خوب قبل از موسمی دوش در پنجاب و هاریانا برخی از load کردن منابع آب زیرزمینی

نوشته شده توسط انجو Agnihotri Chaba | Jalandhar | به روز شده: 13 ژوئن 2020 2:21:36 pm باران همراه ب

توسط NEWSMINERAL در 24 خرداد 1399
نوشته شده توسط انجو Agnihotri Chaba | Jalandhar | به روز شده: 13 ژوئن 2020 2:21:36 pm
punjab monsoons, haryana monsoons, punjab weather today, ludhiana weather today, haryana weather today, punjab paddy crops باران همراه با بادهای قوی آورده رهایی از گرما Ludhiana در شب جمعه است.

خوب قبل از موسمی دوش در ژوئن آورده اند برای کمک به پنجاب و هاریانا به عنوان برنج کاشت می شود در جریان است. هر دو ایالات متحده دریافت کرده اند تقریبا 2.5 برابر مازاد قبل از باران های موسمی در گذشته و 11 ماه (ژوئن 1 ژوئن 11). موسمی می رسد پنجاب تا پایان ماه ژوئن است.

پنجاب دریافت کرده است 27.7 میلی متر بارندگی در برابر نیاز طبیعی 11.5 میلی متر است که سه برابر بیشتر با 138per درصد مازاد. به طور مشابه در Haryana, 26.1 میلی متر باران ثبت شد در برابر نرمال 11.5 mm است که همچنین 138 درصد مازاد.

تنها نیمی از دوازده ولسوالی از مجموع 43 مناطق از جمله مناطق 22 گانه شهر پنجاب دریافت کسری باران در حالی که تمام مناطق دیگر شاهد مازاد قبل از باران های موسمی.

در پنجاب کپورتهلا منطقه ثبت بیشترین بارش باران با 87.7 میلی متر بارندگی در برابر نرمال 7.0 میلی متر است. Moga و فتهگره صاحب ولسوالی بودند در مکان های دوم و سوم با 597per درصد و 370 درصد مازاد باران بود.

Gurdaspur امریتسار, Jalandhar, سنگرور, Hoshiarpur, Tarn Taran, Nawanshahr, Ropar و برنلا مناطق ثبت شده مازاد باران. محرومیت سه ولسوالی پنجاب تمام مناطق دیگر دریافت مازاد باران و چند منطقه با چهار برابر شده و به 18 برابر افزایش در بارش.

تنها Mukatsar, Bathinda و مانسا ولسوالی پنجاب دریافت کرده اند کسری باران. در Mukatsar وجود دارد 100 درصد کسری باران به عنوان برابر مورد نیاز 9.9 میلی متر به عنوان وجود دارد صفر بارندگی ثبت شده در این منطقه است. در Bathinda و مانسا 48 درصد کمتر و 14 درصد کمتر باران به ترتيب ثبت شد.

در هاریانا بیش از حد منطقه 18 از 21 ثبت مازاد باران با کرنال, Kurukshetra و روری در صدر فهرست با چهار تا شش برابر افزایش از قبل موسمی دوش در این مناطق.

وجود مازاد باران در ژججر (344per درصد) Faridabad (241 درصد) کیتهل (178 درصد) سیرسا (156 درصد) Mewat (164 درصد) جیند (164per درصد), Sonepat (124 درصد) پنیپت (127 درصد) گورگان (125per درصد).

در هاریانا سه منطقه از جمله Hisar, پلول و Panchkula ثبت کسری باران با 78 درصد 51 درصد و 46 درصد کمتر باران بود.

مشترک سرمایه هر دو دولت Chandigarh بیش از حد دریافت کرده بود 69 درصد مازاد بارندگی در گذشته 11days.

آب-guzzling برنج محصول کاشته شده در حدود 42-43 لاخ هکتار در منطقه پنجاب و هاریانا. در پنجاب تقریبا 15.50 لاخ چاه در حال اجرا در طول برنج پیوند های نجومی آغاز شد که در اینجا در روز پنج شنبه. قبل از موسمی دوش می تواند به کاهش بار بر روی آبهای زیرزمینی.

مدیر جهاد کشاورزی پنجاب Dr Sutantra Airi گفت که حتی یک خوبی واحد باران در برنج پيوند یک مزیت و آن را ذخیره بزرگ آب که در آن در حال حاضر مستقیم بذر برنج (DSR) انجام شده است توسط کشاورزان است. DSR زمینه می توان آبیاری با باران دوش تنها در چنین زمینه آب راکد مانند معمولی پیوند از برنج مورد نیاز است و باران می تواند پاسخگویی به این نیاز بدون در حال اجرا یک tubewell.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن