کرگیل Vijay Diwas: به یاد قهرمانان 'عملیات Vijay'

توسط: اکسپرس میز وب | دهلی نو | به روز شده: ژوئیه 26 سال 2020 10:39:49 am نزدیک به 490 هندی افسران ارت

توسط NEWSMINERAL در 5 مرداد 1399
توسط: اکسپرس میز وب | دهلی نو | به روز شده: ژوئیه 26 سال 2020 10:39:49 am
نزدیک به 490 هندی افسران ارتش و سربازان jawans کشته شدند, در طول نبرد.

نارندرا نخست وزیر و وزیر دفاع Rajnath Singh پرداخت ادای احترام به jawans به مناسبت سالگرد 21 کشور با پیروزی بر پاکستان در جنگ کارگیل. 26 جولای جشن گرفته است به عنوان "کارگل Vijay Diwas" هر سال به مناسبت اتمام موفقیت آمیز عملیات "ویجی" به پایان رسید که 3 ماه جنگ در امتداد خط کنترل. نزدیک به 490 هندی افسران ارتش و سربازان jawans کشته شدند, در طول نبرد.

به خاطر سپردن برخی از قهرمانان کرگیل

کاپیتان Anuj Nayyar

کاپیتان Anuj Nayyar شد یک افسر ارتش از 17 گردان صیفی جات هنگ که گذاشته زندگی خود را در حالی که مبارزه در تپه ببر در تاریخ 7 جولای سال 1999 در طول جنگ کارگیل. او پس از مرگ اهدا ماها ویر چاکرا برای نمونه valour در طول عملیات جنگی.

ستوان Keishing کلیفورد Nongrum

ستوان Keishing کلیفورد Nongrum 12th گردان, Jammu and Kashmir نور پیاده نظام زهری در جولای 1st, 1999 در حالی که گرفتن نقطه 4812 در طول جنگ کارگیل. او با افتخار ماها ویر چاکرا برای جوانمردی در عملیات جنگی.

عمده Padmapani Acharya

ارتش هند عمده Padmapani Acharya 2 گردان Rajputana تفنگ کشته شد توسط دشمن در تنها هیل در تاریخ 28 ژوئن سال 1999 در کرگیل جنگ است. او جایزه ماها ویر چاکرا خود را برای عمل قهرمانانه از شجاعت با وجود تسلیم شدن به صدمات.

عمده راجش سینگ Adhikari

عمده راجش سینگ Adhikari شد یک افسر ارتش که جان خود را در جنگ از Tololing در 30 مه سال 1999 در طول جنگ کارگیل. او جایزه شجاعت افتخار ماها ویر چاکرا برای bravey در جنگ است.

سرهنگ Sonam Wangchuk

سرهنگ Sonam Wangchuk است که یک افسر ارتش خدمت Ladakh پیشاهنگی هنگ. در سال 1999 جنگ کارگیل سپس عمده Wangchuk رهبری عملیات علیه نیروهای پاکستانی در Chorbat La بالا که برای او جایزه ماها ویر چاکرا است.

عمده Vivek Gupta

عمده Vivek گوپتا از 2 گردان Rajputana تفنگ درگذشت در کرگیل درگیری در 12 ژوئن سال 1999 پس از تصرف دو پست مهم در Drass بخش. او flicitated با ماها ویر چاکرا خود را برای قهرمانی در جبهه جنگ.

Naik Digendra کومار

Naik Digendra کومار خدمت 2 گردان از Rajputana تفنگ در طول سال 1999 جنگ کارگیل قبل از بازنشستگی در ژوئیه 31, 2005. او اهدا شد Mahavir چاکرا در 15 اوت سال 1999 برای قهرمانی خود را در میدان جنگ.

تفنگدار سانجی کومار

تفنگدار Sanjay Kumar, 13, Jammu And Kashmir تفنگ بود پیشرو دیده بانی از تیم در اختیار گرفتن منطقه تخت بالا که برگزار می شد توسط دشمن. او به ضرب گلوله در قفسه سینه و ساعد اما پایدار این حمله با وجود خونریزی فراوان. شارژ توسط خود عمل daredevilry بقیه جوخه حمله دشمن پناهگاه و اسیر منطقه تخت بالا. تفنگدار کومار با اهدا شد Param ویر چاکرا است.

بمب Yogendra سینگ یاداو

بخشی از کماندو 'Ghatak' جوخه وظیفه داده را به تصرف سه استراتژیک پناهگاه در تپه ببر بمب Yogendra سینگ یاداو, 18 Grenadiers بود که منجر به حمله و بالا رفتن از صخره چهره. او ثابت کردن طناب برای بقیه گروه بود. او موفق به دریافت بالاترین نظامی افتخار در هند Param ویر چاکرا برای 4 جولای 1999 اقدام در طول جنگ کارگیل.

کاپیتان N Kenguruse

کاپیتان N Kenguruse شد یک افسر ارتش از 2 گردان Rajputana تفنگ. او شهادت در تنها تپه Drass بخش در 28 ژوئن سال 1999 در جنگ کارگیل. او پس از مرگ اهدا ماها ویر چاکرا برای شجاعت خود را در میدان جنگ.

کاپیتان Manoj Kumar Pandey

کاپیتان Manoj Kumar Pandey از 1 گردان Gorkha تفنگ شرکت در یک سری از شجاعانه رهبری حملات در 'عملیات ویجی" و مجبور به عقب مزاحمان از Batalik بخش در ژوئن 11, 1999. رهبری او منجر به دستگیری Jaubar بالا و Khalubar در ساعت اولیه جولای 3, 1999. Pandey تسلیم به آسیب های خود را بر روی تپه و مفتخر به Param ویر چاکرا است.

کاپیتان Vikram Batra

کاپیتان Vikram Batra, 13th جامو و کشمیر تفنگ دستور داده شد به پس گرفتن بالاترین نقطه در Tololing خط الراس قله 5140 که در آن پاکستان مهاجمان گرفته بود موقعیت خود را در پناهگاه. سخنانى كه در 26 جولای سال 1999 در حالی که تلاش برای نجات یک سرباز مجروح. اوج او در نقطه 4875 در حال حاضر به نام 'Batra بالا'. او بود اعطا Param Veer چاکرا بالاترین نظامی افتخار.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.

© IE آنلاین Media Services Pvt Ltd



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن