جنگل زدایی حیات وحش تجارت در پشت ظهور بیماری های زئونوز: گزارش

توسط: PTI | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: 17 ژوئن 2020 5:58:24 pm در دهه های اخیر مردم به طور فزایند

توسط NEWSMINERAL در 28 خرداد 1399
توسط: PTI | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: 17 ژوئن 2020 5:58:24 pm
Deforestation and Covid-19 در دهه های اخیر مردم به طور فزاینده تجاوز بر جهان طبیعی و در نتیجه افزایش سطح تماس بین انسان و دام و حیات وحش است. (فایل)

به عنوان جهان چنگ زدن با بیماری همه گیر کوروناویروس جدید گزارش گفت: حیات وحش تجارت و جنگل زدایی منجر به بیشتر انسان با حیوانات تعامل منجر به ظهور جدید زئونوز بیماری شیوع است.

صندوق جهانی (WWF) برای طبیعت در گزارش خود نام به صورت فوری اقدام جهانی به آدرس کلید هایی که باعث خواهد شد که آینده انسان و دام شیوع بیماری.

در دهه های اخیر مردم به طور فزاینده تجاوز بر جهان طبیعی و در نتیجه افزایش سطح تماس بین انسان و دام و حیات وحش است. به عنوان یک نتیجه فرکانس و تعداد جدید انسان و دام, بیماری ها منشاء آن در حیوانات منتقل می شود و به مردم افزایش یافته است به شدت در طول قرن گذشته است.

هر سال حدود سه تا چهار بیماری های زئونوز در حال ظهور است. این بیماری های جدید مطرح قبر تهدید برای سلامت انسان باعث بیماری های همه گیر مرگبار از جمله اچ آی وی/ایدز سندرم حاد تنفسی (سارس) و اخیرا COVID-19 گفت: این گزارش با عنوان 'COVID-19: تماس فوری برای محافظت از مردم و طبیعت'.

آن گفت: عوامل محیطی رانندگی ظهور انسان و دام بیماری شامل تجارت و مصرف در معرض خطر حیات وحش استفاده از زمین تغییر منجر به جنگل زدایی و تبدیل توسعه از کشاورزی و غیر قابل تحمل تشدید و حیوانات تولید می باشد.

مارکو Lambertini مدیر کل WWF بین المللی گفت: ما باید به فوریت تشخیص ارتباط بین تخریب طبیعت و سلامت انسان و یا ما به زودی خواهید دید بعد از همه گیر.

او پیشنهاد کرد مهار معرض خطر تجارت و مصرف از حیات وحش توقف جنگل زدایی و زمین تبدیل و همچنین مدیریت تولید مواد غذایی پایدار. همه این اقدامات کمک خواهد کرد که جلوگیری از نشت بیش از عوامل بیماری زا به انسان و نیز نشانی دیگر خطرات جهانی به جامعه ما مانند از دست رفتن تنوع زیستی و تغییرات آب و هوایی گفت.

هیچ بحثی وجود دارد و علم روشن است; ما باید با طبیعت و نه در برابر آن. بهره برداری ناپایدار از طبیعت تبدیل شده است به یک خطر برای همه ما Lambertini گفت: در یک بیانیه مشترک توسط WWF.

سوال باقی می ماند در مورد ریشه های دقیق COVID-19 اما تمام شواهد موجود نشان می دهد که آن را یک بیماری زئونوز (بیماری منتقله از حیوانات به انسان) به WWF گفت.

این گزارش با این حال گفت: پرداختن معرض خطر حیات وحش تجارت و مصرف در انزوا نمی خواهد به اندازه کافی برای جلوگیری از همه گیر بعدی.

ما ناپایدار جهانی مواد غذایی سیستم رانندگی در مقیاس بزرگ تبدیل فضاهای طبیعی برای کشاورزی fragmenting اکوسیستم های طبیعی و افزایش تعاملات بین حیات وحش, دام و انسان است.

از سال 1990 178 میلیون هکتار جنگل شده اند پاک است که معادل آن به اندازه لیبی 18, بزرگترین کشور در جهان است و حدود 10 میلیون هکتار از جنگل هنوز در حال از دست رفته هر سال از طریق تبدیل به کشاورزی و زمین های دیگر با استفاده از این گزارش گفت:.

راوی سینگ دبیر کل و مدیر عامل شرکت WWF هند گفت: آن را سخت به فکر می کنم در حال حاضر فراتر از غم انگیز اثرات مداوم COVID-19 بحران بهداشتی.

اما آن را نیز یک لحظه مناسب برای ما عمل می کنند اگر ما به ارائه یک بازیابی است که منافع مردم و طبیعت است. چالش ها و فرصت ها قبل از امروز با ما شروع به فکر می کنم از توسعه را از طریق لنز از بهداشت محیط ، ضروری است نگاهی به ارتباط بین سلامت طبیعت و انسانیت بیشتر و اتخاذ روش های پایدار تولید و مصرف است. یک مولد متنوع و پایدار طبیعی جهان شده اولیه دارایی برای موفقیت ما تمدن و ادامه خواهد داد تا در آینده سینگ گفت.

این COVID-19 بحران نشان می دهد که تغییرات سیستمیک باید به آدرس های زیست محیطی رانندگان از بیماری های همه گیر در این گزارش گفت:.

آن گفت: WWF است و دفاع از یک سلامت " با رویکرد ارتباط سلامت مردم, حیوانات و محیط مشترک و می خواهد این را شامل می شود در تصمیم گیری در حیات وحش و استفاده از زمین تغییر دهید.

همچنین پیشنهاد شده است که این باید گنجانیده شده در تمام کسب و کار و تصمیمات تامین مالی به خصوص مربوط به بهداشت جهانی.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب