مجبور به اشتراک گذاشتن تنگ اتاق در gurdwaras پس از مارس 25 حمله سیک ها منتظر مستند در هند به پایان

نوشته شده توسط Divya Goyal | Ludhiana | منتشر شده در تاریخ: 29 مه سال 2020 12:18:09 am Gurdwara هار

توسط NEWSMINERAL در 8 خرداد 1399
نوشته شده توسط Divya Goyal | Ludhiana | منتشر شده در تاریخ: 29 مه سال 2020 12:18:09 am
coronavirus, india lockdown, kabul attack, kabul gurdwara attack, kabul gurdawara sikh killed, sikh people stuck in kabul, indian express news Gurdwara هار رای سحاب باز نشده پس از حمله وادار به این خانواده های سیک برای زندگی گونه های گونه خواب در طبقه و به اشتراک گذاری washrooms با چندین نفر دیگر. (فایل)

در حالی که جهان در تلاطم یک بیماری همه گیر 29 ساله Inderjit Kaur یکی دیگر از نگرانی مثل خوره به جانم در روح او. دو ماه بعد از او شوهرش را از دست داده و دو برادر در یک دولت اسلامی (IS) حمایت حمله تروریستی در Gurdwara هر صاحب رای در کابل Inderjit زندگی در ترس مداوم از یک حمله دیگر.

نشسته اند داخل یک اتاق کوچک به همراه سه فرزند خود — Harjot (11 ماه) Simarjit (6), Arveen (3) او در و دو برادر در قانون در Gurdwara Dashmesh پیتا روپیه Guru Gobind Singh ji سینگ سبها Karte پروان او می گوید: Coronavirus تن zyada darr taan حمله تن lagda hai.. assi هیلی ششم darre hoye هان (بیش از coronavirus ما ترس از یک حمله دیگر بر ما. ما هنوز هم بسیار می ترسم)."

زبان به بیان بیش از تلفن از کابل او افزود: "Majboori hai سعدی gurdware ch رنا ساعتو kithey jaaiye...من فقط می خواهم یک زندگی امن برای کودکان است. ما می خواهیم به حرکت به هند به عنوان به زودی به عنوان امکان پذیر است. لطفا ما را از اینجا" او گریه می کند.

آن بود که در مارس 25 که سیک در جامعه جنگ زده افغانستان از دست داده و 25 نفر در یک رنگ پریده حمله تروریستی در Gurdwara هر صاحب رای در شور بازار کابل ،

به عنوان Covid-19 عفونت رسید سراسر جهان همه گیر ضربه زدن به سیک ها در افغانستان فقط یک کمی بیش از 600 چپ در کشور – با ایجاد تاخیر در ویزا مصوبات که برای آنها فرستاده بود نوشته شده تجدید نظر به سفارت هند. بیشتر آنها در معرض خطر بالاتر ابتلا به عفونت کرونا ويروسی به عنوان خانواده که از دست یک یا چند عضو در مارس 25, حمله, در حال حاضر با هم زندگی می کنند در gurdwara اتاق در شرایط تنگ شده. در هر نقطه بین 9 تا 14 سیک اعضای جامعه زندگی شده اند در هر gurdwara اتاق پس از این حمله است.

در حالی که اکثر خانواده های سیک در افغانستان ارائه شد 'بی خانمان' پس از مجاهدین در زمان بیش از در سال 1992 شده اند و پناه gurdwaras از وضعیت بدتر شده پس از مارس 25 حمله به خانواده ها در Gurdwara هر صاحب رای بودند مجبور به حرکت به اتاق کوچک در دیگر gurdwaras.

Gurdwara هار رای سحاب باز نشده پس از حمله وادار به این خانواده های سیک برای زندگی گونه های گونه خواب در طبقه و به اشتراک گذاری washrooms با چندین نفر دیگر.

با بیش از 12000 تایید موارد coronavirus و 227 مرگ و میر افغانستان در همین حال شده است دست و پنجه نرم کردن با مشکل کم تست و ناکافی سلامت زیرساخت برای مقابله با کروناویروس و کارشناسان احساس می کنم بسیاری از موارد وجود دارد در حال رفتن 'کشف نشده'.

Paramjit Kaur (30) که از دست مادر خود را در قانون و برادر در حمله به, در حال حاضر زندگی در Karte پروان gurdwara. او می گوید که او همراه با شوهر و سه فرزند از خود و چهار خواهر مرحوم او را در حال زندگی در یک اتاق کوچک.

"این است که همیشه شلوغ است اینجا. دیگر بازدید کنندگان نیز بازدید نگه دارید. ما خواب در طبقه نه همه از ما در همان اتاق. حداقل پنجاه نفر با استفاده از همان مستراح. سعدی taan zindagi barbaad ho gai hun bacheyan دی sanwar jaaye kisi tarah. ما می دانیم که coronavirus می توانید در اینجا در هر زمان و اگر آن را می شود همه را آلوده چون ما هم تقریبا تمام روز اما ما نه هر گزینه. ما نمی توانیم به پرداخت هزینه برای اجاره اتاق خارج است. ما لازم نیست که در خانه خود ما. ما ترس از یک حمله دیگر و coronavirus هر دو اما ترس از یک حمله دیگر است که همیشه بزرگتر," او گفت:.

"Sangat ke liye coronavirus se bhi بادا khatra aatank hai.. (برای جامعه سیک در اینجا یکی دیگر از حمله بزرگتر از ترس از coronavirus)" اضافه شده Daljit Kaur (25), که شوهرش فوت کرده در این حمله.

در حال حاضر او همراه با برادر خود را در قانون و چهار فرزند (دختر و پسر 14, 10, 3 و 2) زندگی می کنند در یک gurdwara اتاق.

"پنج شش هشت ده....افراد در حال زندگی در یک اتاق کوچک در اینجا. ما نمی توانیم حرکت را به عنوان ما هنوز هم تهدید. این بهداشتی نیست اینجا. کروناویروس در حال حاضر تاخیر کل روند اخذ ویزا. توان آن را به هند یا هر کشور دیگری فقط ما را از این جهنم" گفت: Daljit.

رهبران جامعه در افغانستان گفت که فقط در حال انتظار برای مستند به پایان در هند.

Chhabol Singh, عضو مدیریت کمیته Gurdwara Karte پروان گفت: "ما در حال حاضر با توجه کتبی به سفارت هند برای نجات ما. ما نیاز به تخلیه از اینجا در اسرع وقت. وجود دارد فقط حدود 650 جامعه سیک از اعضای چپ و در اینجا ما در حال حاضر ارائه لیست به سفارت. اما coronavirus است و تاخیر در همه چیز. این تصمیم گرفته شده است که در اولین دسته ای شهید parivaar (خانواده های که اعضای از دست رفته در مارس 25 حمله) و کسانی که کسی که در هند زندگی می کنند در حال حاضر فرستاده خواهد شد."

در Covid-19 تهدید او افزود: "Yahaan na rehne کی jagah hai na sone ki (در اینجا خانواده ها ندارد, جایی برای زندگی, برای خواب)...ما در حال تلاش ما بهترین های اجتماعی را حفظ فاصله اما چگونه ما آن را انجام دهید؟"

"(پس از حمله) حدود پنجاه نفر تنظیم شده در Karte پروان gurdwara شش خانواده زندگی در Khalsa Sahib ji gurdwara چهار در Gurdwara بابا سری چند جی و باقی مانده در Baba الماس جی gurdwara و مانسا Singh ji gurdwara — همه در کابل. اما درآمد خود را اعضای خانواده مرده اند آنها هیچ منبع امرار معاش به علاوه وجود دارد این است که همیشه ترس از یک حمله دیگر. ما در حفظ و درخواست آنها را به شستن دست های خود و نشستن در فاصله حداقل 2 متر در gurdwara سالن اما خطر همیشه وجود دارد. Ek ko bhi ویروس ne pakda به sab jayenge همهمه (حتی اگر یکی از میان ما آلوده می شود و سپس ما همه در دردسر)," او گفت:.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب