چطوری نخ بخیه جراحی خریداری کنیم؟

راهنمای جامع نخ جراحی سدان مد شامل اطلاعات کاربر در مورد مشخصات بخیه های مونوکریلیک، نایلون، روده برش و ویکریل

توسط NEWSMINERAL در 21 مهر 1399

راهنمای جامع نخ جراحی سدان مد شامل اطلاعات کاربر در مورد مشخصات بخیه های مونوکریلیک، نایلون، روده برش و ویکریلیک است. داشتن این اطلاعات جامع در مورد نخ بخیه شما را از خواندن چندین مقاله بی نیاز می کند. ما به شما قول می دهیم پس از خواندن این مقاله، نیازی به دانستن بخیه های جراحی نخواهید داشت. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت ببرید.


آشنایی با انواع نخ جراحی


نوع بافت انواع نخ بخیه : Catgut در بافتهای سروز و مخاط سریعتر جذب می شود و در چربیهای زیر پوستی با سرعت کمتری جذب می شود.


وضعیت بافت نخ بخیه خارجی: هنگامی که در بافت عفونت وجود دارد، میزان جذب افزایش می یابد.


* وضعیت سلامتی بیمار: در بیماران مبتلا به سوnut تغذیه یا بافت های تحریک شده سریعتر جذب می شود. در بیماران مسن یا معلول ممکن است به مدت طولانی ادامه یابد.


انواع نخ بخیه خارجی


نسبتاً سریع است و معمولاً در عرض 5-10 روز قدرت خود را از دست می دهد و در 70 روز هضم و جذب بدن می شود. از این ماده برای بستن رگهای کوچک و بخیه زدن چربی در زیر پوست استفاده می شود. . در اندازه های 3 تا 5-0 موجود است. رنگ طبیعی آن زرد است، اما ممکن است به رنگ آبی یا سیاه رنگ باشد. نخ بخیه ایرانی در جراحی های زیبایی صورت، ممکن است از روی پوست استفاده شود زیرا نیاز به بخیه در Not the face است.


طبقه بندی انواع بخیه جراحی


1- قابل جذب و غیر قابل جذب است



  1. طبیعی و مصنوعی: نخ های مصنوعی واکنش التهابی کمتری دارند.


3- مونوفیلامنت و چند رشته: نوع مونوفیلامنت برای کشش کمتر است. آنها عفونت کمتری دارند.


نخ های قابل جذب


1- کت برش خورده


2- Chromic: ظرف سه هفته کاملاً جذب می شود.


 


 



نخ بخیه خارجی ساده در نمک کروم قرار می گیرند، در نتیجه زمان جذب آن افزایش می یابد. در بندهای رگهای بزرگ و در بافتهایی که بخاطر خاصیت سنگ سازی (مانند دستگاه ادرار و کیسه صفرا) قادر به بخیه غیر قابل جذب نیستند، استفاده می شود.


این نخ جراحی ایرانی برای فاشیا مناسب نیستند، زیرا مقاومت کششی آن به سرعت از بین می رود. اگر میزان جذب آن نرمال باشد، از 14 تا 21 روز از زخم محافظت می کند و ظرف 90 روز کاملاً جذب می شود. مقادیر آن از 3 تا 7-0 است و ممکن است با رنگ آبی یا سیاه رنگ شود.


کلاژن کلاژن از الیاف کلاژن تاندون گاو ساخته شده است. شمارش 4-0 تا 8-0 دارد. http://sedanmed.ir/product-category/medical-supply/surgical-consumable/suture-thread/ پذیری خوبی دارد و بیشتر در جراحی های چشم استفاده می شود.


نکاتی برای خرید نخ جراحی


هنگام انتخاب و خرید نخ بخیه  اطمینان حاصل کنید که محصول مورد نظر شما باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتوانید از کیفیت آن مطمئن باشید و آن را خریداری کنید:



  • انعطاف پذیری

  • قابلیت عقیم سازی.

  • از آنجا که بخیه ها توسط بدن به عنوان یک عامل خارجی شناخته شده و خنثی می شوند، در نتیجه بهبود زخم را به تأخیر می اندازند، مناسب ترین بخیه باید کمترین واکنش بافتی را در بدن ایجاد کندو

  • بخیه ها نباید آلرژی زا یا سرطان زا باشند.

  • نخ بخیه جراحی دارای مقاومت و کشش مناسب است.

  • بخیه ها باید به گونه ای طراحی شوند که زمینه تولید عوامل بیماری زا مانند باکتری ها را فراهم نکنند.


با توجه به خصوصیات فوق، آنها معمولاً از مواد پلیمری ساخته می شوند تا بخیه های زیستی قابلیت تجزیه و انعطاف پذیری نسبی بالایی داشته باشند.


همچنین، از آنجا که انواع نخ بخیه جراحی در بافت و ناحیه زخم ممکن است باعث کشش یا تنش شده و باعث حساسیت بافت و بدن به خود شوند، کمترین پاسخ بافتی و مقاومت کششی بالای آنها می تواند از موارد مهم هنگام. خرید نخ بخیه جراحی باشد.


آخرین مطالب