Astro باب ستون باستان: ابرنواختر موج کشف شده در نزدیکی دب اکبر

رها کردن یک سنگ در یک برکه و موج گسترش به هر گسترش محافل. منفجر کردن یک ستاره و موج انفجار نوردد و برانگیخته

توسط NEWSMINERAL در 15 تیر 1399

رها کردن یک سنگ در یک برکه و موج گسترش به هر گسترش محافل. منفجر کردن یک ستاره و موج انفجار نوردد و برانگیخته نازک پهن اتم به شکل همیشه در حال گسترش دایره درخشان در فضا است. یک تیم از ستاره شناسان تصادفا در فقط یک حلقه حدود 600 سال نوری دور است که نشت به چهار های مختلف از جمله صور فلکی آشنا Dippers کوچک و بزرگ.

30° arc فشرده گاز هیدروژن بسیار ضعف بنابراین شما مجبور به استفاده از تخیل خود به تصویر آن بطرف بین دو dippers. Andrea Bracco از دانشگاه پاریس و تیم او کشف آن توسط شانس در حالی که بررسی تصاویر گرفته شده توسط ناسا Galaxy Evolution Explorer (GALEX) یک مدار تلسکوپ که عکس آسمان در نور ماوراء بنفش از سال 2003 تا اوایل سال 2012. در حالی که بررسی آنچه به نظر می رسد یک خطی رشته گاز آنها متوجه آن شد و در واقع کمی خمیده. این "خط" ثابت کرد که تنها یک بخش کوتاه از یک مقدار بزرگتر arc.

لقب Ursa Major قوس به نظر می رسد در حال گسترش موج شوک منشاء آن در یک ابرنواختر (یا احتمالا نوا) انفجار رخ داده است که در حدود 100,000 سال پیش. ستاره شناسان عکس شبیه کمان و رشته های که فرم در پی انفجار ابرنواخترها به نام ابرنواختر باقی مانده. یکی از معروف ترین خرچنگ سحابی در برج ثور. در حالی که این کشف جدید این است که مقدار بیش از حد ضعیف برای دیدن بصری در یک تلسکوپ از آن طول می کشد کیک برای اندازه — اگر شما کامل arc گسترش آن در سراسر 48° از آسمان!

The Crab Nebula, so called because its tendrils reminded an early observer of a crab’s legs, was spawned by a supernova in the year 1054 A.D. NASA / ESA

خرچنگ سحابی به اصطلاح به دلیل آن پیچک یادآوری اولیه ناظر از یک خرچنگ پاها باعث شد توسط یک ابرنواختر در سال 1054 A. D. NASA / ESA


100,000 سال پیش انسان های اولیه (ما) پدید آمده در آفریقا و به زودی مهاجرت به اروپا و آسیا است. یکی از شگفتی که آیا اجداد ما ممکن است دیده اصلی ابرنواختر انفجار و متوقف به نگاه wonderstruck. آن را شبیه انفجار در 1054 که birthed خرچنگ سحابی? اخترشناسان چینی ثبت یک نام تجاری جدید "ستاره" در برج ثور در ماه ژوئیه آن سال روشن تر از ونوس. هر کسی با یک تلسکوپ متوسط می توانید ببینید این انفجار را گسترش باقی می ماند امروز. خواهد که Ursa Major مانده بودند به عنوان روشن است اما آن رخ داده است پس از مدتها پیش آن را پس از پژمرده.

شما نمی نیاز به یک ماهواره به عکس آن ، ستاره شناسان آماتور دیوید mittelman می دنیس di Cicco و Sean Walker شده اند کار بر روی یک پروژه به نام MDW نظرسنجی برای عکاسی از کل آسمان در نور درخشان گاز هیدروژن به نام "هیدروژن آلفا (H-alpha)" با استفاده از نور ویژه "باند باریک" فیلتر. ستارگان تولد ابرها به نام nebulas غنی از هیدروژن که fluoresces زیبا صورتی که نور ماوراء بنفش از عظیم نوزاد ستاره برانگیخته گاز. عکس های خود را نشان می دهد بسیار باریک قوس دایره ای که خطوط منظمی با همان قوس دیده می شود در GALEX ماوراء بنفش تصاویر.

This is the eastern half of the Veil Nebula in Cygnus, a supernova remnant like the Ursa Major Arc that was created by a massive stellar explosion that occurred 5,000 to 8,000 years ago 1,500 light years away. David Chifiriuc, CC-BY-SA 4.0

این نیمه شرقی حجاب سحابی در ماکیان یک ابرنواختر باقی مانده مانند Ursa Major قوس که ایجاد شده توسط عظیم ستارگان انفجار رخ داده است که 5000 تا 8000 سال پیش از 1500 سال نوری دور است. دیوید Chifiriuc CC-BY-SA 4.0


نمودارها و عکس ها نشان می دهد arc — بخشی از یک دایره در دو بعد است. واقعا تصویر چه ارزد در نزدیکی دب اکبر ما باید تصور کنید که موج انفجار به عنوان یک گسترش حوزه در سه بعد. یک زن به طور مداوم-باد حباب. Arc ما تعریف لبه است که حباب در حالی که مرکز — نامرئی تا کنون در هر عکس — bulges نسبت به ما و حتی بیشتر از راه دور در حالی که پشت کمان دور.

ابرنواختر انفجار امواج یک طرف بهره مند شوند. آنها در دور رفت و برگشت گاز و غبار پراکنده در سراسر فضا مانند یک تند باد و پاکسازی این دیدگاه را فراتر از جایی که ما ممکن است کشف faintest و دور افتاده ترین کهکشان ها.

قابل مشاهده است یا نه عظمت این ابرنواختر فسیلی است یک جشن برای تخیل.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب