فرایند جهانی شدن شبکه اجتماعی چت روم احساس چت در ایران

تعداد چت روم فارسی ایرانی در شبکه جهانی وب بسیار زیاد است و شامل موضوعات مختلفی از جمله علمی ، سیاسی ، فرهنگی

توسط NEWSMINERAL در 7 آذر 1399

تعداد چت روم فارسی ایرانی در شبکه جهانی وب بسیار زیاد است و شامل موضوعات مختلفی از جمله علمی ، سیاسی ، فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و دوست یابی است. یک نکته قابل توجه این است که بسیاری از اتاق های گفتگوی موجود خالی هستند. گپ و گفتگوی ایرانی ، استفاده اصلی از چت به عنوان ابزاری برای تبادل افکار چندان قابل مشاهده نیست و برای بسیاری از آنها به یک عادت روزمره تبدیل شده است. چت دارای مزایا و معایبی است اما اگر شروع رابطه از طریق چت خوب و مناسب باشد ، می تواند نتایج بسیار خوبی به ویژه در روابط اجتماعی به همراه داشته باشد. از این طریق می توان به راحتی با افراد دیگر از کشور و جهان ارتباط برقرار کرد و این مسئله با توجه به شرایط اجتماعی و اقلیمی حاکم بر کشور برای ایرانیان بسیار ایده آل است. بیشتر کاربران گپ ایرانی این را به صورت تجربی آموخته اند و به دلیل عدم آموزش های لازم ، فرهنگ استفاده صحیح از آن را نمی دانند. این چت در یک دنیای مجازی و کاملا رایگان انجام می شود و اگرچه این فناوری در خارج از ایران تولید می شود ، اما این دنیای مجازی می تواند به نفع خود و مطابق با فرهنگ و نیازهای کشور تغییر یابد متأسفانه ، در مجامع شبکه جهانی وب ، زبانهای محلی تحت سلطه زبانهای بین المللی هستند و این باید مورد توجه مقامات فرهنگی قرار گیرد. لازم است فرهنگ ایرانی و ایرانی آن در این فضای مجازی حفظ شود و به مصرف کنندگان دیگر در جهان ارائه شود. چت فقط ارتباط الکترونیکی است و ماهیت مخاطبان در این دنیای مجازی کاملاً مشخص نیست. در جامعه ایران ، به دلیل محدودیت هایی که در روابط وجود دارد ، این نوع ارتباطات الکترونیکی به طور فزاینده ای در دنیای مجازی رواج می یابد. از آنجا که هنوز سواد اینترنتی در ایران وجود ندارد و آمار استفاده از اینترنت در مشاغل و بازاریابی پایین است ، رویکرد عمومی به چت بیشتر است. به دلیل جمعیت زیاد نسل جوان ایران ، این آمار نسبت به سایر کشورهای جهان کمتر است. بهترین مزیت چت ارزان بودن آن است و دیگری اینکه کاربر می تواند در هر زمان از روز به راحتی با دیگران در هر کجای دنیا ارتباط برقرار کند. چت همچنین می تواند باعث آسیب های اجتماعی شود. استفاده بیش از حد از چت می تواند منجر به نوعی اعتیاد کاربر شود و در بسیاری از موارد دیده می شود که کاربران زمان زیادی را از روز خود در چت از دست می دهند. به دلیل عدم آموزش لازم در زمینه استفاده صحیح از اینترنت ، برای جوانان ایرانی ، اتلاف وقت و هزینه و سرانجام رسیدن به چت روم ها آخرین سرنوشت این کاربران است. چت در حال حاضر یک پدیده چند ملیتی است و می تواند در نمایش فرهنگ ایرانی مثر باشد. کارمندان فناوری اطلاعات در کشور نیاز به سرمایه گذاری در گفتگو و توسعه دسترسی جوانان با دیدگاه ملی دارند.

 در ایران فرصت های زیادی در این زمینه وجود دارد که مستلزم صرف هزینه ، وقت و داشتن نیروی کار و فناوری مدرن است.

از طریق گپ ، کاربران فرهنگ دیگران را دنبال می کنند ، در حالی که ایران خود فرهنگی قوی و اصیل دارد و از این طریق می توانیم فرهنگ کشور خود را به جهانیان ارائه دهیم.

متأسفانه برخی از جوانان به چت اعتیاد دارند ، اگرچه جوانان نباید وقت مفید خود را در این راه بگذرانند.


در نهایت ، فرد مسیر چت را تعیین می کند و تعیین می کند با چه کسی و چه مدت صحبت کند. محیط گپ توسط خود کاربران ایجاد می شود و محتوای آن را تعیین می کند.

آیا اینترنت اعتیاد آور است .... ؟؟


در ایران به این مصرف مواد مخدر می گویند ، اما تعریف اعتیاد دقیقاً چیست؟ اعتیاد یک رفتار رفتاری و اختیاری انسانی است که فرد وابستگی آن را تجربه می کند ، علی رغم میل باطنی و تکرار آن باعث کاهش کیفیت و کمیت در جنبه های مختلف زندگی انسان می شود و دامنه نتایج منجر به کم خوابی می شود و موقعیت شغلی را تهدید می کند. و تغییر در روابط خانوادگی و اجتماعی منجر به ... اعتیاد آفلاین و اعتیاد به اینترنت خواهد شد. اعتیاد به اینترنت می تواند هم نوعی رایانه باشد و هم هنگام اتصال به اینترنت ، مانند اعتیاد به مشکلات عاطفی دوستی و رابطه جنسی در اتاق. اعتیاد به چت یا آفلاین نیز نوعی اعتیاد است ... اما اعتیاد به روابط تجاری وب در این زمینه ، حتی کنجکاوی اطلاعات به عنوان جستجو ، یعنی. استفاده از رایانه در صورت عدم اتصال به اینترنت ، مانند: اعتیاد به بازی های رایانه ای در بین کودکان آیا اغلب یا اعتیاد به کدگذاری در میان برنامه نویسان رایانه و ... هنگام استفاده از اینترنت (به ویژه نسل جوان) آنچه مهم است ، استفاده از سرویس چت برای بسیاری از افراد است که آنچه توجه را به خود جلب می کند تعداد پیام رسان یاهو است ، بنابراین با یک نگاه اجمالی به اتاق گفتگو در نرم افزار چندین اتاق

دلیل این امر نیز روشن است. Apache Web Server یک وب سرور بسیار قدرتمند و قابل تنظیم است ، اما همانطور که قبلا ذکر شد ، طراحان این وب سرور چنین کاری نمی کنند.

1- یادگیری و تبادل نظر در هر زمینه احساس چت

 2- اجتماعی شدن چت

3- پر كردن خلا emotional عاطفي و رواني چت روم

 4- همدلی با دیگران در چت روم فارسی

 5- آشنایی با زندگی و مشکلات سایر خانواده ها و نحوه برخورد با آنها

6- در هر شهر دوست پیدا کنید تا از مکان های جالب اطلاعات کسب کنید

 7- افزایش اطلاعات در اینترنت و چت

 8- تفریح و لذت بردن از معاشرت دیگران و مقایسه با نکات مثبت دیگران در کاربر

9- یافتن دوستان بسیار خوب و صادقی که بتوانید با آنها احساس درد کنید

10- یافتن خانواده های شایسته ای که بتوانید با آنها با همسرتان ارتباط برقرار کنید

11- افزایش اطلاعات اجتماعی و سیاسی و روابط عمومی

12- وجود اعتماد به نفس

13- بیان احساسات و عقاید در موقعیت های مجازی و در طبیعت در یک محیط واقعی راحت تر است

 14- شناخت خطرات گپ زدن و دوست یابی

 15- مانند باورهای باطنی ، از هر لحاظ خود را امتحان کنید

 16- شناختن افراد و شناختن روحیات و احساسات جنس مخالف

نکات منفی در مورد چت متاهل


1. قابلیت هک و سرقت رمزهای عبور و اطلاعات شخصی

2- اشتغال ذهنی و اضطراب

 3- خونسردی در امور و مسئولیتهای خانوادگی

 4- میل به تجدید فرش


6- افزایش هزینه های ارتباطی

 7- کاهش فعالیتهای مثبت اینترنت

 8- فریب خورده و زندگی مشترک را از هم بپاشد

 9- علاقه شدید و سپس ارضای نیاز غریزی

 10- دلسردی از همسر و زندگی

11- از بین رفتن اعتماد بین دو همسر و .....

 12- عدم انجام تعهدات زناشویی و خانوادگی

 13 - اتلاف وقت

 14- سرانجام به انزوا و افسردگی کشیده می شود

 15- هدف ناشناخته

16- ناامیدی از علاقه ای که با ادامه ارتباط بوجود می آید.


طبقه بندی کلی مزایا و معایب گپ

مزایای چت

* دسترسی سریع به طیف گسترده ای از افراد (کاربران آنلاین).

* هزینه کم ارتباط با دیگران حتی در مناطق بسیار دور دنیا (در مقایسه با سایر ابزارهای ارتباطی مانند تلفن ، بی سیم ، فکس و غیره)

* امکان برقراری ارتباط نوشتاری با چند نفر به طور همزمان.

* امکان ارسال و دریافت پرونده ، عکس ، نامه و صرفه جویی در وقت و هزینه.

معایب چت

* استفاده بیش از حد از گپ های اینترنتی نامناسب می تواند منجر به اختلالات روانی طولانی مدت در افراد شود ، زیرا هرچه فاصله بین دنیای واقعی و خیالی افراد بیشتر باشد ، می تواند منجر به افسردگی و اختلالات روانی در افراد شود.

* با توجه به اینکه بیشتر کاربران اتاق گفتگو را جوانان ناآشنا با واقعیت های اجتماعی تشکیل می دهند ، دلالان و فرصت طلبان حضور گسترده ای در برخی از اتاق های گفتگو دارند و به دنبال فرصت هایی برای گمراه کردن جوانان و سوق دادن آنها به جنایت هستند. .

* برخی از اتاق های گفتگو وجود دارد که نیازی به رعایت اصول اخلاقی نیست ، بنابراین افرادی که از این اتاق های گفتگو استفاده می کنند دچار فساد اخلاقی و فکری هستند. برای حفظ روحیه ، بیشتر این اتاق های گفتگو توسط مقامات ذی صلاح مسدود شده اند.

* قرار ملاقات اینترنتی نیز پدیده ای جدید و رو به رشد است و برخی از جوانان برای ملاقات با همسر آینده خود وارد محیط گپ می شوند. به این ترتیب آنها کارهای سخت تری را به عهده می گیرند. این می تواند منجر به نابودی این جهان و زندگی پس از مرگ این شخص شود.

* علاوه بر کسانی که نیازهای مختلف آنها را به سمت اتاق های گفتگو سوق می دهد ، برخی از افراد به قصد شوخی و گمراه کردن کاربران دیگر و لذت بردن از دادن اطلاعات غلط و آزار دیگران ، وارد اتاق های گفتگو می شوند.

بنابراین برخی از افراد متاهل ، پیر یا فقیر بدون ازدواج ، جوان و ثروتمند باقی می مانند. برخی از گفتگوها حتی در برخی موارد خود را به عنوان تغییر دهنده هویت جنسی معرفی می کنند

* با استفاده ناخودآگاه و نادرست از بسیاری از اطلاعات و مشکلات شخصی ، فرد ضرر می کند.

* گاهی اوقات شخصی ندانسته از چت برای رسوایی استفاده می کند.


* اطلاعات غیرقابل اعتماد در چت ها و مکالمات اینترنتی رد و بدل می شود.

* اگر به درستی از آن استفاده نکنید ، از این طریق اشتباه زندگی و پول یک شخص را از دست خواهید داد.

* مشکلات سیاسی و اجتماعی ایجاد کنید.

* مبتلا به اختلالات روحی ، عقیدتی و اخلاقی. و ده ها آسیب دیگر نیز وجود دارد که با استفاده از آن همراه است.


نکاتی که باید بخاطر بسپارید

* در صورت نیاز فوری از چت استفاده کنید

* در صورت لزوم و در صورت لزوم از گپ استفاده کنید.

* با کسی یا ناکس صحبت نکنید.

* به غریبه ها هیچ اطلاعاتی ندهید.

* فریب کلمات فریبنده را نخورید. اوه ، شاید آنها دروغ باشند.

* با جنس مخالف صحبت نکنید ، مگر اینکه آنها یک مگس شکن یا یک استاد سفارشی باشند.

* او با چت برای یافتن همسر نرفته است.

* هرگز در چت ها کلمات زشت و غیرقانونی ننویسید.

* با کسانی که با نظر شک آشنایی ندارند برخورد کنید.

* رمز عبور را به ایمیل ، وبلاگ یا سایت چت ندهید.

* مشخصات ، آدرس و غیره را نداد به هیچ کس .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن