76 اتفاقات ناگوار در 10 سال خاکستر ذغال سنگ هند را تحت رادار خطر, یادداشت های مطالعه

نوشته شده توسط عشا Roy | دهلی نو | به روز شده: ژوئیه 26 سال 2020 7:43:10 am رها خانه از خانواده ها مج

توسط NEWSMINERAL در 5 مرداد 1399
نوشته شده توسط عشا Roy | دهلی نو | به روز شده: ژوئیه 26 سال 2020 7:43:10 am
76 mishaps in 10 years, coal ash India's big under-radar danger, notes study  رها خانه از خانواده ها مجبور به نقل مکان به علت خاکستر ذغال سنگ آلودگی ایستاده آب گرفتگی توسط خاکستر دوغاب در Sepakkam, Ennore Tamilnadu. (منبع: ایشان Tankha هوای پاک جمعی)

شده اند وجود دارد 76 عمده خاکستر ذغال سنگ در برکه حوادث در سراسر کشور در 10 سال گذشته با توجه به مطالعه انجام شده توسط بهداشت انرژی ابتکار هند و جامعه در نظارت بر محیط زیست.

علاوه بر مرگ و میر و از دست دادن اموال تصادفات نیز منجر به آلودگی گسترده از نزدیکی منابع آب هوا و خاک مطالعه یادداشت ها.

این مطالعه با عنوان "خاکستر ذغال سنگ در هند – خلاصه ای از فجایع زیست محیطی و خطرات بهداشتی" گزارش می دهد که Jharsusguda در Odisha تا به حال شش زغال سنگ پرواز خاکستر حوادث مختلف از قدرت گیاهان از سال 2010. در میان مکان های دیگر در اوریسا آن ایالت سمبلپور تا به حال چهار تن از این حوادث Talcher سه, Rourkela, انگول, دهنکنل و Khaliapali تا به حال یک تصادف هر.

کوربا زغال سنگ و نیروگاه کمربند در چتیسگر تا به حال نه عمده تصادفات در این سال و ریگره در دولت ،

کشورهای دیگر که در آن چنین حوادث صورت گرفته در حال کارناتاکا آندرا پرادش Madhya Maharasthra, West Bengal, Jharkhand, Tamil Nadu و پنجاب.

خاکستر ذغال سنگ است خوب دانه ذرات – باقی مانده پس از pulverised زغال سنگ سوخته همراه با دی اکسید کربن و گازهای دیگر است. خاکستر ذغال سنگ شامل پرواز خاکستر پایین خاکستر و اسکرابر لجن که با آب مخلوط شده و فرستاده شده به حفظ برکه نزدیک به نیروگاه.

در حالی که بررسی جزئیات حوادث عمده آن را می گوید بسیاری وجود دارد "روال" حوادث جزئی را به طور مستمر در این زغال سنگ و نیروگاه کمربند.

Shweta Narayan, هماهنگ کننده انرژی سالم ابتکار هند گفت: "در حالی که معدن و زغال سنگ سوز را دریافت سهم عادلانه خود را از توجه به خطرات ناشی از خاکستر ذغال سنگ و اثرات آن دفع هنوز تحت رادار. خشم عمومی در ارتباط با زغال سنگ خاکستر آلودگی باقی مانده محدود به حوادث. آهسته مسمومیت از جوامع در سراسر زندگی خاکستر مهار برکه می رود خود خسته شده اید."

در سال 2000 این مرکز منتقل طبقه بندی پرواز خاکستر شد از این دسته از "خطرناک و زباله های صنعتی" که از "مواد زائد". اما در این گزارش اشاره می کند که وزارت محیط زیست نمی ارائه هر گونه حمایت از سلامت مبتنی بر منطق علمی چرا این طبقه بندی تغییر کرد.

شستن زغال سنگ قبل از سوختن شد اجباری برای کاهش محتوای خاکستر و اطلاعیه برای این تصویب شد و در سال 1997 1998 و 1999. دولت پس از آن صادر gazetted اطلاع رسانی در سال 2014 ساخت شستن زغال سنگ اجباری برای عرضه به تمام واحد حرارتی بیش از 500 متر از یک معدن زغال سنگ در این گزارش اشاره می کند.

اما در ماه مه سال جاری وزارت محیط زیست, جنگل و تغییر آب و هوا ساخته شده زغال سنگ شستشو اختیاری از طریق اصلاحیه پس از توصیه های ساخته شده توسط Niti Aayog و قدرت و زغال سنگ وزارتخانه است.

در مورد خطرات مربوط به این گزارش آمده است: "خاکستر ذغال سنگ شناخته شده است که حاوی مواد شیمیایی سمی مانند آرسنیک و آلومینیوم و آنتیموان باریم کادمیوم سلنیوم, نیکل, سرب و مولیبدن در میان دیگر مواد سرطان زا. همراه با افزایش خطر ابتلا به سرطان از فلزات سنگين سمی قرار گرفتن در معرض خاکستر ذغال سنگ می تواند بر توسعه انسانی ایجاد ریه و مشکلات قلبی باعث بیماری های معده و منجر به مرگ زودرس است."

بهداشت مطالعات انجام شده در میان جوامع زندگی نزدیک به معادن زغال سنگ زغال سنگ و خاکستر حوضچه در چتیسگر نشان داده اند که افزایش بروز شرایط بهداشتی مزمن آن یادداشت.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.

© هند اکسپرس (P) Ltd



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب