طلاق از طرف زن به علت نپرداختن نفقه

طبق ضابطه دولتی قدیمی , مرد میتواند در هر زمان و به هر عاملی همسرش را جدایی دهد . اما , فعلا , طبق ماده 1133 ض

توسط NEWSMINERAL در 4 اسفند 1399

طبق ضابطه دولتی قدیمی , مرد میتواند در هر زمان و به هر عاملی همسرش را جدایی دهد . اما , فعلا , طبق ماده 1133 ضابطه دولتی طلاق از طرف زن , تصحیح شده : «یک مرد قادر است با دقت به حالت نوشته شده در‌این ضابطه التماس جدایی از همسرش در دادگاه نماید 

براین اساس , مطابق این ماده , التماس جدایی از مرد نیاز به مراحلی طلاق از طرف زن مثل ارجاع به داوری و دریافت مدرک عدم توان در سازگاری و انجام تشریفات مانند پرداخت دستمزد مالی همسر داراست .

 

طلاق از طرف زن با مهریه

طلاق از طرف زن با این وجود , از‌آنجا که در بعضی وضعیت معاش مشترک به وسیله زن قابل تحمل نیست و از سوی دیگر , مخالفت شوهر با جدایی قادر است زخم دورازشوخی به همسر طلاق از طرف زن و معاش مشترک سبب شود , قانونگذار در اصلاحات بعدی این ضابطه , آیتم خواهش زوجه برای جدایی در موردها محدود را می پذیرد .

طلاق از طرف زن در‌این ارتباط , در تبصره ماده 1133 ضابطه دولتی آمده است : «زن همینطور میتواند از دادگاه تقاضای جدایی نماید , صرف لحاظ از وضعیت درج شده در مواد ( 1119 ) , ( 1129 ) و ( 1130 ) آن ضابطه . علاوه بر مواد فوق الذکر , ماده 1029 ضابطه دولتی مورد طلاق از طرف زن دیگری از حق جدایی زن را پیش گویی نموده است . طلاق از طرف زن بدین ترتیب , در ضابطه دولتی چهار مورد جدایی از زن موجود است که در بخش بعدی به جزء‌جزء‌کردن و چک خوا‌هیم پرداخت .

 

طلاق از طرف زن چه نام دارد

طلاق از طرف زن همان طور که در بخش گذشته توضیح دادیم , مورد ها جدایی به وسیله زن در مواد 1119 , 1129 و 1130 ضابطه دولتی پیش گویی شده‌است . این موردها عبارتند از : وکالت در صورت جدایی همسر , عدم پرداخت مخارج محافظت بوسیله همسر یا این که عدم توان در تأمین طلاق از طرف زن مخارج مراقبت و معاش زوجه . همینطور طبق ماده 1029 ضابطه دولتی , یکی دیگر از مورد ها جدایی به التماس زوجه , عدم وجود شوهر است که قابلیت و امکان جدایی به التماس زن را پیش گویی می نماید . طلاق از طرف زن درین موردها در صورتی زوجه تقاضای جدایی نماید و شوهر راضی نباشد , دادگاه گشوده نیز حکم به جدایی می‌دهد .

 

 

طلاق از طرف زن چه مدت طول میکشد

طلاق از طرف زن مطابق ماده 1119 ضابطه دولتی : ( طرفین عقد نکاح میتوانند هرگونه عقد نکاح یا این که عقد حتمی دیگری را که بر خلاف با لازمات آن عقد نباشد , انعقاد نمایند , مثل اینکه چنانچه شوهر با زن دیگری وصلت نماید یا این که در آن ناپدید شود برای بازه زمان مشخصی یا این که ترک نفقه می نماید , طلاق از طرف زن یا این که وی قصد دارااست یا این که سوuses به کار گیری از معاش زن را به نحوی که طلاق از طرف زن معاش آن ها برای یکدیگر غیر قابل تحمل شود . این زن یک نماینده قانونی و یک نماینده قانونی در یک نماینده قانونی است که بعد از ثابت به وقوع پیوستن شرط در دادگاه طلاق از طرف زن و صادر شدن حکم قطعی , جدایی می‌گیرد . »

 

طلاق از طرف زن چه نوع طلاقی است

طلاق از طرف زن همانگونه که به چشم میخورد , طبق این ماده , یکی‌از موردها جدایی بوسیله زن این است که شوهر به زن وکالت میدهد , به این ترتیب با احراز قوانینی نظیر تزویج دوم , زن میتواند خویش را جدایی دهد .

مفاد این ماده را می توان در دوازده شرط نوشته شده در سندها تزویج تماشا كرد , چون در‌این وضعیت قبول خواهش جدایی بوسیله زوجه مشروط به ثابت شرط در دادگاه است . مثلا , طلاق از طرف زن تا زمان ثابت شرایط تعلق شوهر در دادگاه , دادگاه حکم به جدایی زن نمی دهد .

علاوه بر وکالت طومار جدایی منوط پیش گویی شده در ماده 1119 ضابطه دولتی , در فعالیت دفتر ها ورقه ها طلاق از طرف زن قانونی هم وکالت طومار جدایی زوجه را کاملاً تهیه می نمایند . بدین ترتیب , در نوشته وکالت طومار , شوهر در هر زمان , مراجعه به دادگاه و طی پروسه دادرسی , طلاق از طرف زن به زن وکالت می‌دهد تا جدایی دهد . به این ترتیب , یکی موردها خواهش جدایی از زن , وکالت طومار در صورت جدایی است که میتواند برای حصول وضعیت یگانه مطلق یا این که منوط باشد .

 

در صورت طلاق از طرف زن

این داستان جدایی از زن در ماده 1129 ضابطه دولتی پیش گویی شده‌است . طبق این مقاله : «در صورت اعتراض

 

ارتقا تعهد همسر در پرداخت مخارج تأمین هزینه و بعداز رأی گیری راجع به این داعیه و صادر شدن قرار اجرای احکام و ثابت عدم پرداخت نفقه به وسیله زوجین , طلاق از طرف زن پرونده جدایی را تشکیل می‌دهد .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن