حذف مانو مجسمه از محل راجستان HC: Dalit فعال به سونیا

نوشته شده توسط Chahat رعنا | Chandigarh | منتشر شده در تاریخ: 23 ژوئن 2020 12:30:23 am مانو مجسمه ن

توسط NEWSMINERAL در 2 تیر 1399
نوشته شده توسط Chahat رعنا | Chandigarh | منتشر شده در تاریخ: 23 ژوئن 2020 12:30:23 am
rajasthan high court, statue of manu, manu statue, rajasthan hc Manu statue, indian express مانو مجسمه نصب شده در راجستان HC محل در سال 1989 به عنوان بخشی از یک پروژه زیباسازی'. (اکسپرس عکس/Rohit جین Paras/فایل)

یک Dalit اسلامی مارتین Macwan نوشته شده به کنگره رئیس جمهور سونیا گاندی خواستار حذف یک مجسمه مانو نصب شده در محل راجستان دادگاه عالی. در این نامه آمده است که مجسمه مانو "توهین به قانون اساسی و Dalits" و آن را "تضعیف call of Dr Bhimrao Ambedkar برای نابودی طبقه برای هند به رشد به عنوان یک ملت".

"مجسمه می کند و نه فقط نماد Dalit ظلم و اما آن نماد سرکوب زنان و از shudras. در همه, که باعث می شود تا حدود 85 درصد از جمعیت هند می گوید:" Macwan که بنیانگذار Navsarjan اعتماد مردمی Dalit سازمان در گجرات.

Macwan می افزاید که این مجسمه نمادی از سرکوب گذشته و harks به زندگی واقعیت Dalits و زنان در هند زندگی که هنوز هم تحت تاثیر قوانین تبعیض آمیز قرار داده و توسط مانو در متن خود 'Manusmriti'. متن شناخته شده است به رسمیت مقررات در اطراف سیستم طبقاتی و مردسالار ارزش اغلب تبلیغ در سنت هندو.

"چه حتی بدتر است این است که بر خلاف مجسمه از صاحبان برده و رهبران مؤتلفه که آورده شده است در ایالات متحده این مجسمه را صدها سال پیش. آن را قرار داده تا 31 سال پیش توسط چند طرفداران بازدید که مانو به عنوان یکی از قدیمیترین مردم را به نوشتن قانون در هند و از این رو می خواستم برای ایجاد آن است که میراث می گوید:" Macwan.

مجسمه قرار داده شده بود توسط وکلا بدن است که تایید دولت راجستان برای قرار دادن آن را در خارج از دادگاه عالی در سال 1989. "این است که مانند مجسمه راه اندازی شد و در محل آن را در یک محل است که نشان دهنده یک موسسه از دولت ما. چگونه ما می تواند همچنان به چشم پوشی است" می افزاید: Macwan.

شده اند وجود دارد بسیاری از تلاش برای پایین آوردن مانو مجسمه بیش از 30 سال گذشته. در ماه جولای سال 1989 فقط شش ماه پس از مجسمه قرار داده بود یک پانل از قضات از راجستان دادگاه عالی دستور حذف آن. پس از این یک پیل بود در برابر نظم و پس از آن به دستور دادگاه برای حذف مجسمه شده است در آنجا ماند. اخیرا در سال 2018 دو Dalit زنان از اورنگبد که اعضای حزب جمهوری خواه هند سفر تمام راه را به جیپور به صعود تا مانو مجسمه و لام آن را با رنگ. دو زن در حال انجام یک مورد در برابر آنها.

"در سال 2020 ما نه تنها تجلیل از 73 سال از استقلال بلکه از 93 سال از دکتر Ambedkar سوخته به Manusmriti. آن است که زمان ما خلاص شدن از شر است که مجسمه می گوید:" Macwan.

Macwan و اعضای Navsarjan اعتماد داده اند اولتیماتوم به دولت کنگره را در راجستان بیان کرد که اگر مجسمه است نه حذف اوت 15, آنها را به اضطراب.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.

آخرین مطالب