چه کسی دیگری می خواهد درباره تقویت خودرو بیاموزد؟

تیبای هاچبک قرار بود در اواخر سال ۱۳۹۱ به تولید انبوه برسد. رسولی نژاد در ادامه گفت: محور اول استیضاح به خودر

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

تیبای هاچبک قرار بود در اواخر سال ۱۳۹۱ به تولید انبوه برسد. رسولی نژاد در ادامه گفت: محور اول استیضاح به خودرو باز میگردد براساس گزارشات، کل تولید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، ۵۵۰ هزار دستگاه بود اما آمار فروخته شده ۶۱۳ هزار دستگاه است. مجموع تولیدات ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۱، ۹۰۱ هزار خودرو بود اما آنچه که فروخته شده ۹۹۴ هزار دستگاه است که تنها نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۷ درصد افزایش داشته است. به کمک افزایش راندمان حجمی بسته به تکنیک مورد استفاده می توان از ۵% تا بیش از۱۰۰% موتور یک خودرو را تقویت کرد و یا مشخصه های توان و گشتاور موتور را در دورهای متفاوت تغییر داده و اصلاح کرد.پیش از شروع این مبحث نکاتی به نظرم می رسد که با رعایت آنها می توان خودرو و موتور آنرا به شرایط کاری استاندارد نزدیک کرد و در بسیاری از موارد رسیدن به حالت های استاندارد توانایی حل مشکل را داشته و احتمالابًاعث انصراف شما از ایجاد تغییرات در موتور و افزایش توان آن می گردد.فرض می کنیم شما یک خودروی انژکتوری با نسبت تراکم بالاتر از ۹به یک (نظیر اکثر خودروهای انژکتوری کشور) در اختیار دارید.خوب به صورت استاندارد برای بدست آوردن حداکثر توان تولیدی این موتور شما حتماً باید از بنزین سوپر با شاخص اکتان ۹۶ به بالا استفاده کنید. اگر خودرو مجهز به ترمز دیسکی باشد در این صورت چند گزینه برای بهبود کارایی ترمز خودرو وجود خواهد داشت که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم. دیسک ترمز صفحهای گرد است که درست در پشت چرخ خودرو جای گرفته است. ترمزها با لنتهای اصطکاکی کار میکنند که روی دیسک خودرو فشار وارد میکنند و مسلما هر چقدر این فشار بیشتر باشد اصطکاک بیشتری حاصل میشود و ترمز محکمتری گرفته خواهد نوربرت پرفورمنس شد. از روش های تقویت ترمز پراید باید به تقویت دیسک ترمز و لنت ترمز اشاره کرد. اما در روش دوم نیاز به دانش خاصی نبوده و تنها با تغییر چند مورد از لوازم خودرو می توان به آن دست یافت.

2. اما در روش دوم که خود راننده نیز می تواند آن را انجام دهد و تنها به تعویض برخی قطعات پرداخته و نوع پیشرفته تر یا اسپرت تری را جایگزین ان خواهد کرد که ما درادامه قصد توضیح این روش از تقویت موتور خودرو را خواهیم گفت. افزایش گشتاور در موتور شما با ریمپ یک روش به صرفه و اقتصادی است. پس از مشادهده نتیجه، تعجب خواهید کرد که چقدر پول برای بنزین خرج کرده اید تا بازده موتور خود را بهتر کنید در حالی که میتوانستید با یک ریمپ ECU آن را کارآمدتر کنید. همانطور که گفتیم تقویت موتور خودرو که یکی از اصول اولیه تیونینگ می باشد،روشی برای بالا بردن توان، شتاب و سرعت خودرو بوده که در دو روش انجام می پذیرد.روش دستکاری موتور و ایجاد تغییرات در آن روشی تخصصی و نیازمند دانش فراوانی در خصوص مکانیک خودرو است. به خصوص در سر پایینیها و نواحی کوهستانی باید بسیار مراقب بود و هنگامی که موتور خودرو خاموش است اجازه ندهید گیربکس در وضعیت خلاص باشد، چون به راحتی از کنترل خارج میشود.فشار از طریق روغن ترمز به لنتها وارد میشود - البته به وسیله پیستونها - و یکی دیگر از مشکلات سیستم ترمز این است که گرمای لنتها به راحتی به روغن ترمز منتقل میشود.اولین مرحله برای این که مشخص کنید به چه میزان افزایش کارایی، در سیستم ترمز خودروی خود نیاز دارید؟ هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود، در نتیجه قدرت بیشتری برای حرکت دادن آن نیاز است.اگر خودروی شما سنگین است نمی توانید انتظار داشته باشید که به محض فشردن پدال گاز، بتوانید با سرعت فزاینده ای شروع به حرکت نمایید.اگر به خودروهای اسپرت و مخصوص مسابقات دقت کرده باشید، رانندگان این خودروها حتی صندلی های قسمت عقب خودرو را نیز کاملا حذف می کنند تا خودروی آن ها سبک تر شود.تغییر رینگ های آهنی به آلومینیوم سبک، تغییر سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی سوراخ دار، برداشتن ابزار و لوازم اضافه از صندوق عقب، تغییر جنس شیشه های اتومبیل و سایر موارد از این دست، از جمله روش هایی است که می توان وزن خودرو را کاهش داد.

در روش اول که عمدتا به وسیله یک فرد متخصص انجام می پذیرد، با توجه به نوع موتور، تغییراتی در آن داده می شود که باعث افزایش محسوس قدرت موتور می گردد. در خودروهای تیونینگ شده سعی می شود تا جنس لوله و مخزن اگزوز از استیل صاف و صیقلی انتخاب شود تا دود و جریان هوای خروجی بتواند بدون اصطکاک و با شتاب زیادی از خودرو خارج شود.کاتالیست در خودرو نیز که برای تصفیه هوای موتور در اگزوز تعبیه می شود، خود یک عامل مهم در کاهش شتاب و قدرت خودرو است که در خودروهای اسپرت معمولا از آن استفاده نمی شود.اما اگر علاوه بر مسابقات قصد استفاده از خودروی خود را در شرایط معمولی و در شهر نیز دارید، پیشنهاد می کنیم به جای حذف آن، از یک کاتالیست جدید و تمیز استفاده کنید تا بتواند با قدرت بیشتری هوا را به بیرون منتقل کند. این دیسکها معمولا از جنس آهن ساخته میشوند و میتوانند به دو صورت توپر معمولی یا دارای پرههای داخلی برای خنک کاری باشند.۲. تقویت موتور ماشین با دو روش انجام میشود. یکی از روش های کم هزینه و پر کار ریمپ یا تعویض ECU خودرو است. در طی ریمپ جک j4 در مرکز کاراک، این تنظیمات در ایسیو شما اصلاح شده و قابلیتهای واقعی اتومبیل شما، نمایان میگردد. برای اینکه بخواهید عملکرد موتور خود را با ریمپ ایسیو جک J4 به حداکثر برسانید، نیازی به مسابقه دادن ندارید. ریمپ ecu چیست و آیا مضر است؟ موتور شما همچنین میتواند از طریق تغییرات ECU قدرت بیشتری در اسب بخار و گشتاور دریافت کند. معمولا در خودروهای معمولی، مسیر خروجی هوا از موتور تا سر اگزوز بسیار پیچ در پیچ طراحی می شود.این پیچ و تاب در اگزوز معمولا به خاطر کاهش میزان صدای خروجی از اتومبیل می باشد. کاتالیست در خودرو نیز که برای تصفیه هوای موتور در اگزوز تعبیه میشود، خود یک عامل مهم در کاهش شتاب و قدرت خودرو است؛ که در خودروهای اسپرت معمولاً از آن استفاده نمیشود؛ اما اگر قصد استفاده از خودروی خود را در شرایط معمولی و در شهر را نیز دارید؛ میتوانید کاتالیستهای کهنه و قدیمی را با مدلهای جدید High-Flow تعویض کنید.

و بهتر است برای تعویض لاستیک ، از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید . اضافه کردن توربو شارژر به موتور : یکی از مؤثرترین و البته پرخرجترین راهها برای افزایش قدرت موتور خودرو، اضافه کردن توربو شارژر یا سوپرشارژر به موتور است. با افزایش پراکندگی شهری و وابستگی به خودرو، مسائل اجتماعی و زیبایی شناختی به دلیل گسترش تفکیکگرایی و انزوا تحت تأثیر منفی قرار میگیرد و با گذار به یک شهر بدون خودرو میتوان سلامت روان را بهبود داد. ریمپ ECU کدهای ایسیو را در موتور خودروی شما بازنویسی میکند تا عملکردها را سفارشی کرده و پارامترها را بازنویسی کند. بهتر است هرچه سریعتر برای ریمپ جک جی 4 خود به مرکز ریمپ کاراک مراجعه کنید. در نتیجه باید این نکته را بیان کرد که تمیز کردن قطب های باتری خودرو یکی از بهترین راه ها برای افزایش عمر باتری خودرو است. از جمله تغیرات مربوط به چراغهای خودرو میتوان به دودی کردن چراغها، استفاده از لامپهای زنونی و چراغهایی با طراحیهای متفاوت از نوع فابریک اشاره کرد. طی سال های اخیر البته تب استفاده از تجهیزات کاملا غیر استاندارد همچون لامپهای زنون در خودروها فروکش کرده و در حال حاضر خودروهای دارای چراغ زنون انگشت شمار هستند. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیداحمد رسولی نژاد در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی است و عین تقویت نظام و دولت به شمار میرود. یک سال و چند ماه از مجلس یازدهم گذشت اما چون در سال پایانی دولت قبلی بودیم استیضاحی مطرح نشد تا بهانهای دست آن دولت تنبل داده نشود سپس با آغاز دولت سیزدهم تقریبا به همه وزرای پیشنهادی دولت، مجلس رای داد و بعد از گذشت حدود ۱۵ ماه از عمر دولت سیزدهم استیضاح یکی از همان وزرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به نتیجه نرسید و امروز نیز ما با زیان آن مواجه هستیم.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با norbert performance وب سایت خود باشید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402