راز لزبین فاش شد: صفحه اصلی برای سکس عالی.

زیرا لازم نیست صفحات به طور مدام در انتهای صف گذاشته شوند. تفاوت آنها در این است که LRU میزان استفاده صفحات ر

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

زیرا لازم نیست صفحات به طور مدام در انتهای صف گذاشته شوند. تفاوت آنها در این است که LRU میزان استفاده صفحات را در یک بازه زمانی کوتاه پیگیری میکند اما NFU تنها به میزان استفاده صفحات در آخرین وقفه ساعت نگاه میکند. هرگاه که نیاز به جایگزینی یک صفحه است، سیستمعامل صفحهای که کمترین شمارنده را دارد را انتخاب میکند. یک روش پیادهسازی دیگر که احتیاج به پشتیبانی سختافزار دارد به صورت زیر است: سختافزار یک شمارنده ۶۴ بیتی دارد که با اجرای هر دستورالعمل یک واحد به این شمارنده افزوده میشود. تعدادی روش پیادهسازی برای این الگوریتم وجود دارد که سعی میکنند هزینه پیادهسازی را کاهش دهند، بدون اینکه افت قابل توجهی در کارایی الگوریتم ایجاد شود. استفاده کند. در این روش سیستم عامل دادهها را از حافظه ثانویه گرفته و داخل صفحههایی با اندازه یکسان میریزد. مرورگرهای وب این فایلها را فقط برای بار اولی که از سرور میخوانند دانلود میکنند دفعات بعدی برای دسترسی به این فایلها آنها را از طریق محل حافظه داخلی یا همان cache بارگذاری مجدد مینمایند. چرا که شمارنده آنها بیشتر است. در نتیجه وقتی که قرار است صفحهای برای جایگزینی انتخاب شود، سیستمعامل صفحهای را برمیدارد که دارای کمترین شمارنده است.

 This has be en c᠎reated ᠎wi th G᠎SA C᠎on᠎te​nt Gen erator DE᠎MO!

یک وقفه ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه فعال میشود. یک ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه یک بار فعال میشود و یک وقفه ایجاد میکند. «عقربه» ساعت هم به آخرین صفحه بررسی شده اشاره میکند. به عنوان مثال اگر بیت دستیابی یک صفحه در شش تیک آخر ساعت به صورت ۱٫۰٫۰٫۱٫۰٫۰ باشد، شمارنده دستیابی به شکل ۱۰۰۰۰۰۰۰، ۰۱۰۰۰۰۰۰، ۰۰۱۰۰۰۰۰، ۱۰۰۱۰۰۰۰، ۱۱۰۰۱۰۰۰، ۰۱۱۰۰۱۰۰ است. در نتیجه صفحاتی که شمارنده آنها پایینتر از همه است جایگزین میشوند. بنابراین در یک کامپایلر چند گذری، صفحاتی که در گذر اول به شدت مورد استفاده بودهاند، اما در دومین گذر مورد استفاده نیستند، در مقایسه با صفحاتی که در فاز دوم، هر چند به میزان اندک به آنها نیاز است، بیشتر مورد علاقه خواهند بود. هنگامی که جدول صفحه دربرگیرنده مقادیر اشارهگر تهی است، الگوریتم NFU کارایی بهتری نسبت به LFU دارد. سناریوهای مشابهی مانند بوت شدن سیستمعامل هم وجود دارد که الگوریتم NFU کارایی خوبی از خود نشان نمیدهد. وقتی که مجموعه کاری درصد کوچکی از کل صفحات سیستم باشد، حافظه مجازی بهینهترین حالت کارکرد خود را دارد و میزان محاسبات رفع عیب صفحه ناچیز خواهد بود.

مشکل اصلی این گونه پیادهسازی این است که صفحات موجود در لیست باید در هر بار دستیابی به حافظه در لیست جابجا شوند که عملی بسیار هزینه بر است. اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود و صفحه جدید در جایی که عقربه به آنجا اشاره میکند قرار میگیرد. اگر بیت دستیابی تمام صفحات ۱ بود، آنگاه الگوریتم شانس دوم هم به مانند الگوریتم FIFO عمل میکند. این ویژگی تضمین میکند که صفحاتی که به تازگی دستیابی شدهاند، هر چند که تعداد دفعات دستیابی به آنها اندک باشد، اولویت بیشتری نسبت به صفحاتی دارند که در گذشته دور به طور مکرر مورد دستیابی قرار گرفتهاند. در غیر این صورت اگر بیت دستیابی ۱ بود، انگاه این بیت صفر شده و عقربه یک واحد افزایش مییابد و به عنصر بعدی در صف اشاره میکند. اما به جای آنکه صفحه مورد نظر بی درنگ حذف شود، سیستمعامل ابتدا به «بیت دستیابی» آن صفحه نگاه میکند، اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود.

در این الگوریتم هر صفحه شمارنده مخصوص به خود را دارد که این شمارنده در ابتدا بر روی صفر تنظیم شده است. همینطور هر صفحه هم شمارنده مخصوص به خود را دارد. بر اساس این نظریه، سنگکُره (پوستهٔ کُرهٔ زمین) (به انگلیسی: لیتوسفر) زمین از صفحاتی (به انگلیسی: صفحات تکتونیکی) تشکیل میشود که در کل شامل ۷ یا ۸ صفحهٔ اصلی، که در مواردی خود از تعدادی صفحات کوچک تشکیل میشوند، ساخته شدهاست. صفحات شکلدهندهٔ پوستهٔ زمین بهطور کل از دو نوع سنگکرههای اقیانوسی و سنگکرههای قارهای کلفتتر تشکیل میشوند که هر نوع پوستههای خاص خود را دارند. این صفحات بهصورت مداوم در حال حرکت هستند و بر اثر برخورد این صفحات پدیدههایی همچون زلزله گسل،شکستگی ها، تشکیل کوهها تشکیل درازگودالها و چین خوردگی و دیگر پدیدهها حاصل میشوند. از میز ماشین برای بستن و نگه داشتن قطعات کار استفاده میشوند. در واقع، شمارندهها تعداد دفعات استفاده از صفحات را نگه میدارند. مشکل اصلی این الگوریتم این است که تنها تعداد دفعات استفاده از یک صفحه را بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی محاسبه میکند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اینتکس بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب