چینش آشپزخانه کوچک برای خانه زیر 60متری

 از آن برای دکوراسیون خانه استفاده کنید در فضای آشپزخانه های کوچک بهتر است از کابینت های دیواری بهترین ا

توسط NEWSMINERAL در 18 بهمن 1401

 از آن برای دکوراسیون خانه استفاده کنید

kitchen decorationدر فضای آشپزخانه های کوچک بهتر است از کابینت های دیواری بهترین استفاده را بکنید زیرا فضاهای بالای آشپزخانه در مسیر تردد نیستند و می توانند مکان مناسبی برای کابینت تم کافی شاپ ها باشند. آشپزخانه های اپن و بدون دیوار مرز بین اتاق نشیمن و آشپزخانه را از بین می برند و باعث می شود تا فضا بزرگتر به نظر برسد. برای نمایی بزرگتر از کابینت های براق، مانند کابینت هایگلاس استفاده کنید. این کابینت ها سطح رویی شان براق و مانند شیشه است و نور را بخوبی می تواند منعکس بکند. یکی دیگر از کابینت هایی که می تواند فضای آشپزخانه ی کوچک شمارا بزرگ تر و باز تر جلوه دهد، استفاده از کابینت جزیره است. این نوع کابینت یکی از گزینه های فوق العاده برای آشپزخانه های اپن خانه های کوچک است. در این حالت دیگر نیازی به میز نهار خوری هم ندارید و می توانید از جزیره به عنوان میز استفاده کنید. می توانید از فضایی زیر کابینت جزیره نیز برای ذخیره کردن ظروف و وسایل آشپزخانه نیز استفاده کنید. خانه های کوچک می توانند مدل های بسیاری داشته باشند و کاملا بر اساس ذوق و سلیقه ی فردی چیدمان شوند. سعی کردیم در این مقاله به المان های اصلی که در دکوراسیون خانه های کوچک به کار می روند اشاره کنیم. نمونه هایی از طراحی و دکوراسیون خانه های کوچک را نیز برای شما آورده ایم.

  • صندلی غذاخوری: حدود ۸۰۰ هزار تومان
  • در رنگ سفید برای دیوار نور طبیعی را در نظر بگیرید
  • نورپردازی در طراحی دکوراسیون
  • چیدمان آشپزخانه
  • طبقه دوم
  • روانشناسی روانشناسی محیط زیست و طراحی داخلی
  • آشپزخانه به سبک پازل

kitchen decorationتفاوت اساسی طراحی داخلی انتقالی ترکیب دکوراسیون تضمینی با استفاده از مبلمان سنتی همراه با عناصر مدرن است که اتاق را از یک سبکی بودن خارج میسازد. این موضوع بهخصوص هنگامی اهمیت مییابد که مثلاً پس از ازدواج یا نقلمکان به یکخانهی بزرگتر به دنبال تلفیق سبکهای طراحی داخلی باشید. بهترین سبکهای طراحی داخلی انتقالی در ترکیبات غیرمنتظره تعادلی ایجاد نموده و درعینحال به فضایی آرام و گرم در خانه ایجاد میکنند. با در نظر گرفتن فضای بیرونی و ترکیبی از خانههای روستایی و سبکهای طراحی داخلی صنعتی، دکوراسیون روستیک بر فضای طبیعی و واقعی مثل چوب خام، سنگ، و چرم به همراه تغییرات پیچیده کلی و غیرمنتظره تأکید دارد. در تصویر بالا ترکیبی از مبلمان منحصربهفرد و به سبکدست ساز، آویزهایی باسیمهای به سبک صنعتی و صندلیهای چرم خاصی را مشاهده مینماییم. این یعنی همهی ما به سبکهای طراحی داخلی مدرنی کهبا عناصر مختلفی ترکیبشدهاند تا یک اتاق منحصربهفرد به وجود آورند، عشق میورزیم.

این سبک سبکی شاد و پر زرق برق است .

kitchen decorationاین سبک به معنای ایجاد فضایی همچون خانه های روستایی است . اکثریت اشیاء و لوازمی که در این سبک استفاده می شود از چوب و سنگ طبیعی است. اشیاء دکوری در این سبک عبارتند از اشیاء چوبی، اشیاء سفالی، پوست حیوانات، کله ی حیوانات خشک شده، پر حیوانات و دیگر موارد. این سبک نیز ساده است . در این سبک از ابزارهای چوبی و پنجره های شوجی استفاده می شود. سبک چینی نیز از سادگی پیروی می کند و معمولاً فضا را با اشیاء شلوغ نمی کند و در اکثریت موارد فضا خالی می ماند و فقط اشیاء ضروی در خانه قرار داده می شود. این سبک سبکی شاد و پر زرق برق است . هندوها بیشتر از رنگ های شاد و اشیاء براق و درخشان و پارچه هایی با طرح های شلوغ و رنگ های شاد در دکوراسیون و چیدمان اشیاء مورد نیازشان در منزل استفاده می کنند.

فضاسازی در خانه و استفاده از عناصر دکوراسیون داخلی فقط برای زیباسازی نیست. چیدمان داخلی درست و حسابشده به ما کمک میکند بهترین استفاده را از فضای محدود و کوچکمان بکنیم. بسیاری از افراد علاقه دارند تا به صورت شخصی و با سلیقه خودشان مدل دکوراسیون و دیزان منزل خود را بچینند. دکوراسیون ایرانی و استفاده از دستبافتههای سنتی، پارچههای سنتی و صنایع دستی یکی از انتخابهای افراد برای دکوراسیون منزل است. برای دکوراسیون ایرانی منزل معمولا به هنر ایرانی رجوع میشود و از صنایع دستی مناطق مختلف ایران استفاده میشود. انتخاب انواع گلیمها و فرشهای سنتی در دکوراسیون نقش مهمی دارند. با اینکه شیک یک صفت است ولی در جامعه امروزی ایران به معماری و دکوراسیون مدرن گفته میشود. معماری و دکوراسیونی که تلفیق خوبی با زندگی امروزی انسانها دارد. المانهای این نوع معماری در جای جای خانه دیده میشود و مردم به اصلاح میگویند میخواهیم دکور و چیدمان مزل شیک و مدرن باشد.

 

گروه بازسازی منازل یا همان معماری دکوراسیون داخلی یک اکیپ کامل از طراحی تا پیاده سازی هستند که می توانند هر نوع طرحی را که مدنظر دارید بر روی ساختمان مسکونی، تجاری، اداری و واحد آپارتمانی اعمال کنند. نحوه جایگیری بخش های مختلف فضا در زیبایی خیلی اهمیت دارد . البته برای خانه های دست دومی که خریداری می شود، نمی توان این بخش بندی ها را انجام داد. چون از قبل توسط معمار و سازنده بخش بندی شده اند . در صورت نپسندیدن بخش های مختلف منزل تنها راه چاره بازسازی منازل است که مستلزم صرف هزینه های تعمیراتی است که امروزه با وجود تورم، این هزینه بسیار سنگین است. اما اگر فضای خالی و کافی در منزل خود دارید، می توانید با پارتیشن بندی توسط درب های چوبی یا شیشه ای متحرک فضای خالی را بخش بندی کنید. کف خانه یکی دیگر از فاکتورهای اساسی برای کسانی است که دوست ندارند کف خانه شان به طور کامل با فرش پوشانده شود .

اکثر خانههای کوچک چهل پنجاه متری فقط یک اتاق دارند.

kitchen decorationپیشنهاد می شود با انواع دکوراسیون آشنا شوید. از این ترفند میتوانید برای طویلتر نشان دادن راهرو یا سالن اصلی نیز استفاده کنید. به طوری که دورترین دیوار از در ورودی را با یک رنگ تیره رنگ کرده و برای سایر دیوارها از رنگهای روشن استفاده کنید. با استفاده از این تکنیکها میتوانید چیدمان منزل کوچک خود را طوری تنظیم کنید که بزرگتر از مساحت واقعی خود به نظر برسد. اکثر خانههای کوچک چهل پنجاه متری فقط یک اتاق دارند. اما ممکن است صاحبان این آپارتمانها علاقه داشته باشند دو فضای مجزا برای اتاق کار و اتاق دکوراسیون راهرو ورودی خواب داشته باشند. برای دستیابی به این مهم میتوانید از تختخوابهای سکویی استفاده کنید. در مقاله ای دیگر ایده دکوراسیون اتاق خواب را ببینید. این تخت خوابها در ارتفاع بالا قرار گرفته و به وسیله نردبان تعبیه شده در قسمت کناری یا جلویی خود قابل استفاده هستند. از فضایی که زیر این تخت خواب ایجاد میشود میتوانید برای طراحی یک کتابخانه کوچک شخصی به همراه میز کار استفاده نمایید.

kitchen decorationیعنی شما باید اسباب آسایش و راحتی رو در کنار عناصر زیباشناختی توامان داشته باشین. در وهله اول سعی کنید بافتهای مختلف رو در عین هماهنگی کنار هم به کار ببرین، مثلا مبلمان چوبی در کنار میزهای فلزی، فرشهای پشمی، لوسترهای کریستال و … پوشش دیوار چه رنگ و چه کاغذرنگی بهتره فضایی خنثی رو ایجاد کنه تا تنوع بافت و رنگ و طرح سایر وسایل رو تلطیف کنه. کفپوش هم به همین میزان اهمیت داره. چون اصطلاحا فضا رو «جمع» میکنه. استفاده از گل و گیاه همیشه میتونه تکمیلکننده فضای نشیمن و پذیرایی باشه، چون علاوه بر رنگی که به فضا اضافه میکنه، به اون روح هم میبخشه. کمتر سبکی پیدا میشه که اصل هماهنگی و وحدت اجزا رو نادیده بگیره. شاید شما سبک بوهمین رو آشفته بدونین، اما اون هم اصول خاص خودش رو داره تا از چنین آشفتگی جلوگیری کنه، حتی با اینکه در نگاه اول اینطور به نظر برسه.

همونطور که میدونین مبحث دکوراسیون داخلی بسیار گسترده و مفصل هست، سعی کردیم اینجا به عنوان راهنمای کاملِ دکوراسیون داخلی، به تمام جنبه ها بپردازیم. اما برای اینکه طولانی بودن متن شما رو اذیت نکنه، موضوعات رو دسته بندی کردیم تا بتونین راحت تر به اونچه که نیازتون هست دسترسی داشته باشین. هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟ در فضاهای تجاری برای جذب مشتری، در محیط اداری باعث بالاتررفتن کارآیی کارمندان میشه و نتایج رو زیر و رو میکنه. برای طراحی دکوراسیون داخلی باید چه مراحلی طی کرد؟ شاید فکر کنید چیدن یک خانه که کاری نداره و از هر کسی برمیاد، پس خودمون خیلی راحت میتونیم خانه رو دکور کنیم. اگر شما هم تسلط کافی به این حیطه دارین، مسلما میتونید هر فضایی رو دکور کنید اما همیشه مراجعه به متخصص، درحالی که خودتون هم آگاهی نسبی از موضوع داشته باشین، نتیجه بهتری دربر داره. حالا بریم ببینیم غیر از مراجعه به متخصص چه کارهای دیگهای باید انجام داد.

kitchen decorationدر دکوراسیون و چیدمان خانههای کوچک بایسـتی از کل فضای خانه اسـتفاده کنید. برای مثال شما میتوانید از زیر راه پله اگر بـه اندازه کافی فضا داشت بـه عنوان کتابخانه بـهره ببرید و اگر فضای آن محدود بود از آن بـه عنوان جا کفشی و یا جالباسی بـه صورت کشویی اسـتفاده کنید. اسـتفاده از نقاطی که مورد اسـتفاده نیسـت برای قرار دادن وسایل اضافی و دسـت و پا گیر بـه نظم دادن محیط بسیار کمک میکند. اتاق خواب باید از محیطی آرام و ویژه برای راحتی و استراحت برخوردار باشد. برهمین اساس باید بسته به اندازه اتاق و نیازهای اساسی موجود اقدام به خرید تختخواب، کمد و سایر وسایل مورد نیاز کرد. بهترین گزینه برای داشتن اتاقی با فضای مفید و کاربردی مخصوصا برای محیط های کوچک استفاده از لوارم و وسایل پرتابل است. استفاده از تخت خوابهای تاشو که جای کمتری را اشغال میکنند یکی از بهترین انتخابها برای این نوع فضاها می باشند.

  • پردههای ساده
  • مبل مدرن: ۳.۳ میلیون تومان
  • آویزان کردن بعضی از وسایل
  • محصولات غذاخوری
  • دمنوش فوقالعاده برای قاعدگی
  • برای پنجره آشپزخانه از نیمپردههای نازک استفاده کنید
  • کلوزت روم
  • ظروف و قابلمه: ۵ میلیون تومان، خرید از مکانهای مختلف

kitchen decorationدر این صورت وقتی وارد آشپزخانه می شوید بوی قهوه تازه مشام شما را پر می کند. همچنین می توانید از یک عود دارچین استفاده کنید تا آشپزخانه شما بوی کوکی های گرم دوران کودکی را بگیرد. بخشی از وقت خود را در سرویس بهداشتی و برای طراحی دکوراسیون آن بگذارید. حمام باید یک تجربه عالی آرامش بعد از یک روز سخت کاری باشد. در اطراف وان حمام خود، شمع های معطر قرار دهید. برای تسکین و ایجاد آرامش می توانید از شمع های اسطوخودوس یا مرزنجوش استفاده کنید. حوله های کرکی و مناسب استفاده کنید و آن ها را قبل از تا شدن و قرار دادن روی قفسه حوله، شسته و اتو کنید. همیشه یک حولهی دستی مرتب و تمیز در دستشویی و حمام برای استفاده مهمانان نگه دارید. اگرچه بیشتر ما طرفدار اتاق هایی با رنگ های خنثی و سفید هستیم، اما چیزی در مورد استفاده از رنگ های پررنگ وجود دارد که باعث می شود یک اتاق احساسی متفاوت را به کاربران خود بدهد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد دکوراسیون راهرو بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن