هفت دلیل برای دوست داشتن حلقه شنا بادی جدید

اوریاخیل شخصاً اولین شاگرد ماهر، اولین بنیادگذار کلب ورزش تکواندو در شهر کابل و استاد ماهر تکواندو بود. پهلوا

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

اوریاخیل شخصاً اولین شاگرد ماهر، اولین بنیادگذار کلب ورزش تکواندو در شهر کابل و استاد ماهر تکواندو بود. پهلوانان دران زمان با پای برهنه، و با یک نیکر تا سر زانوهای شان دراز میبود به رقابت میپرداختند؛ و این رقابتها بیشتر در باغ عمومی شهر کابل برگزار میشد. دلفینها از سوراخ تنفسی در بالای سر خود تنفس میکنند و نای در جلوی مغز قرار دارد. بدن دلفینها دوکوار است که به آنها امکان شنا کردن سریع را میدهد. بدن بلند و پوزه و آرواره کشیده آنها شباهت آنان به تمساحها را حتی بیشتر از راهرونهنگان میکرد. در این هنگام بدن نهنگها دوکیشکل و سرشان دارای پوزه درازی شده بود و فرم کلی بدن تطابق بسیاری برای زندگی در آب پیدا کرده بود. این محصول به دلیل طراحی شاد و جذاب خود وسیله ای مناسب برای آموزش شنا و تشویق کودکان برای ورود به آب می باشد. به دلیل تواناییهای هوشی بالا، ظاهر دوستانه، و جنب و جوش همیشگیشان، دلفینها از گذشته در طول تاریخ توجه انسانها را به خود جلب کردهاند. طول بدن اغلب دلفینها زیاد نیست و از ۱٫۵ تا ۴٫۵ متر متغیر است. اگر یکی از گروپ به اندازه ۳۰۰ طول دنده را پوره کند برنده است.

در میان مردمان کشورهای انگلیسیزبان، فیلم فلیپر از شهرت بالایی برخوردار است. در فیلم محبوب ویلی آزاد اثر ۱۹۹۳ اما، تلاش پسربچهای برای آزاد کردن نهنگ قاتلی به نام کِیکو که در پارکی آبی نگهداری میشود، به تصویر کشیده شدهاست. فیفا سازمانی است که تحت قوانین کشور سوییس تأسیس شدهاست و محل استقرار آن نیز در شهر زوریخ سوئیس است. هندبال نوع ورزش است شبه فوتبال اما به عوض پا با دست توپ بازی مینمایند. در دومین روز آن، افغانستان با ۱۲۴ امتیاز جرزی را مغلوب کرد. چنانچه روحالله محمدی، دستگیر پنجشیری و اجمل فرازی، ملی پوشان کیک بوکسینگ افغانستان که در ۹مه سال۲۰۱۱ دو مدال طلا و دو مدال نقره را از رقابتهای جهانی کیک بوکسینگ که در یونان برگزار شده بودن به نام افغانستان رقم زدند. با آنکه در گونه یا زیرگونه بودن بعضی از دلفینها میان دانشمندان اختلاف است، در کل همه آنها در ۱۷ سردهی گوناگون طبقهبندی شدهاند.

تعداد دندانهای درون فک در بعضی نژادها به ۲۵۰ عدد میرسد. دلفینها در درون دهان خود تعداد ۶۵-۲۰ جفت دندان تیز مخروطشکل در هر فک دارند. بیشتر دلفینها توانایی دید بسیار بالایی هم درون آب و هم بیرون آن دارند اما بعضی دلفینها، همانند دلفینهای رودخانهای، بینایی بالایی ندارند. اگر کودک دلبندتان از آب می­ترسد، این وسیله به راحتی می­تواند برای آنها سرگرمی و لذت بازی را به ارمغان آورد، بنابراین می­توانید حتی یک حلقه شنا بادی را بهعنوان هدیه به فرزند خود کادو بدهید. در بازی مقابل فیجی حمید حسن، سریعترین بازیکن تیم افغانستان بهترین بازیکن مسابقه شناخته شد و در بازی مقابل جرزی، نوروز منگل کاپیتان تیم کریکت افغانستان این عنوان را به خود اختصاص داد. درین مسابقه آدم خان در رده سنی بزرگسالان، رحمت در رده سنی جوانان، محمود در رده سنی نوجوانان در این مسابقات به عنوان بهترین مبارزین شناخته شدهاند. اگرچه همه ۳۳ عضو تیره دلفینسانان به همراه دلفینهای رودخانهای گونهای «دلفین» شناخته میشوند، از دلفینهای بزرگجثهای که طولی بیشتر از ۸ متر داشته باشند اغلب با عنوان «نهنگ» یاد میشود. با وجودی که مزارشریف اولین شهر مشهور افغانستان است در عرصه سپورت کاری صورت نگرفتهاست.

بیشتر دلفینها با بیشینه سرعتی کمتر از ۱۰ متر بر ثانیه شنا میکنند؛ دلفین خالدار گرمسیری سریعترین دلفین است با ۱۱٫۱ متر بر ثانیه سرعت. آنها نه تنها در فرهنگ و هنر آدمیان حضور پیدا کردهاند، که انسانها از دلفینها برای کاربردهای گوناگونی چون یافتن ماهی، مینیابی، و حتی خوردن گوشتشان بهره گرفتهاند. دلفین رودخانهای شبهقاره هند لنز چشمی قدرتمندی ندارد و در عمل تنها توانایی تشخیص نور از تاریکی را دارد. دلفین را به زبان محلی در بوشهر «پیسو» مینامند. بعداً وی هم جهان فانی را وداع گفت. پژوهشی در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط بنیاد ملی پستانداران دریایی ایالات متحده نشان میدهد که دلفینها میتوانند مانند انسانها به گونهای طبیعی از دیابت نوع ۲ دچار شوند؛ یافتهای که به درک بهتر از این بیماری و پیدا کردن درمانهای نو هم، برای انسان و هم دلفین، کمک میکند. کمبود چنین سنگوارههایی خود به دلیل کاهش یکباره و زیاد عمق دریاها در آن هنگام است که مانع از شکلگیری سنگواره نهنگها شد یا حتی آنهایی را هم شکل گرفته بودند شسته و نابود کردهاست. اگر قصد خرید حلقه شنا بادی برای کودک خود دارید، بهتر است هنگام خرید او را همراه خود داشته باشید یا علایق او را در نظر بگیرید، زیرا این تیوپ­های بادی طرح­های متنوعی دارند و کودکان بسیار علاقه دارند که طرح آن را خودشان انتخاب کنند. This post w as w᠎ri​tten  by G SA Con tent Gener at or ᠎DEMO.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن