نمونه رژیم کتوژنیک لاغری 14 روزه با برنامه غذایی کامل

از rdiet.ir

مصرف مکملهایی مانند روغن MCT و کتونها نیز میتواند به خارج شدن از این وضعیت کمک کند. در رژیم کتو چه مکملهایی مصرف کنیم؟

از آنجایی که در رژیم غذایی کتوژنیک شما باید از غذاهای استفاده کنید که قند خون را بالا نمی برند بنابراین نیازتان به مصرف دارو نیز کاهش پیدا می کند.

علائم ورود به کتوز این داستان شاید برای کسانی که رژیم کتوژنیک را جهت لاغری بکار می برند جدید باشد. پس شاید حتی لازم نباشد هر روز آشپزی کنید.

 

شاید این عدد تو نگاه اول زیاد به نظر نیاد اما تو بلند مدت این مقدار روی هم رفته زیاد میشه.

 

کاهش استرس: استرس مزمن به شدت مانع توانایی بدن شما برای ورود به فاز ketosis میشه. سالاد های متنوعی رو هم میشه با سبزی های مجاز در رژیم کتو مثل اسفناج و کلم بروکلی یا سبزیجات برگ سبز و سس های مجاز درست کرد و به طور مستقل و جداگونه و یا در کنار یک غذای کامل ازشون استفاده کرد.

 

کتو در کودکان پیش از آمدن به بیمارستان غذای روزانه کودک در سه روز متوالی ثبت میشود که این امر به پزشک این امکان را می دهد تا میانگین دریافت انرژی روزانه کودک را جهت طراحی رژیمی برای تامین نیازهای رشد کودک ارزیابی نماید.

 

چیزی که بسیاری از مردم در مورد برنامه غذایی کتو غذایی دوست دارند این است که پیگیری غذای شما اختیاری است.

 

اگر به عنوان یک کسی که میخواد از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنه، دارین این صفحه رو مطالعه میکنید، باید بهتون بگم خوندن و مطالعه کردن در مورد این رژیم عالیه!

 

برای طبخ ناهار کتوژنیک شما گزینه های زیادی رو دارین. اگر هم دوست دارین خیلی سریع این از رژیم لاغری کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از یک مرجع درست برای دریافت رژیم هست.

 

۳. رژیم کتوژنیک دوره ای CKD: این نوع رژیم به گونه ای تنظیم شده که فرد ۵ روز طبق برنامه غذایی پیش می رود ولی در ۲ روز آخر می تواند میزان دریافت کربوهیدرات خود را بیشتر کند.

 

با برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای لاغری در ۳ تا شش ماه اول بیشتر از سایر رژیمهای لاغزی وزن کم میکنید.

 

به همیل جهت تا زمانی که بدن به گرفتن انرژی مورد نیاز خود از چربی ها عادت کند باید مقداری مدارا کنید. بررسی های انجام شده حاکی از آن هستند که رژیم غذایی کتوژنیکژنیک با کاهش میزان قند خون و کلسترول یا چربی بد بدن سلامت قلب و عروق را به دنبال دارد.

 

برخی از وبسایتها به متقاضیان خود پیشنهاد دریافت رژیم کتوژنیک رایگان را میدهند؛ اما به خاطر داشته باشید، ممکن است حتی با پیروی درست از قواعد رژیم کتوژنیک نیز به وزن ایدهآل خود نرسید و حتی به سلامت خود صدمه بزنید.

 

برخی افراد از رژیم غذایی کتوژنیک به طور خاص برای افزایش عملکرد ذهن و مغزشان استفاده می کنند نه برای کاهش وزن! اما طریقه عملکرد این رژیم برای تمامی افراد متفاوت میباشد.

 

روز سوم چهارشنبه؛ صبحانه و ناهار مخلوط شیر و زرده تخم مرغ به میزان یک سوم کالری مصرفی رایج فرد در این وعده ها و برای شام مخلوط به دوسوم کالری مصرفی معمول فرد افزایش پیدا میکند.

 

این دستور غذایی، یک دستور ایتالیایی برای ناهار کتوژنیکه. رژیم غذایی کتوژنیکژنیک یک روش درمانی اثبات شده و اغلب مؤثر برای صرع است که از دهه 1920 میلادی مورد استفاده قرار گرفت.

 

همان طور که اشاره کردیم، رژیم غذایی کتوژنیکژنیک مزایا و فواید متعددی که دارد که همگی از نظر علمی ثابت شده اند.

 

با این حال همانطور که بارها در مقاله نیز به آن اشاره کردیم رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات علمی انجام شده بسیار سودمند و سالم است.

 

در این قسمت از مطلب قصد داریم تا به صورت تیتر وار و خیلی خلاصه مهم ترین نکاتی رو که برای گرفتن رژیم لاغری کتوژنیک اهمیت داره رو بیان کنیم.

 

از والدین خواسته می شود تا میزان اجسام کتونی در ادرار را بررسی کنند. این نوار ها رو میتونید از داروخانه های محلی خریداری کنید و مثل نوار آزمایش ادرار مورد استفاده بدین.

 

شما میتونید این موضوع رو با استفاده از نوار تست های رژیم کتو چک کنید. زمانی که شما با فواید و عوارض رژیم کتوژنیک آشنا بشید، بهتر میتونید تصمیم بگیرید.

 

وعده ی میانی در طول روز به بدن کمک میکنه که بهتر بتونه وارد فاز کتوز بشه. این وسیله برای تنظیم و تعیین نسبت مواد غذایی در ناهار کتوژنیک به شما کمک میکنه تا اگه هنوز وارد این فاز نشده اید میزان استفاده از کربوهیدرات رو کمتر کنید.

 

در ادامه وقتی با بعضی از غذاهایی که در ناهار کتوژنیک استفاده میشن آشنا بشید، قوت غالب روزانه برای تدارک یک ناهار مفید و خوشمزه هم دستتون میاد و با مطالعه بیشتر در مورد این رژیم میتونید یک برنامه خوب بچینید.

 

خیلی از مواد ممنوعه ای که در ناهار کتوژنیک باید از اونها پرهیز کنید همون مواد اولیه ای هستن که برای طبخ غذا یا میل کردن در کنار غذا استفاده میشن.

 

یکی دیگه از وعده های غذایی در رژیم کتوژنیک، ناهار کتوژنیک هست که برای ما اهمیت زیادی داره. نداشتن خواب خوب و رضایت بخش در طول شب برای افراد تحت رژیم های لاغری به علت کمبود انسولین و سروتونین است.

 

البته اگر شما جزو کسانی هستین که رژیم لاغری سریع Z217 رو تهیه کردین، نیازی نیست از دستورات این صفحه استفاده کنید.

 

پس از نان و برنج خبری نیست! اگر تازه کار هستید و میخواهید برای اولین بار رژیم کتو را امتحان کنید پیشنهاد میکنیم قبل از هر چیز باید ها و نبایدهای رژیم کتوژنیک را بخوانید.

 

متاسفانه؛ لبنیات، انواع گوشت و سبزیجات با کیفیت پایین، ممکن است شکاف را پر کنند اما این احتمال وجود دارد که نیاز بدن برای دریافت مواد مغذی همچنان برآورده نشود.

 

روز اول دوشنبه پذیرش دربیمارستان، ادامه روزه داری، محدودیت دریافت مایعات، پایش قند خون هر ۶ ساعت یکبار. دلیل این رزوه داری، اجبار بدن به اتمام ذخایر گلوکز و شروع به سوزاندن چربی ها به عنوان منبع انرژی است.

 

هدف حفظ شاخص توده بدن کودک در حوالی صدک ۵۰ است. ولی در صورت پاسخ دهی مناسب کودک به رژیم داروها با مقدار پایین تر انتخاب می شوند و احتمال قطع آنها وجود دارد.

 

دلیل این امر احتمالا سطح پایین ترشح هورمون انسولین و در نتیجه جلوگیری از ساخت و تجمع کلسترول بد در خون است.

 

در واقع کتوزیس تغییر فاز بدن از گلوکز سوزی به چربی سوزیه. انواع گوشت ها هم در این وعده غذایی قابل تهیه هستن که برای دریافت انرژی و ورود سریعتر به فاز ketosis مفیدن.

 

شما برای ورود به فرایند کتوزیس باید بین 2 تا 4 هفته اصول اولیه کتوژنیک را با دقت رعایت کنید، اما اگر تقلبی انجام دهید؛ تلاش شما برای ورود به کتوزیس از دست میرود.

 

از طرفی هم کمک میکنه تا درست و غلط رو بهتر تشخیص بدین. با این حال این مساله فقط با تغییر سبک زندگی دائمی و کنار گذاشتن عادات تغذیه ای غلط امکان پذیر است.

 

سطح بالای انسولین از عوامل بروز سندرم تخمدان پلی کیستیک میباشد، بنابراین رژیم کتوژنیک به همراه تغییرات مفید در سبک زندگی وورزش کردن احتمال بروز سندرم پلی کیستیک را کاهش میدهد.

 

درواقع این حالت به واسطه رژیم کتوژنیک ویا روزه داری متناوب رخ میدهد. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن رو در حالت کتوزیس قرار می ده. قبلاً اشاره شد که رایج ترین نسبت برای مواد مغذی در طی رژیم کتو، 70٪ چربی ، 5٪ کربوهیدرات و 25٪ پروتئین هست.

 

این نسبت غالباً شامل ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. یک مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی کتونی را دارند، 2.2 برابر وزن بیشتری را نسبت به رژیم غذایی کم چربی دارند، کم می کنند.

 

تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه حملات تشنج در کودکان صرعی شود. تحقیق منتشر شده در سال ۲۰۱۴ در مجله بین المللی تحقیقات محیط زیست و بهداشت عمومی نشان داده است که، یکی از استراتژی های مورد مطالعه در سال های اخیر برای کاهش وزن رژیم لاغری کتوژنیک (ketogenic) است.

 

تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است. تحقیقات نشان داده رژیم کتوژنیک باعث بهبود حساسیت به انسولین تا ۷۵ درصد میشود.

 

کنجد ها رو به تابه اضافه کنید و برای چند دقیقه اجازه بدین تا کمی قهوه ای و خوشبو بشن.

 

اگر چنین مشکلی دارید باید با پزشک مشورت کنید تا داروی دیگری برای شما تجویز کند که تداخلی با کاهش وزن شما نداشته باشد.

 

این استراتژی باعث میشود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود میبایست به سوزاندن چربیها روی بیاورد.

 

البته فراموش نکنید که اگر قادر به تهیه کردن برنامه رژیم غذایی نیز باشید، توصیه میشود پیش از شروع با پزشک متخصص صحبت کنید و مطمئن شوید، که رژیم غذایی کتو ضرری برای شما نداشته باشد.

 

وقتی غذا میخورید سطح گرلین پایین میره، اما اگر اضافه وزن داشته باشید سطح این هورمون اونقدرها که باید، پایین نمیره.

 

مصرف پروتئین باید معتدل باشد ، زیرا مصرف بسیار زیاد می تواند باعث افزایش انسولین و کتون های پایین تر شود. زیرا پس از آن تمامی استحکام و استقامت شما به حالت عادی برمیگردد.

 

هرچه بدن شما تغییر کند تا چربی را برای انرژی استفاده کند، همهی استحکام و استقامت شما به حالت عادی بازمیگردد.

 

40-45 دقیقه اجازه بدین تا خوب بپزن. به عنوان یک قاعده کلی شما اجازه دارید در طول روز به اندازه کمتر از نصف فنجان یا 50 گرم آجیل مصرف کنید.

 

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید با استفاده از رژیم کتو وزن خود را کاهش دهید، باید در جریان باشید که در ابتدای این رژیم با علائم و مشکلاتی همراه خواهید بود.

 

برخی برنامه های بیمارستانی الزامی برای روزهداری در ابتدای برنامه ندارند. اگر چه این رژیم برای افراد سالم ایمن است اما برخی عوارض جانبی نیز در مورد آن گزارش گردیده اند.

 

برای میانوعده هم میتونید از خوراکیهای کم کربوهیدرات مثل تخم مرغ، پنیر و آووکادو استفاده کنید. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا محتوی ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است.

 

درشت مغذیها شامل سه دستهی اصلی چربی، پروتئین و کربوهیدرات و ریز مغذیها شامل ویتامینها و املاح معدنی می شن. در هر دوره ای که شما تصمیم به پیروی از این رژیم می گیرید، دورههای مختلفی با کربوهیدرات وجود دارد، که در هر دوره شاهد دریافت کربوهیدراتهای متفاوت خواهید بود.

 

منتظر دریافت دیدگاه های ارزشمند شما عزیزان هستیم. همه انواع چای مثل چای سیاه، سبز و همین طور دمنوش های گیاهی در این رژیم مجاز هستند به شرطی که آنها را بدون قند و شکر مصرف کنید.

 

همچنین سبزیجات غدهای و ریشهای همچون سیب زمینی و هویج، انواع چاشنی و سس که حاوی شکر و چربی ناسالم هستند، الکل و هرگونه غذایی که از چربی ناسالم تهیه شده و یا دارای قند اضافی و مواد افزودنیست، در این رژیم ممنوع هستند.

 

توجه داشته باشید که تمامی افراد میتوانند با رعایت قوانین رژیم غذایی کتوژنیک، از این برنامه برای کاهش وزن و یا افزایش وزن خود استفاده کنند.

 

فقط به قوانین پایبند باشید. درمقیاس جزییتر حاوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و فقط ۵٪ کربوهیدرات است. نه فقط رژیم کتو، بله در هر برنامه غذایی اگر تقلب (Cheat Meal) داشته باشید، از هدف اصلی خود دور خواهید شد.

 

اگر مشکل خیلی طول کشید مایعات و نمک مصرف کنید. آکنه و جوش صورت: کاهش میزان انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده در این رژیم میتواند به بهبود جوش صورت و درمان آکنه کمک کند.

 

در حالی که مرغ رو در فر قرار دادین، کلم بروکلی ها رو خرد کنید و به مدت 5 دقیقه در یک قابلمه در آب شور قرار بدین تا به جوش بخورن.

 

با گرفتن رژیم کتو شما شاهد پوستی سالم خواهید بود و از شر جوش و آکنه خلاص خواهید شد. کربوهیدراتها تاثیر فراوانی روی نوع و کیفیت پوست میگذارند و در نتیجه به حداقل رساندن مصرف آنها میتوانند سبب بهبود وضعیت پوست و کاهش مشکلاتی مثل آکنه شود.

 

مصرف پروتئین باید همراه با میانهروی باشد. به همین خاطر باید یک برنامه خاص و کمی متغیر از رژیم غذایی معمول تنظیم بشه که در اون گوشت و تخم مرغ و یا پنیر نقش بسزایی رو بازی کنن.

 

هر رژیمی فواید و عوارض جانبی خاص خودش رو داره. دلیلش اینه که تنظیم کردن یک رژیم اصول خاص خودشو داره که باید با مطالعه ی زیاد اون هارو بدونید.

 

این رژیم به نوعی است که باید دقیقا مثل برنامه جلو بروید و اگر غذایی که نتواستید تهیه کنید، هیچ جایگزینی در یخچال نخواهد داشت! وقتی بخواهید برای کاهش وزن از رژیم لاغری کتوژنیک استفاده کنید، ممکن است متوجه این شوید که قلب شما تندتر و محکم تر می تپد.

 

البته در مورد مصرف پروتئین ها در رژیم کتو این رو هم بدونید که اگر بیش از یک مقدار معین مصرف کنید، بدن شما وارد فاز کتوز و سوزوندن چربی های اضافه نمیشه!

 

زمانی که یک رژیم کتو رو شروع میکنید، بعد از چند روز ممکنه از خودتون بپرسید که آیا وارد فاز ketosis (یا همان مرحله سوزاندن چربی به جای قند) شدین یا این که نه!

 

تجربیات مختلف در این خصوص مشکلی را گزارش نکرده است با این حال توصیه بسیاری از پزشکان این است که در دوران بارداری به سراغ رژیم کتوژنیک نروید و یا حداقل در زمانی که شیردهی به نوزاد را دارید این رژیم را دنبال نکنید!

 

کسانی که همواره به دنبال رسیدن به اندامی ایده آل هستند، بر این عقیده اند که رژیم کتو شباهت بسیار زیادی به رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز که نوعی از رژیم لاغری سریع هستند، دارد.

 

کاهش مصرف کربوهیدراتها یکی از سادهترین روشهای لاغری است. شما در کتو هم مجاز به مصرف لبنیات هستید اما نه همه انواع آن.

 

از همه مهمتر، خودتان را درگیر رژیم کم کربوهیدراتی که به اندازه کافی کم کربوهیدرات، یا یه اندازه کافی چربی بالا، یا به اندازه کافی کم پروتئین نیست، تا شما را وارد کتوز کند، نکنید.

 

مطالعات دانشمندان نشان داده است که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود میبخشد. مطالعات نشان داده که رژیم کتوژنیک برای این دسته از افراد بسیار مفید است.

 

همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش میگذارد.

 

گوشت (استیک) رو داخل ماهی تابه قرار بدین و دو طرف اون رو با حرارت زیاد بپزید. لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL که با عن