خطای جرقه زنی و عدم احتراق در سیلندر خودروی 206 و موتور TU5

در تصویر بالا تسمه تایم یک دنده از تهیه و تنظیم بیرون شده است. در دريچه گاز سیمی امر راننده به طور تمام اجرا و

توسط NEWSMINERAL در 8 بهمن 1400
در تصویر بالا تسمه تایم یک دنده از تهیه و تنظیم بیرون شده است. در دريچه گاز سیمی امر راننده به طور تمام اجرا و به دريچه گاز منتقل ميشود كه در اين شرايط نسبت سوخت و هوا ميتواند از شرایط بهينه خارج شده و ميزان مصرف سوخت و آلايندهها افزايش يابد. چنانچه بخواهیم عدم احتراق خودرو را تعریف‌و‌تمجید کنیم می توان گفت هر عاملی که سبب کاهش هوا ، جرقه و سوخت در سیلندر شود عدم احتراق رخ میگیرد. در پایان باید گفت درست است که سمند TU5 بسیار کم یاب هست اما در بازار ارزش بالایی نیز دارد. در پایان هم بستن درپوش را فراموش نکنید، زیرا خطر ایجاد آتش سوزی به استدلال پاشیدن روغن بر بر روی قطعات داغ موتور وجود دارد. براتون مثال زدم از موتور پونتیاک و پورشه البته جوابی ندادید. به عبارتی طور که در توضیحات قبل نیز ذکر شد در کشور‌ایران ، کمپانی جمهوری اسلامی ایران ماشین در خودروهایی که تولید می کند از همین سری موتور ها استفاده می نماید البته موتور تیو فایو (tu5) امروزه دچار یک سری از مشکلاتی می باشد که ممکن است انتقاد های متعددی از همین موتور شود که ناشی از میزان مرغوب بودن پایین تر تولید آن می 206 تیپ 5 موتور tu5 باشد. موتور tu5 نیز که یکی از دو جنس قوی این شرکت محسوب میشود، اصلی قابلیتهای منحصربه‌فرد به فرد هست و باید اشاره کرد که در سالیان پس از تولید، مشکلات آن تا حدود زیادی برطرف شده و بر روی محصولات پژو کشور‌ایران ماشین مورد استعمال قرار میگیرد. موتور EF7 در شروع فرمان حساس مشکلات زیادی بود که بخش اعظمی برطرف کردن شده اند، البته بازهم از حیث دوام موتور TU5 نسبت به EF7 از استمرار بیشتری برخوردار است. توجه: تماس طولانی اهمیت روغن موتور ممکن میباشد سبب ساخت بیماریهای پوستی از قبیل التهاب پوستی و سرطان پوست شود. خودروهایی که از موتور tu5 و ef7 بهره میبرند کدامها هستند؟ نبود قطعات کافی موتور ef7 در بازار از جمله معایبی می باشد که میتوان در مقایسه موتور tu5 و ef7 ابلاغ کرد. با اعتنا به مزایای موتور تیوفایو (tu5) که در جمله قبل ذکر کرده ایم این موتور اساسی معایبی می باشد که می توان به مشکلات روغنریزی از درب قالپاق روغن و شلنگهای بخار روغن اشاره کرد که سبب نشتی بر روی کویل و شمعهای موتور میشود. دارای چهار سیلندر می باشد که با حجم موتور 1645 سی سی، بضاعت ایجاد 113 اسب بخار توان و 155 نیوتن متر گشتاور را بر روی فلایویل دارد. همین موتور مهم اقتدار ۱۱۳ اسب بخار میباشد که حجم آن هم ۱۶۴۸ سی سی بیان شده است. این موتور در کنار خودروی ریز اندامی مثل پژو ۲۰۶ به یک شاهکار تبدیل شد. از دید فنی خودروی پارس به تیتر یک برگ برنده برای کارخانه محسوب می شود چنانچه سازنده می تواند در حالت خاص بها همین متاع را اندک و نماید تا نتیجه های اقتصادی بهتری را بدست آورد. TU5 به نوعی مثال ارتقا یافته موتور TU3 محسوب می شود که پیشتر روی پژو ۲۰۶ تیپ دو امتحان خود را پس داده بود، البته TU3 از مشکلات زیادی برخوردار بود و از نظر شتاب و اقتدار هم ضعفهای فراوانی داشت. نظیر همه پروژههای مهندسی، پروژه ایجاد موتور ef7 نیز در ابتدا ایراداتی را پیش بر روی خود دید که برای نمونه در سیستم برق آن بود. تعویض قطعات همین فرآورده نیز چندان مناسب تمام نمیشود؛ به این خاطر بهتر میباشد پیش از خرید کردن آن، به فکر هزینههای نسبتا بسیار تعمیر و نگهداری پژو پارس TU5 باشید. آن‌گاه از مطلبی که در شبکه تلگرام z4car گذاشتیم سیل عظیمی از پیام ها در مورد سمند tu5 به ما رسید. علاوه بر آن روزنه گاز برقی و سوزن انژکتور نارنجی نیز داراست که تمامی ی همین ها در کنار هم منجر میگردند سمند TU5 از نظر فنی عالی باشد. بایستی اشاره کرد که عملکرد همین موتور در ماشین های متعدد گوناگون بوده هست و از جمله بهترین مورد ها میتوان عجله و اقتدار آن را در پژو ۲۰۶ ابلاغ کرد. عملکرد TU5 روی تیپ ۵ به قدری خوب بود که توده اکثری از علاقهمندان راستا خودرو، هنوز نیز آن را یکی از از بهترین ماشینهای جادههای کشور‌ایران در این رنج قیمتی میدانند؛ ولی پس از ۲۰۶ تیپ ۵، ابهت TU5 نیز رو به افول نهاده شد و ابعاد که بر روی خودروهایی مثل پژو پارس، ۴۰۵، رانا و H30 Cross قرار گرفت، دیگر قوی به جلب راضی بودن صاحبان خویش نشد. ما برای از بین بردن آن مجبوریم رادیاتور استاندارد را که 4.5 لیتر حجم آب داراست اهمیت یک رادیاتور دیگر بده بستان نماییم که در حدود 6 لیتر حجم دارد. اما روش دیگر پیشنهاد و خرید کردن موتور کامل پژو پارس به همین صورت می باشد که نخست مشتریان عزیز می بایست در واتساپ به شماره ۰۹۱۳۹۰۱۶۹۴۸ یک پیام جهت اخذ تصویر شماره های حساب بانکی به ما بدهند. تمامی ی ما میدانیم که سمند دسته ۸۷ ایربگ نداشته البته سمندی که ما امروز اینجا داریم ، ایربگ راننده دارد و همین خویش نشان می دهد اتومبیلهای صادراتی چندین پله فراتر از هم جایگاه های خویش بوده اند.
آخرین مطالب