اسباب بازی بادی - آیا شما آماده برای یک عالی چیز هستید؟

جواهرات در هر فرهنگ دارای اشکال پایهای مختلف هستند، ولی معمولاً پایداری طولانی دارند. در فرهنگ امروزی اروپا،

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

جواهرات در هر فرهنگ دارای اشکال پایهای مختلف هستند، ولی معمولاً پایداری طولانی دارند. در فرهنگ امروزی اروپا، استفاده از جواهر برای مردان بالغ نسبت به فرهنگهای دیگر و اعصار مختلف اروپا کم است. کلمه “jewellery” به معنی جواهر از زبان پارسی به معنی «گوهر» است و بعد به اروپا وارد شد و “jewel” مشتق شده است که انگلیسی شده واژه “jouel” در زبان فرانسوی باستان و فراتر از آن کلمه لاتین “jocale” به معنی اسباب بازی است. ریچارد چارلی، کتابفروش انگلیسی در سال ۱۸۲۲ ماشین خودکاری برای فروش روزنامه طراحی و ابداع کرد. این ماشین قابل جابجایی بود و از برنج (آلیاژ) ساخته شده بود. در این دستگاه، وقتی سکه وارد میشد، روی یک بشقابک میافتاد که به اهرمی متصل بود. سازه بادی یک سازه دائمی است که یکپارچگی ساختاری خود را از استفاده از هوای تحت فشار داخلی در به دست میآورد. در آنجا سرد شده، سخت شده و شکل هندسی حفره قالب را به خود میگیرند. این اشیا میتوانند به بدن انسان یا لباس او متصل باشند. مذاب رو یا گلوگاه (Sprue)، راه گاه (Runner)، گلویی یا دروازه (Gate) که هنوز به قطعه نهایی متصل هستند. معمولاً اندازه آنها بزرگ است و به هم متصل میشوند.

این سازهها معمولاً گنبدی شکل هستند. بخش ثابت قالب (نیمه ثابت) که در این نیمه مواد گرم تزریقی پلاستیک تزریق میشوند. بخش متحرک (نیمه محرک) که روی قسمت متحرک ماشین تزریق بسته میشوند و سیستم و مکانیزم بیرون اندازی قطعات اکثراً در آن قرار دارد. قالبهای سه صفحهای که تعداد صفحات قالب و خط جدایش آنها بر اساس عواملی مانند تعداد حفرههای قالب، شکل قطعه پلاستیکی، نوع ماشین تزریق، نوع مواد مصرفی و سیستم خروجی هوا و … ابتدا نرم شده و به حالت پلاستیک درمی آیند ولی بعد از مدتی سخت میشوند و خصوصیت اصلی این مواد آن است که پس از سخت شدن مجدداً قابل نرم شدن و استفاده مجدد نیستند و در هیچ نوع ماده حلالی قابل حل نمیباشند و پس از سخت شدن، تغییرات شیمیایی مهمی درآنها روی میدهد. در روش قالبگیری تحت فشار پیستون مواد ترموست تحت فشار پیستون که شکل رویهٔ قطعه کار را میسازد به درون محفظه و حفره قالب وارد میشود و تحت فشار و حرارت فرم لازم را میگیرد. قطعاتی با روش قالبگیری تزریقی تولید میشوند باید با دقت طراحی شده تا فرایند قالبگیری را ساده کنند.

اجسام بادی برای استفاده به گاز نیاز دارند تا اندازه و شکل خود را حفظ کنند. چین ۲۸۹ مدال (۱۳۲ طلا، ۹۲ نقره و ۶۵ برنز) کسب کرد و برای دهمین بار در تاریخ بازیهای آسیایی، قهرمانی را از آن خود کرد. عبارتند از: بازیهای ورزشی، خطوط شروع و پایان، و طاقهای بادوام، نمایشگاه و غرفه فروش و خدمات، بالنهای بادوام با نام تجاری، بادکنکهای روباز، ماکت شخصیتها. بالون یک شی انعطافپذیر با قابلیت پر شدن هوا و همچنین گازهایی مانند هلیوم، هیدروژن، اکسید نیتروژن یا اکسیژن است. یکی از روشهای تولید، ساخت قطعات به وسیلهٔ موادی است که قابلیت تزریق در داخل حفره یک قالب را دارند. این سامانه بر خلاف سامانه ریژه که مذاب تحت نیروی وزن خود به داخل قالب میرود، امکانات تولید قطعات محکم و بدون مک (Pinhole) میباشد. این مواد ابتدا داخل یک محفظه گرم شده و با یکدیگر ترکیب میشوند سپس با فشار داخل حفره قالب وارد میشوند. قالبگیری تزریقی در ساخت بسیاری از اشیا مورد استفاده قرار میگیرد نظیر: صنایع بستهبندی، روکش سیمها، درب بطری، قطعات و اجزا خودرو، اسباب بازیها، برخی از آلات موسیقی، صندلی یک تکه، میز کوچک، جعبه قابل حمل، قطعات مکانیکی (شامل چرخدندهها) و بیشتر محصولات پلاستیکی که امروزه در دسترس میباشد.

در مقایسه با فروشگاههای سنتی که توسط انسان اداره میشوند، نیاز نداشتن به انسان و دسترسی ۲۴ ساعته از مزایای استفاده از این دستگاهها، و امکان خراب شدن، تمام شدن محصولات در زمان نامناسب، یا سرقت از معایب آن است. در قالبگیری تزریقی ماده ترموپلاست گرم محفظه قالب را پر میکند در این روش ماده ترموپلاست گرم و محفظه قالب سرد است که پس از تزریق مواد به شکل و فرم قالب در میآید و سخت میشود. دستگاه فروش خودکار نوعی دستگاه ارائه دهنده خدمات است که به طور خودکار مواد غذایی و لوازم مورد نیاز مشتری را در ازای دریافت پول تهیه می کند. این اصطلاح در قایقرانیبه طور خاص برای اشاره به قایقهای بادی استفاده میشود. ممکن اجسام بادشدنی برای دکوراسیون خانهها و محیطهای باز به کار روند. معمولاً این کار با هوا انجام میگیرد اما هیدروژن، هلیوم و نیتروژن نیز استفاده میشود. قرن هاست که فلزات (غالباً به صورت ترکیب با سنگهای جواهر)، مواد پایهای رایج برای جواهرات بودهاند، ولی مواد دیگر مانند صدف و مواد رستنی نیز میتواند به کار رود. این مواد به شکل دانه یا پودر در ماشین تزریق ریخته میشود. تورم یا بادشدن از چند راه به وجود میآید: پمپها، مکش و دمیدن.

Th is artic᠎le was created ​by GSA  Con​tent Gener​ator DE MO!

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن