نظامی خلاصه: عملیات اسمز معکوس – نیش

نوشته شده توسط Mandeep Singh Bajwa | منتشر شده در تاریخ: 5 ژوئن 2020 10:38:26 am ISI فعالان طاهر خا

توسط NEWSMINERAL در 16 خرداد 1399
نوشته شده توسط Mandeep Singh Bajwa | منتشر شده در تاریخ: 5 ژوئن 2020 10:38:26 am
Operation Reverse Osmosis, Indian Military Intelligence, ISI Operatives ISI فعالان طاهر خان (پیش زمینه) و عابد حسین (زمینه) عکس در اولین قرار ملاقات گذاشتن با خود, هندی, تماس با در یک Karol باغ رستوران در فوریه این سال است.

ارتش هند هوش (MI) است که سایه سازمان به عنوان befits هر بدن در کسب و کار هوش-جمع آوری ضد اطلاعات و امنیت (امنیت خود پرسنل و اسناد و برنامه ها و اسرار). این عمل از طریق تعداد زیادی از هوش-جمع آوری واحد های واقع در مرزهای کشور و در شورش-آمار مناطق و چه در حال حمایت گراها به نام رابط واحد گسترش در سراسر کشور است. هر چند فاقد منابع MI انجام داده است قابل ملاحظه ای کار خوب به خصوص در دره کشمیر.

اخیرا تخصصی واحد نگه داشتن National Capital Region (NCR) امن از جاسوسان هدف قرار دادن اسرار نظامی به ثمر رساند یک موفقیت بی پایان بازی جاسوسی با استفاده از روش های نوآورانه و برخی از خوب کار توسط پرسنل خود را. این یک کلاسیک نیش عملیات در هوش شرایط با فضل افشای دو عامل هوش پاکستان کار تحت پوشش دیپلماتیک. نه از چیزی که لحظه ای اما دقت گردد عملیات گسترش بیش از یک دوره از چند ماه به دام اینتر-خدمات اطلاعاتی (ISI) پرسنل و چیزی را اشکار هند خود را به مخاطبین با استفاده از صبر و شکیبایی بی نهایت خوب tradecraft و نوآوری است.

در اوایل ماه ژانویه پاکستان مشغول به کار به عنوان یک ویزا دستیار در کمیسیون عالی در دهلی نو آمد در MI رادار خود را از طریق تماس با دو خدمت ارتش هند Jawans. بر خلاف باور عمومی ISI نیست و معمولا سعی کنید به suborn افسران نیروهای مسلح. به طور معمول, آنها هدف قرار دادن کارمندان دفتر دستیاران کامپیوتری اپراتور و Jawans از واحد مبارزه با. از جمله پرسنل در نظر گرفته شود لمس نرم و معمولا نیاز به پول. پاداش اضافه شده است که تماس گرفتن با کسی که پرستاری یک حس از شکایت علیه سیستم. اهمیت آنها در این واقعیت نهفته است که آنها مسئولیت رسیدگی به تمام مکاتبات رسمی, راز فایل ها و اطلاعات و استراق سمع ممتاز مکالمات. Jawans از مبارزه با واحد دانش سفارشات از نبرد (Orbat) و اطلاعات عمومی.

برای یک بار که به طور معمول دور فوق العاده جدی sleuths از MI خیانت یک حس شوخ طبعی در انتخاب نام کد برای sting – عملیات اسمز معکوس اگر شما لطفا. یک شوخ طبعی در MI واحد تعریف شده اسمز معکوس به عنوان یک فرآیند تصفیه است که با استفاده از بخشی از غشاء نفوذ پذیر برای حذف یون های ناخواسته مولکول ها و ذرات بزرگتر. یکی فرض او با اشاره به حذف از پاکستان جاسوسان و خود می شود منابع هندی از سیستم ملی!

معمول روال به شیرین-بحث مخاطبین را امتحان کنید و آنها را کشت. آنها را دعوت به ناهار خوردن در رستوران ها و با توجه به کوچک هدیه. فعالان بازدید از آنها را در خانه خود جشن های تولد و سالگرد ها را تحمل ارائه. اگر حس شکایت تشخیص داده شده است از آن بهره برداری است. ظریف روانی دستکاری تماس همچنان در کنار. انگیزه او ارزیابی شده است با توجه به زمان پیر فرمول سازمان های اطلاعاتی خلاصه در acronym– موش یعنی پول ایدئولوژی اجبار یا نفس است. این ارزیابی صورت می گیرد در ماموریت دیپلماتیک و انجام شده توسط افسران ارشد از جمله رئیس ISI ایستگاه بر اساس گزارش های میدانی کارکنان. در این تجزیه و تحلیل بستگی دارد که چگونه او به کار گرفته می شود.

به هر حال یک ارزیابی انجام شده توسط MI و پیچیده نیش عملیات برنامه ریزی شده است. تعداد ظاهرا آسیب پذیر Sepoy کارمند در اولین ارسال و خدمت با یک دفاع هوایی هنگ در شورای ملی مقاومت تصویب شد به عابد حسین ISI عامل. یک جوان MI افسر impersonated Sepoy کارمند Roy کامل با حوصله صدای ساده لوح چشم انداز و لهجه بنگالی. کامل تمرینات شایسته بهترین فیلم بالیوود برگزار شد به تفاوت های ظریف دقیقا درست است. گفتگو بین این دو آپلود شده در رسانه های اجتماعی. این نشان می دهد عابد صحبت کردن با یک سنگین Punjabi لهجه نما به عنوان یک ارتش هند خدمات پستی کارمند که فوق العاده دوستانه و با هدف پرورش هدف خود را. او همچنین تلاش می کند برای به دست آوردن اطلاعات در روال گفتگو.

با تجربه ISI عمل در زمان طعمه قلاب, خط و وزنه. این زمان به اداره اطلاعات (IB) و پلیس دهلی ویژه همراه شد و همچنین در هیئت مدیره. نیش بود در حال حاضر یک عملیات مشترک. چهره به چهره ملاقات و مرتب بود در ماه فوریه است. میعادگاه انتخاب یک رستوران در Karol باغ. یک افسر دیگر خانواده همراه 'Sepoy Roy' به فریب و حتی بیشتر (ما همیشه می دانستم که خانواده های ارتش افزایش به هر مناسبت).

منبع پاسخگویی (به عنوان آن را به نام هوش زبان) رفت و خاموش هست. این است که معمولا باعث شکستن و یا لحظه ای در یک جاسوسی استخدام. هر نامطلوب وقوع است که باعث بروز سوء ظن می تواند در نتیجه هر دو طرف اجتناب آینده تماس بگیرید. اما اعتماد متقابل تاسیس شد. عابد حسین شناسایی شد و مخفیانه عکس. یک جایزه دریافت کرده بود در صورت حضور همکار او که نشسته در یک میز دیگر به دنبال جدا کار خود را به مطالعه و تجزیه و تحلیل مخاطب و زبان بدن خود را. او بعدها به عنوان شناخته طاهر خان نیز تحت پوشش هویت ویزا دستیار در این ماموریت است. Roy توافق برای عرضه نسخه از برنامه های عملیاتی و اسناد محرمانه. مناسب جبران پولی که وعده داده شده بود.

آینده و جلسه بسیار مهم بود و ثابت برای 14 مارس است. در آنجا بود که یک تبادل متقابل: Roy اطلاعات و اسناد و مدارک برای عابد را سی قطعه نقره ای. Counter-intelligence تیم به فیلم معامله و ربودن ISI گرداننده. همه راه اندازی شد. اما خطا در ارتباط قرار دادن پرداخت به این طرح است. خواسته برای آمدن به 'Sadar Player', عابد و طاهر گردش در اطراف بازار عمده فروشی برای آیتم های خانگی در دهلی نو به جای مرکز خرید به همین نام در این اردوگاه بود که ظاهرا مناسب برای Roy. بعد از این همه گیر باعث مستند قرار دادن یک استراحت در هر طرف است ،

پس از باز کردن 1.0 تماس بین دو طرف مجددا آغاز شد. توافق شد به دیدار یک بار دیگر و انجام متقابلا مورد توافق تبادل. 31 مه بود و تاریخ را برای دیدار با شکی نیست که چپ در هر یک از دیگر ذهن در مورد قرار ملاقات گذاشتن در این زمان. برای ناظران آن را به اوج خود ماه برنامه ریزی آماده سازی و زندگی در امید.

مته برای چنین پایان-بازی عملیات کاملا تنظیم شده است. جاسوسی و تماس خود را در یک محل عمومی ملاقات کنید و سعی کنید و معمولی تبادل اطلاعات و یا اسناد و مدارک برای پول نقد. ضد اطلاعات سازمان از سوی دیگر موقعیت خود را پرسنل در داخل و اطراف محل. یک نقطه (معمولا کنترل عملیات) تلاش می کند فیلم را برای معامله. گاهی اوقات یک دوربین ثابت استفاده شده است. معامله شده انجام می شود و متهم اسناد و مدارک که در دست دشمن جاسوسی آژانس عوامل ضد اطلاعات راش تیم مدیریت در یک سیگنال. هر دو طرف به زندان برده شد.

در این مورد البته این که یک نیش عملیات هند تماس با بخشی از ضد اطلاعات تیم. هر دو پاکستانی دستگیر شدند. MI هیچ قدرت دستگیری دیگر از پرسنل ارتش. پلیس محلی انجام چنین دغدغه. پاکستانی ها گرفته شد به زندان با صدای بلند حمایت از بی گناهی خود و اعلام مصونیت دیپلماتیک. اما در انتظار تایید از ماموریت خود را بازجویی کرد.

دانستن که آنها کنسولی وضعیت خواهد شد دیر یا زود نه بستری بسیار; تنها آنچه در حال حاضر شناخته شده به MI و IB. اصلی ترین عامل بود عابد حسین 42 یک Subedar در پاکستان سپاه از اطلاعات نظامی متعلق به Sheikhupura در پنجاب. او در نمایندگی با ISI. نگران کننده جعلی Aaadhar کارت و سیم کارت کشف شد از او. با او طاهر خان یک غیر نظامی و غیر gazetted افسر با ISI فنی عمل او بوده است ارسال شده در دهلی نو برای پنج سال گذشته است. کار خود را به ضربه بزنید و گوشی و شکستن اینترنتی پستی. طاهر یک Mohajir (یک اردو-بلندگو که خانواده مهاجرت به پاکستان از هندی heartland). خانواده او در اصل آمد از مرتا و گویش اجازه داده او را به ترکیب به راحتی در دهلی نو و غربی ، این دو کار با هم به عنوان یک عملیاتی عامل-دست زدن به تیم. هر دو اعلام شده است شخص غیر قابل قبول (PNG) و اخراج از کشور است.

دو نفر از خود ما پرسنل ارتش بودند که در تماس با عابد نیز برداشت. ارزیابی آسیب است که در حال حاضر در. یکی نوشته شده در جلو کوه تشکیل گذشت حداقل مقدار از اطلاعات خواهد شد اما بدیهی است که تا پایان گرفتن ، دوم که نوشته شده بود در شورای ملی مقاومت ممکن است در گذشته هر گونه اطلاعات در همه. جزئیات بازجویی خواهد کرد.

کل عملیات بود بدون شک یک موفقیت کامل. چه شد که سود حاصل به MI ارتش و ملی مورد علاقه ؟

غیر قابل انکار دو جاسوس ISI انجام استعدادهای درخشان-لکه بینی و عامل در حال اجرا در این کشور شده اند آشکار و اخراج. به طور طبیعی آنها جایگزین خواهد شد اما این طول می کشد زمان و برنامه آموزش, واگذاری و آماده سازی ISI پرسنل در دهلی پرتاب شده askew برای لحظه ای. جایگزین های آنها خواهد بود بلافاصله شناسایی شده است. دو نفر از خود ما ضعیف پرسنل که سقوط به ISI دام و یا تسلیم به خود مشوق شناسایی شده اند. بیشتر تایید و دانش به دست آورده شده اند ISI طرز عمل, tradecraft و عامل روش. بهبود جعلی Aadhar کارت و سیم کارت را از نامقدس اواز یا موسیقی دو نفری است که در واقع یک ماده از نگرانی. نقض در امنیت ما است که نیاز به وصل حق دور.

هوش جنگ ادامه خواهد داد. آن را به یک موفقیت قابل مشاهده دست آورد به عنوان آن را از طریق رمان های خارج از جعبه فکر کردن درست استفاده از tradecraft بالا و استانداردهای حرفه ای. شاید چنین پیروزی را متقاعد کردن قدرت است که به شل رشته کیف پول و تخصیص منابع بیشتر در قالب تجهیزات بودجه و پرسنل و مدرن تر منشور به MI.

تغییرات در هنگ توپخانه

هنگ توپخانه نزدیک به 300 واحد منحصر به فرد در راه خود را. ترکیب طبقاتی این هنگ متنوع است. برخی از آنها تک-طبقه 2 متوسط هنگ (Self-Propelled), 13, متوسط, هنگ, 7 رشته هنگ 36 متوسط هنگ و 40 متوسط هنگ. بدون شک یک کلاس عمل می کنند. برخی از این جدیدتر هنگ متشکل از آنچه شناخته شده به عنوان همه-هند-کلاس (AIAC) ترکیب. آنها منعکس کننده واقعی تنوع هند در تمام آن رنگ پر جنب و جوش. خود را به نقطه وحدت یکپارچه ناسیونالیسم. آنها ثابت کرده اند که خود را در جنگ.

دیگران تکامل یافته با سه کلاس با هر زیر واحد (شناخته شده به عنوان یک باتری) تشکیل شده از یک کلاس مختلف. کمتر از هر یک از دو مورد قبلی انواع آنها پرورش مشتاق رقابت در میان خود تشکیل دهنده باتری برای رسیدن به هنگ ارتش ملی و اهداف. در طول سه ماهه گذشته از یک قرن تغییر کرده است رخنه کرد به این واحد است. بیشتر باید شروع به مصرف در کلاس های دیگر به هم رسیدن به AIAC وضعیت در آینده و یا در حال حاضر شده است به طور کامل یکپارچه شده است.

این البته بسیار خوش آمدید توسعه است. ملی ادغام و کشور را به اهداف باید اول آمده است. تغییر تنها ثابت است. AIAC واحد ثابت خود را. آنچه که باعث نگرانی است, استخدام, روش های اتخاذ شده برای رسیدن به چنین تغییراتی است. استخدام شرکت انجام می شود از طریق آنچه که به عنوان شناخته شده RMP یا Recruitable نر جمعیت فرمول بر اساس جمعیت های مختلف متحده و اتحادیه سرزمین.

چه این به این معنی است که کشورهای که در حال حاضر ارسال تعداد زیادی از مردان به ارتش مانند پنجاب و هاریانا هیماچال پرادش, Jammu and Kashmir, Rajasthan, Uttarakhand و شمال شرقی متحده ارسال خواهد شد کمتر استخدام. متحده آمریکا با جمعیت بزرگتر خواهد شد بدیهی است ارسال مطلب.

رزمی نژاد نظریه است و نه فقط منسوخ شده اما به طور کامل کار برکنار شده است. آن را تا به حال هرگز هر گونه پایه و اساس. متحده ذکر شده در بالا ارسال اعداد بزرگتر در گذشته به دلیل بالاتر مقبولیت خدمت سربازی و همه مسائل مربوط به آن ، به عنوان مثال یک تماس برای یک هزار استخدام به نوبه خود ممکن است تا ده هزار جزوات و یا حتی بیشتر. کشورهای دیگر ممکن است تولید کمتر است.

این یک احسان مسئله دنیا سیاست های اشتغال است. در حالی که متوجه هدف ما از ملی ادغام و مترقی حرکت رو به جلو ما نباید از دست دادن بینایی از دیگر عوامل است که رقم در ارتش استخدام. وقت آن است که برای یک بحث ملی در این زمینه است.

لطفا تماس با نویسنده خود را با نظامی داستان در msbajwa@gmail.com یا 093161-35343

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن