2018 فتنه UAPA مورد: 11 دستگیری کشمیر لینک و خودکشی به ارمغان می آورد پنجاب پلیس نیا پروب تحت لنز

نوشته شده توسط Kamaldeep سینگ Brar | امریتسار | منتشرشده: ژوئیه 25 سال 2020 11:48:57 am Lovepreet سین

توسط NEWSMINERAL در 4 مرداد 1399
نوشته شده توسط Kamaldeep سینگ Brar | امریتسار | منتشرشده: ژوئیه 25 سال 2020 11:48:57 am
Lovepreet Singh, Lovepreet Singh suicide, Punjab 2018 sedition case, punjab uapa case, punjab kashmiri arrests, pro khalistan slogans, punjab police, NIA, punjab news today Lovepreet سینگ مرده پیدا شد در جولای 13, پس از بازگشت او از دفتر نیا

ادعا خودکشی یک زن 23 ساله کشیش همان روز او بازجویی توسط آژانس تحقیقات ملی (NIA) در محلی در اوایل این ماه به ارمغان آورده است تحت بررسی یک تصادف خودروی مورد فتنه و فعالیت های غیر قانونی پیشگیری از عمل (UAPA) برابر 30 مردان عمدتا در دهه بیست سالگی خود را.

مورد ثبت شده بود در Sultanwind پس از pro-Khalistan شعارهای پیدا شد نقاشی بر روی دیوار در این منطقه است. در میان متهمان بود که ما بر اساس Gurpatwant سینگ Pannu از سیک ها برای عدالت (SFJ). Challan ثبت شده در آوریل 2019. پنجاب پلیس به بررسی پرونده برای 18 ماه قبل از انتقال آن به نیا در آوریل این سال است.

یک مطالعه از پلیس challan برابر 11 از 30 متهم کرد که همچنان در بازداشت می اندازد تا به سوالات بیش از پاسخ.

به عنوان در هر challan یکی از متهمان — Bikramjit Singh — گفت که او نسبت Bhupinder Singh از سرینگر تا به حال وعده داده شده به ترتیب برای سلاح به دنبال دستور کار Khalistan همراه با SFJ که ممنوع نشده بود در سال 2018 است.

او به پلیس گفت که او می تواند همراه یک حزب برای حمله به خانه Bhupinder Singh و دیگر متهم از جمله معلم Sukhbir سینگ Davinder Singh, Sandeep سینگ و Harjeet سینگ همه از سرینگر به "بهبود سلاح ها و پوستر از Khalistan". در حالی که پلیس رزرو این مردان برای فتنه آنها را ردیابی آنها.

یاد گرفتیم در مورد این مورد تنها در این سال: متهم کرد

The Indian Express صحبت به دو متهم در سرینگر — Sukhbir سینگ و Davinder Singh — چه کسی گفت که آنها با یکدیگر می دانستند و اجتماعی کارگران است.

هر دو ادعا کرد آنها آمد به دانستن در مورد پرونده آنها را برای اولین بار در ماه مارس امسال پس از J&K پلیس آنها را مورد پرسش در ارتباط با 2018 شاه.

"من آگاه هستم از هر گونه صنوبر در امریتسار. پلیس به من گفت که نام من در برخی از صنوبر. وجود دارد یکی دیگر از نام Davinder سینگ در شاه. من همچنین می دانستم که یکی از Davinder سینگ که دوست من. من به نام Davinder و او نیز مورد سوال است. وجود دارد که نام سه نفر از J&K در شاه و پلیس از ما خواست برای کمک به آنها را پیدا کنید. اما ما نمی تواند پیدا کردن هر کسی گفت:" Sukhbir.

او افزود: "من شگفت زده در شاه. من اجرای یک مربیگری مرکز برای دانش آموزان فقیر. من یک مددکار اجتماعی. من و همسرم اهدا ارگان های ما در روز عروسی ما. ما اجرا اهدای خون اردوگاه. جامعه سیک در سرینگر من به خوبی می داند."

Sukhbir گفت: او M. Ed/M. Phil در زیست شناسی و 13 سال سابقه تدریس. او خود را یک 'NEET متخصص و آموزش دانش آموزان برای رقابتی و خدمات ملکی امتحانات.

Davinder سینگ گفت: "ما دعوت کرده بود داداش Amrik سینگ Ajnala به موعظه در منطقه ما در سال 2017. او تا به حال به اینجا می آیند ، این است که چگونه ما تماس با Amrik سینگ. اما ما هرگز به طور منظم در تماس با او. به تازگی من از او پرسیدم در مورد شاه و نام ما در آن است. او گفت: او همچنین آگاه نیست در مورد متهم کرد."

Amrik سینگ Ajnala رئیس Damdami Taksal, Ajnala جناح سوال شد توسط NIA در ژوئن 24. وجود دارد نام حدود 15 متهم در پلیس challan که مستقیم یا غیر مستقیم با لینک Damdami Taksal دیره Ajnala. اما پنجاب پلیس هرگز مورد سوال Amrik سینگ.

چرا پلیس نمی کنند اگر پسر من اعتراف کرد: از متهم

Bikramjit سینگ مادر Satnam Kaur ادعا کرد که پسرش هرگز ساخته شده است هر گونه اقرار.

"ما هیچ نسبی با نام Bhupinder Singh. ما هندوستانی. شوهرم بازنشسته به عنوان subedar از ارتش هند. برادر من Rajinder سینگ در J&K پلیس. من متعلق به کشمیر و ازدواج در Uttarakhand. چرا پلیس نمی دستگیری Bhupinder Singh اگر پسر من تا به حال ساخته شده اعتراف? چرا پلیس نمی دستگیری دیگر متهم به بهبود سلاح هنگامی که پسر من وعده داده بود به همراه پلیس ؟ روشن است که...پلیس پخته شده اند تا کل داستان. در غیر این صورت چرا آنها نمی دستگیری متهم و بهبود سلاح های ؟ زیرا هیچ سلاح. به همین دلیل است که پلیس پنجاب انجام این کار ؟ وجود دارد هر گونه عدالت؟"

پلیس نیا ادعا ISI لینک

پنجاب پلیس challan می خواند که یکی از بازداشت متهم — Sukhraj Singh — تا به حال گفته و اعتراف کرد که آنها برنامه ریزی برای تحت آموزش سلاح در پاکستان است.

با توجه به نیا صنوبر "ماژول انگیزه شده بود توسط یکی جاوید خان ISI کنترل مستقر در پاکستان برای انجام فعالیت های خرابکارانه و چسباندن Khalistan/رفراندوم-2020 پوستر/بنر در مکان های مختلف در پنجاب و دهلی نو است."

اما, آن است که هنوز روشن نیست که چرا پلیس پنجاب چیزی برای مقابله ادعا اقرار اظهارات برای 18 ماه.

نیا پروب

"...به جمع آوری شواهد و مدارک علیه دیگر absconding...همه 11 نفر از افراد متهم به نیاز به بررسی قضایی در بازداشت به لانه توطئه برای بی ثبات کردن تخم وحدت و حاکمیت اتحادیه هند و نماز ساخته شده است اجازه می دهد تا رئیس تحقیقات افسر نیا به بررسی تمام نام متهم در محل مربوطه قضایی بازداشت گفت:" نیا ارسال در دادگاه در تاریخ 5 ژوئن پس از در اختیار گرفتن این تحقیقات در ماه آوریل این سال است.

پس از این ارسالی این سازمان بازداشت 'absconding' Pargat سینگ که هرگز مورد سوال توسط پنجاب به پلیس در ارتباط با این مورد.

مهر سینگ Pargat سینگ پدر گفت: "اگر پسر من بود چنین بزرگ تروریستی, چرا هیچ کس بازداشت او در گذشته یک و نیم سال ؟ او یک خطر پس از آن ؟ این نشان می دهد که پسر من است که دخیل کاذب در مورد. او هرگز absconding. شما می توانید از تمام ایجاد کرد. او یک کشیش بود و نه یک تروریست."

به نیا گفته بود دادگاه محلی که Pargat سینگ یکی از کلیدی توطئه گران و همکاران رادیکال سیک جوانان در حالی که کار زیر جهت گرداننده واقع در خارج از کشور بیشتر به فعالیت های SFJ.

متهم به خود آویزان'

به طور مشابه Lovepreet سینگ از سطوح سنتز طبیعت و تکنولوژی Khera روستا در سنگرور احضار شد و رفت به نیا ستاد در Chandigarh در جولای 13. Lovepreet که تا به حال فقط به عنوان یک کشیش در یک روستا gurudwara بود در تماس با همسر خود را در طول سفر خود به Chandigarh و حتی او را فرستاده برخی از فیلم ها. اما در بازگشت از نیا در محلی او گفته خود را به دار آویخته از یک فن در Amb صاحب Gurdwara که در آن او تا به حال به ماندن در شب.

خانواده در حال حاضر خواستار رسیدگی به مرگ خود را که آنها را مرتبط نیا احضار.

"پسر ما کشته شد. ما تا به حال هیچ ایده ای در مورد هر مورد در برابر او. او به تازگی یک کار دائم به عنوان یک کشیش در برنلا ایجاد کرد. شما می توانید تایید آن از روستاییان که او هرگز absconding," مدعی Lovepreet پدر.

هیچوقت به J&K به دلیل نظم و قانون نبود ثبات وجود دارد: پلیس

"ما هیچوقت به J&K به دلیل نظم و قانون بود و نه پایدار در کشور در آن زمان گفت:" سابق ACP Palwinder سینگ بود که دست زدن به پروب به فتنه مورد قبل از آن را به دست نیا. وقتی پرسیده شد که چرا پلیس نمی کند به دنبال سرب داده شده توسط Bikramjit سینگ.

Palwinder به تازگی منتقل شده به عنوان DSP کابل در فزیلکا.

او همچنین اعتراف کرد که پلیس نمی انجام هر گونه حمله به کردهاید Pargat سینگ دستگیر نیا از خانه اش در موکتسر یا Lovepreet سینگ که گفته می شود خودکشی کرد.

مورد

این فتنه مورد مربوط به "رفراندوم-2020 کمپین' ثبت نام در Sultanwind ایستگاه پلیس در ماه اکتبر 2018. پلیس ثبت نام اولیه شاه در برابر Sukhraj سینگ Malkeet سینگ و SFJ را Gurpatwant سینگ Pannu در اکتبر 19, 2018. در طول این دوره از تحقیقات پلیس به نام 27 متهم کرده است. یازده از مجموع 30 متهم دستگیر شدند. پس از آن یک chargesheet بود در برابر این 11 مارس 2019. مورد تحویل داده شد به نیا در 5 آوریل سال 2020 است.

بیشتر از متهم در حال در دهه بیست سالگی خود را و پلیس را در ارتباط 20 از آنها به Ajnala دیره.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب