particles. Jets push against and stress comets. (NASA)

جت دی اکسید کربن لادن با گرد و غبار و آب یخ انفجار از زیر سطح ستاره دنباله دار هارتلی 2 در این عکس گرفته شده در طول پرواز توسط ناسا EPOXI/تاثیر عمیق فضاپیما در سال 2010. جت حمل آب یخ در قالب های بزرگ توپ های برفی (نقطه های سفید) و ذرات گرد و غبار. جت در مقابل فشار و استرس ستاره های دنباله دار. (ناسا)

هابل تصاویر واضح ممکن است عملکرد سرنخ های جدید به فروپاشی است. تلسکوپ متمایز است قطعات به عنوان کوچک که به اندازه یک خانه است. قبل از فروپاشی کل هسته ممکن است بیشتر از طول دو زمین فوتبال!

این داستان دنباله دار در حال حاضر در واقع در داخل مدار مریخ و آن را نزدیکترین رویکرد به زمین در مه 23 در فاصله حدود 71.5 میلیون مایل (115 میلیون متر). هشت روز بعد آن را پستی در عرض 23 میلیون مایل (37 میلیون کیلومتر) از خورشید است. من در گذشته شاهد آن حدود 5 شب پیش زمانی که این نگاه نرم و منتشر شده اما هنوز هم به راحتی قابل مشاهده در تلسکوپ. این تردید که آیا هر یک از بسیاری از قطعات زنده خواهد ماند. هر تازه شکسته تکه در معرض تازه یخ به خورشید که sublimates به سرعت در آبشار از اتلاف.

قمری اکتشافات Part 2

The moon tonight (May 3) through a small telescope. Once again, we’ll find many of the best-lit and most interesting lunar features along the terminator, line separating day and night on the moon. (Virtual Moon Atlas)

ماه امشب (مه 3) از طریق یک تلسکوپ کوچک است. یک بار دیگر ما به شما در پیدا کردن بسیاری از بهترین روشن و جالب ترین قمری امکانات همراه نابودگر خط جدا شب و روز در ماه. (Virtual Moon Atlas)

ماه همچنان به پر کردن در آن هلال مرحله امشب با چندین جدید برجسته چاله که به نظر برای تلسکوپ های کوچک و حتی به طور پیوسته برگزار دوربین شکاری. من مشخص شده چند تا از آنها را امشب قمر نقشه — کپلر زیبا, 20 مایل گسترده (32 متر) حلقه احاطه شده توسط یک هاله روشن ستاره مانند اشعه و Gassendi یک 68 مایل گسترده (110 متر) مورد ضرب و شتم پایین گودال با عمق کم زمین چندین مرکزی قله کوه و یک لبه. در گذشته های دور گدازه نقض Gassendi را با پر کردن و صاف کردن دهانه داخلی مانند پودینگ. سینوس Iridum (خلیج رنگین کمان) نیز یک دهانه و یک در که اما به نظر می رسد بیشتر شبیه به یک خلیج به دلیل گدازه به طور کامل غلبه جنوبی آن دیوار و تا حدی پر دهانه داخلی.

The crater Plato (left) and the craggy “arm” of Sinus Iridum (Bay of Rainbows) at far right. The low-angle lighting emphasizes individual wave-like lava flows that filled the Bay long ago. (Bob King for the News Tribune)

دهانه افلاطون (سمت چپ) و ناهموار "بازو" سینوس Iridum (خلیج رنگین کمان) در سمت راست. کم زاویه روشنایی بر فرد موج مانند گدازه که پر خلیج طولانی در پیش است. (باب پادشاه برای اخبار تریبون)

کوپرنیک که ما به بازدید چند شب پیش در حال حاضر می پوشد شکوه تاج از اشعه است که گسترش در سراسر 500 مایل (800 متر) از سطح ماه به اندازه کافی بزرگ را به راحتی تشخیص با چشم غیر مسلح. اشعه ثانویه تاثیر چاله ایجاد شده که مواد لعنتی از ماه طول تاثیر است که کاوش های باستان شناسی کوپرنیک بارید به پایین بر روی سطح. Tycho واقع در ماه نیمکره جنوبی همچنین دارای یک سیستم گسترده ای از اشعه.

از آن لذت ببرید کاوش در این و دیگر مناظر در ماه امشب. لازم نیست که یک ابزار ؟ یک مهتابی به جای قدم زدن.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن