کسانی که گردد زیور آلات طلا در حال حفر خندق امروز

نوشته شده توسط Ravik باتاچاریا , Joyprakash دس | Burdwan, South 24 Parganas | به روز شده: ژوئیه 6 2020 8:0

توسط NEWSMINERAL در 16 تیر 1399
نوشته شده توسط Ravik باتاچاریا , Joyprakash دس | Burdwan, South 24 Parganas | به روز شده: ژوئیه 6 2020 8:03:42 am
Those who crafted gold ornaments are digging ditches today کارگران مهاجر در Sojipur ایجاد کرد Burdwan. (اکسپرس عکس Partha پل)

شیخ Aulad علی, 39, با استفاده از یک بیل به حرکت شبیه چمچه زنی گل از کنار جاده در Sojipur روستای جملپور بلوک در Burdwan منطقه و هایش آن عدم اطمینان به یک سبد خرید — کدام یک co-worker, شیخ Sobur علی لغو در طرف دیگر از جاده ها است.

این کار که Aulad می داند و یا لذت می برد. مانند بسیاری در او ایجاد کرد و او با تجربه زرگر که artisanship به دست آورده او را حقوق و دستمزد ماهانه 19,000 تومان تا قبل از این مستند. او در بازگشت از پنجاب در Shramik قطار ویژه و صرف 14 روز در قرنطینه قبل از گرفتن MNREGA کار که بدست آورده او Rs 204 روزانه. هر روز او منتظر رئیس خود را در پنجاب به او را به عقب.

Aulad وضعیت مشابه است که از lakhs از مهاجران ماهر که بازگشت به, West Bengal در طول مستند و باز 1. آنها از جان گذشته برای بازگشت به زندگی و معیشت آنها مجبور به ترک پشت عملا یک شبه. هر کس نمی کردم MNREGA کار می کنند و آن را می پردازد به مراتب کمتر از آنچه به دست مىآوردند. برخی از این کارگران را شروع کرده اند به دنبال شغل در مناطق دیگر از خود; بسیاری از آنها موفق به اخذ 'گواهی سلامت' از خصوصی پزشکان که آنها آرزو دارند که به آنها کمک خواهد کرد به کار.

بخوانید | 86 درصد پرش در MGNREGA تقاضا در مناطق بیشتر مهاجران به بازگشت به

"من ایجاد طرح های پیچیده بر روی طلا. من انجام داده اند که کار را برای 18 سال من شده اند در پنجاب برای آخرین بار سوم از آن سال است. امروز من حفر خندق در من ایجاد کرد. دست من مناسب نیست برای این کار, اما من هیچ گزینه ای" گفت: Aulad که پدر و مادر مسن خود را با همسر و یک دختر به پشتیبانی.

Aulad یکی از یک گروه از 22 بازگشت کارگران مهاجر حفر درن در دو طرف جاده در Sojipur ایجاد کرد. همه آنها تازه از قرنطینه. اکثر طلافروشان; چند شد کارگران ساختمانی. وجود دارد 580 خانواده در Sojipur; مردان از 80 درصد از خانواده های کسانی که کار کرده اند در دولت دیگر و یا در جای دیگر در بنگال.

شیخ Khorshed علی, 22, همچنین طلا, کارگر, بازگشت به Sojipur از سورات. "کار ما متوقف شده در مارس 21 شب و ما جان سالم به در برد به نحوی قبل از ساخت آن توسط یک Shramik خاص است.

در حال حاضر من و فرمانبردار می گوید طلا در بازار شروع خواهد شد قبل از دیوالی," او گفت:. عابد علی, 32, گفت: خوب بود به چیزی برای انجام در بنگال "اما من مشغول به کار در زمینه جواهرات و اشیای قیمتی در سورات برای 11 سال به عقب خواهد رفت و در اولین فرصت".

Sahabuddin Mondol upa-pradhan از جملپور 1 گرم Panchayat گفت: کار کارت های پاکسازی شده بود و برای حدود نیمی از 500 تازه برنامه های کاربردی که دریافت کرده بودند در panchayat. "این یک راه حل موقت است," او گفت:. "تنها انواع خاصی از آثار مجاز تحت MNREGA و بزرگ وجود دارد تقاضا برای کار, کارت; ما هرگز نمی تواند همه آنها را به کار به طور مداوم برای مدت طولانی."

با توجه به آمار اعلام برخی 10.5 لاخ کارگران مهاجر بازگشته اند به بنگال از کشورهای دیگر در یمن گفت: بیش از 4 لاخ نام های جدید اضافه شده به لیست MNREGA ذینفع.

Subhankar Majumder, BDO, Jamalpur 1 گفت: "دولت شروع به نقشه برداری از کارگران مهاجر. یک نظرسنجی در حال انجام است. ما categorising آنها را با توجه به مهارت های خود را و بخش ها. این نظرسنجی همچنین از آنها می پرسد که آیا آنها می خواهند به ماندن یا رفتن. برخی گفته اند که آنها می خواهند به ماندن بگیرید. ما آنها را با ارائه فرصت برای مهارت upgradation و دیگر کمک کند."

بسیاری از کسانی که بازگشته اند به Purba Ramchandrapur ایجاد کرد تحت Bhatar ایستگاه پلیس حدود 55 متر از داکا به کار در بمبئی سورات یا کرالا به عنوان گلدوزی یا زری کارگران و صنعتگران طلا. تقریبا هیچ کس یک کار کارت; برخی از آنها بیش از حد دلسرد حتی اعمال می شود.

"من پرداخت 760 تومان در هر روز در کرالا به عنوان یک ماسون در سایت های ساخت و ساز به غیر از khoraki (مواد غذایی). من نه کاربردی برای کار خود کارت. چقدر می تواند به آن پرداخت ؟ من تماس گرفتم دو تا از دوستان من از این ایجاد کرد که هنوز در کرالا است. پس از Qurbani (Bakrid, در جولای 31) من به عقب خواهد رفت گفت:" 40 ساله Danishur الرحمان که تنها درآمد عضو یک خانواده از پنج نفر از جمله دو کودک.

Mollah حمید گفت: او یک کارگاه گلدوزی در بمبئی که در آن او شده است زندگی گذشته 27 سال است. "بعد از مستند من بازگشت به روستا. دختر من مطالعات کلاس 10 پسر در کلاس 6 در بمبئی. آنها در حال حاضر حضور در کلاس درس آنلاین. ما را ترک خواهد کرد به عنوان به زودی به عنوان وضعیت (در بمبئی) را بهبود می بخشد," او گفت:.

شیخ Rafiqul که بازگشت و با همسر خود Hasanara و پسر Aqib, 4, از سورت گفت که او تا به حال پرداخت نشده حقوق و دستمزد خود را از 16,000 تومان برای سه ماه اما کارفرمای خود وعده داده بود پرداخت و پس از او رفت و برگشت.

در 1100 هکتار کلکته چرم پیچیده (CLC) در Bantolla جنوبی با 24 Parganas که حدود 400 دباغ خانه و 100 واحد چرم چند کارگران شروع به بازگشت از بیهار حتی اگر وجود ندارد بسیاری از سفارشات نشده است.

"من درآمد حداقل چیزی در اینجا" گفت: Subodh شاو از دربنگا که کشتی خام پنهان در یک موتوری ون. "من استفاده می شود به پنج یا شش سفر یک روز; در حال حاضر من فقط یک یا دو. من 100 تومان در هر سفر" او گفت:.

Ganesh رم از مظفرپور ماند در کلکته چرا که او نمی تواند استطاعت به پرداخت 1,500 تومان برای اتوبوس به خانه. "این CLC tanners' انجمن به ما مواد غذایی است. من در حال حاضر در انتظار برای بازگشت به کار." او 300 تومان در هر روز قبل از این مستند و 40 تومان برای هر ساعت کار اضافه کاری در رم گفت.

"70 درصد از نیروی کار در حال کارگران مهاجر از بیهار ، بسیاری از کسانی که در رفت و برگشت هستند و در عین حال به بازگشت. ما نیاز به کارگران فوری. واحد ما در حال اجرا در فقط 25-30 درصد ظرفیت است. ما دیدار خواهد کرد به زودی برای بحث در مورد اینکه آیا برای ارسال اتوبوس به آنها را به عقب" عمران احمد خان دبیر کل CLC Tanners انجمن گفت.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب