روغن بادام تلخ - معجونی شگفت انگیز که صورت شما به آن نیاز دارد!

این که آیا پوست صورت شما دچار آسیب ، خشکی و خارش می شود یا فقط می خواهید آن درخشش طبیعی باشد ، از جمله روغن با

توسط NEWSMINERAL در 21 شهریور 1400

این که آیا پوست صورت شما دچار آسیب ، خشکی و خارش می شود یا فقط می خواهید آن درخشش طبیعی باشد ، از جمله روغن بادام تلخ در برنامه روزانه مراقبت از صورت می توانید تفاوت بزرگی ایجاد کنید.

در این مقاله ، بیایید بررسی کنیم که چه مواد مغذی در روغن بادام تلخ وجود دارد و چگونه می توان از آن برای حداکثر فواید استفاده کرد.

خرید روغن بادام تلخ

چرا روغن بادام تلخ برای صورت شما بسیار مفید است؟

روغن بادام تلخ یکی از بهترین منابع طبیعی اسیدهای چرب سالم ، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است. این مواد مغذی پوست صورت شما را تغذیه و هیدراته کرده و آن را سالم و انعطاف پذیر می کند.

روغن بادام بسیار سبک است و بنابراین ، به سرعت جذب پوست می شود. از نظر ماهیت خفیف ، تقریباً همه می توانند از آن استفاده کنند ، صرف نظر از نوع پوست آنها.

علاوه بر این ، استفاده روزانه از روغن بادام تلخ بر روی صورت شما می تواند پیری زودرس پوست (پیری زودرس پوست به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش) را کند کرده و تعدادی دیگر از بیماری های پوستی را که در زیر توضیح داده شده است ، کاهش دهد.

انتخاب روغن بادام مناسب برای صورت شما

روغن بادام می تواند دو نوع باشد

  • روغن بادام شیرین به دست آمده از Prunus dulcis var. آمیگدالوس
  • روغن بادام تلخ از Prunus dulcis var به دست آمده است. آمارا

روغن بادام شیرین از بادام خوشمزه و خوراکی بدست می آید. سرشار از اولئین است که اثر سد کننده پوست را افزایش می دهد. همچنین دارای مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث احیای پوست صورت و درمان تعدادی از مشکلات پوستی می شود. بنابراین ، روغن بادام شیرین برای مراقبت از پوست صورت ایده آل است.

روغن بادام تلخ به دلیل داشتن رایحه قوی به عنوان اسانس استفاده می شود. با این حال ، بهتر است در مراقبت از پوست از آن اجتناب کنید ، زیرا می تواند اثرات سمی داشته باشد.

 

همچنین لازم به ذکر است که روش استخراج روغن بادام بر کیفیت آن تأثیر می گذارد. روغن استخراج شده با پرس سرد ، بدون استفاده از گرما یا مواد شیمیایی مضر ، تمام خواص و خواص خود را حفظ می کند. بنابراین ، روغن بادام تلخ فشرده سرد برای مراقبت از پوست مناسب است.

 

مواد مغذی مناسب پوست در روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ منبع غنی از مواد مغذی کلان و خرد از جمله پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی ، ویتامین و مواد معدنی است.

برخی از مواد مغذی مهم که پوست شما را غنی می کنند عبارتند از:

1. ویتامین E

دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به تسکین پوست و کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند.

2. ویتامین A

بازسازی سلولی را تقویت می کند ، که به صاف شدن خطوط ریز روی صورت کمک می کند.

3. اسیدهای چرب

روغن بادام تلخ دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب است ، مانند اسید اولئیک ، لینولئیک اسید ، پالمیتیک اسید ، اسید استئاریک و غیره

  • اسید اولئیک می تواند پوست خشک شما را نرم کرده و چین و چروک را کاهش دهد .
  • لینولئیک اسید ضد التهاب است که می تواند به بهبود آکنه یا سایر زخم ها کمک کند.
  • پالمیتیک اسید اثر سد کننده پوست را افزایش می دهد و از باکتری ها و آلرژن ها محافظت می کند.
  • استئاریک اسید به عنوان یک پاک کننده و همچنین نرم کننده عمل می کند (به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند).

4. روی

 

بهبود زخم و حفظ عملکرد سالم مانع پوست را تسهیل می کند.

فروش روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ چگونه برای صورت شما مفید است؟

روغن بادام تلخ از زمان های گذشته به عنوان یک عامل زیبا کننده و همچنین درمانی در هند ، چین و منطقه مدیترانه استفاده می شده است.

به طرق زیر می تواند برای صورت شما مفید باشد:

1. مرطوب کننده و نرم کننده

روغن بادام با داشتن مقدار زیادی اسیدهای چرب سالم ، به حفظ رطوبت در سطح پوست شما کمک کرده و صورت شما را آبرسانی می کند. این به آن درخشش سالم می بخشد. سبک و غیر چسبنده ، این انتخاب خوبی برای انواع پوست است.

2. پیری عکس

روغن بادام تلخ سرشار از ویتامین E است که از صورت شما در برابر اشعه مضر UV محافظت می کند. همچنین می تواند تا حدی برنزه شدن را معکوس کند.

3. جوانسازی پوست

این ویتامین سرشار از ویتامین A است و به صاف شدن خطوط و چین و چروک ها کمک می کند و در نتیجه ظاهر جوان تری به پوست شما می بخشد.

4. ضد کمدوژنیک

روغن بادام تلخ منافذ پوست صورت شما را مسدود یا مسدود نمی کند ، بنابراین از بروز جوش های پوستی جلوگیری می کند .

5. پوست دور چشم

از روغن بادام به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می توان برای کاهش پف و سیاهی دور چشم استفاده کرد .

6. مراقبت از لب

کمی روغن بادام تلخ روی لب های شما هر شب می تواند لب های خشک و ترک خورده را التیام بخشد و آنها را شبیه آلو و تغذیه کند.

7. کاهش جای زخم

روغن بادام غنی از روی و رتینوئیدها است که می تواند با استفاده طولانی مدت از آن زخم ها را کاهش دهد. 

8. ضد خارش

روغن بادام در داروهای جایگزین برای درمان خارش ناشی از اگزما ، درماتیت آتوپیک و پسوریازیس استفاده می شود. با این حال ، بهتر است قبل از استفاده از هرگونه محصول برای درمان بیماری های پزشکی ، با یک متخصص پوست واجد شرایط مشورت کنید.

گنجاندن روغن بادام تلخ در برنامه مراقبت از صورت شما

شما می توانید از روغن بادام تلخ به یک یا همه روش های زیر هر روز استفاده کنید:

1. آبرسانی و جوانسازی

مقدار مورد نیاز روغن بادام را بین کف دست بمالید تا فعال شود و مستقیماً آن را روی کل صورت و لب های خود بمالید. بگذارید بماند تا جادوی خود را روی پوست شما انجام دهد!

2. ضد برنزه شدن

می توانید از روغن بادام تلخ به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید ، که نه تنها از صورت شما در برابر برنزه شدن محافظت می کند ، بلکه رنگ پوست شما را روشن تر می کند.

3. عامل پاک کننده

روغن بادام همچنین می تواند به عنوان پاک کننده ای برای از بین بردن آرایش ، عرق و کثیفی صورت پس از یک روز طولانی و خسته کننده استفاده شود.

4. روغن حامل

روغن بادام تلخ یک روغن ثابت است (یعنی تبخیر نمی شود). بنابراین ، می توان از آن به عنوان روغن حامل برای انتقال سایر اسانس ها به عمق پوست در طول ماساژ صورت استفاده کرد .

5.مواد موجود در محصولات آرایشی

روغن بادام را می توان در تعدادی از محصولات آرایشی و مراقبت های شخصی مانند مرطوب کننده ، فشرده ، کرم ماساژ یا اسکراب صورت استفاده کرد.

ترکیب با روغن بادام

1. روغن بادام تلخ را می توان با چند قطره آب لیمو و عسل مخلوط کرد تا برنزه اضافی صورت شما از بین برود و یکدست شود.

2. شکر خوب با روغن بادام می تواند به عنوان یک اسکراب صورت برای لایه برداری یا از بین بردن پوست مرده از صورت شما استفاده شود و ظاهری تازه به آن ببخشد .

3. روغن بادام تلخ ، به عنوان روغن حامل ، می تواند با روغن اسطوخودوس ، گل سرخ یا لیمو ترکیب شود تا اهداف مختلفی را ارائه دهد.

چقدر می توان از روغن بادام استفاده کرد؟

در صورت عدم بروز عوارض جانبی مانند آلرژی ، می توانید از روغن بادام به طور روزانه استفاده کنید. برای مشاهده آثار قابل مشاهده بسیاری از خوبی ها از این روغن طبیعی ، باید روزانه حداقل به مدت چند هفته از آن استفاده کنید.

قیمت روغن بادام تلخ

چه کسانی باید و چه کسانی نباید از روغن بادام استفاده کنند؟

روغن بادام اسیدیته کمی دارد ، بافت آن سبک و ملایم است. افراد با هر نوع پوست می توانند از آن استفاده کنند روغن بادام حتی برای ماساژ بچه ها به طور سنتی استفاده می شود.

با این حال ، از آنجا که این روغن از مغز بادام استخراج می شود ، بهتر است افرادی که سابقه حساسیت به آجیل دارند از آن اجتناب کنند. همچنین توصیه می شود قبل از اولین بار استفاده از روغن بادام ، یک تست پچ روی پوست حساس ، مانند قسمت زیر بازو یا ساق خود انجام دهید.

آیا روغن بادام می تواند یک شب روی صورت بماند؟

اگر پوست صورت شما خشک است و از روغن بادام تلخ به عنوان مرطوب کننده استفاده می کنید ، بهتر است صورت خود را با چند قطره روغن بادام ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند. همچنین ، اگر از آن در مناطق تخصصی مانند یک تکه فوق خشک ، زخم یا ناحیه زیر چشم استفاده می کنید ، می توانید نتایج بهتری را به دست آورید.

با این حال ، اگر پوست چربی دارید یا از این روغن به عنوان پاک کننده استفاده می کنید ، بهتر است آن را بعد از 20 - 30 دقیقه حذف کنید.

در حال بسته شدن

از زمان اهلی شدن بادام ، مزایای زیادی برای آن قائل شده است ، از نظر زیبایی ، تغذیه یا درمان. با این حال ، قبل از استفاده از هرگونه محصول بر روی پوست حساس و ظریف صورت ، همیشه باید منبع و فرآیند تولید را تعیین کنید تا خیالتان راحت باشد. خرید روغن بادام تلخ نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیشنهاد ما شرکت دکاموند شیمی هست . این شرکت وارد کننده تخصصی روغن های گیاهی از برند فلوریحانا فرانسه است که یکی از معتبر ترین برندهای اروپا و آسیا است. 

حتما از مشاوره رایگان کارشناسان قبل از خرید استفاده نمایید

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن