دکوراسیون خانه برای عید نوروز : ۱۰ ایده دیدنی

دکوراسیون خانه برای عید نوروز : ۱۰ ایده دیدنی که حتما میپسندید! البته که طراحان دکوراسیون داخلی توصیه به پر ک

توسط NEWSMINERAL در 17 بهمن 1401

دکوراسیون خانه برای عید نوروز : ۱۰ ایده دیدنی که حتما میپسندید!

kitchen decorationالبته که طراحان دکوراسیون داخلی توصیه به پر کردن همهی خانه از وسایل قدیمی و صنایع دستی نمیکنند. آنها میگویند که امسال بهتر است حداقل یکی دو تا از این وسایل را مهمان خانههایتان کنید. حتما تا حالا از رنگ سال ۲۰۲۰ یا همان رنگ سال ۹۹ با خبر شدهاید. بله رنگ آبی کلاسیک. اگر قصد تغییر دکوراسیون برای عید نوروز را دارید، بهتر است که رنگ آبی کلاسیک را در طراحی دکوراسیون خانه جای دهید. میتوانید یک دیوار از اتاق خواب و یا دیوار اصلی اتاق نشیمنتان را اختصاصا به این رنگ اختصاص دهید. حتی میتوانید با این رنگ به سرویس خوابتان جانی دوباره بدهید یا برخی از اکسسوریهای خانه را با این تم رنگی انتخاب کنید. در تصویر بالا نمونهای از اتاق خواب به رنگ سال ۹۹ را میبینید که چقدر زیبا و با شکوه میباشد. مهمترین خاصیت رنگ آبی کلاسیک این است که هم برای دکوراسیون مدرن و هم برای دکوراسیون کلاسیک مناسب است.

 

درب ورودی باید همیشه پاکیزه باشد و بی نظمی های پشت آن هم مرتب گردد. نورپردازی مناسب درب ورودی نیز تأثیر به سزایی در ایجاد حس و انرژی مثبت دارد. در استفاده از فنگ شویی در دکوراسیون منزل، رنگ های شاداب، موسیقی، نام خداوند و نورپردازی مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال رنگ قرمز نماد تولید ثروت و شادی و رنگ آبی نماد آرامش و شادی محسوب می شود که باید در قسمت های مختلف منزل از جمله درب ورودی مورد استفاده قرار بگیرند. با موضوع این مقاله می توانید از مطلب «35مدل تم تولد مردانه» نیز بازدید کنید. طبق علم فنگ شویی برخی عوامل می توانند موجب از بین رفتن شادی در محیط زندگی شوند. بی نظمی از جمله مهم ترین این عوامل محسوب می شود که انرژی مثبت را در یک نقطه حبس می کند. در کنار بی نظمی، شکستگی وسایل و معیوب بودن آن ها هم می تواند شادی را در محیط زندگی کم رنگ کنند.

پرده زبرا میتواند چنین ویژگی را برای شما برآورده کند.

kitchen decorationدر این حالت میله پرده مشخص است، بنابراین بهتر است از یک میله زیبا استفاده شود. شما میتوانید انواع پردههای مدرن شامل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین را با بالاترین کیفیت و سادهترین حالت ممکن یعنی تنها با چند کلیک از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کنید. پرده باید بتواند سطح مورد نیاز حفظ حریم خصوصی را برآورده کند. بهعنوان مثال اگر پنجره شما طوری قرار گرفته است که از بیرون دید دارد، در روز نیاز به پوششی دارد که بدون ممانعت از ورود نور به اتاق، حریم خصوصی را حفظ کند. پرده زبرا میتواند چنین ویژگی را برای شما برآورده کند. هر صاحبخانهای سبک خاص خود را در دکوراسیون اتاق پذیرایی دارد. مهم است که پردههای مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون شما باشد. پردهای که قیمت مناسبی دارد، به شما امکان میدهد که مرتباً آن را تغییر دهید و بدون اینکه هزینه زیادی متقبل شوید، ظاهری جدید برای خانه خود به وجود آورید.

چون اصطلاحا فضا را «جمع» میکند.

نشیمن و پذیرایی در خانه تقریبا نقش ویترین را به عهده دارند و غیر از این مساله، فضایی هستند که شما قرار است در آن حس آرامش را تجربه کنید و از بودن با اعضای خانواده و دوستانتان لذت ببرید، پس نکته حائز اهمیت طراحی درست فضا و استفاده از حداکثر پتانسیل آن است. به چه معنی؟ یعنی شما باید اسباب آسایش و راحتی را در کنار عناصر زیباشناختی داشته باشید. در وهله اول سعی کنید بافتهای مختلف را در عین هماهنگی کنار هم بهکار ببرید، مثلا مبلمان چوبی در کنار میزهای فلزی، فرشهای پشمی، لوسترهای کریستال و … پوشش دیوار چه رنگ و چه کاغذرنگی بهتر است فضایی خنثی را ایجاد کند تا تنوع بافت و رنگ و طرح سایر وسایل را تلطیف کند. کفپوش هم به همین میزان اهمیت دارد. چون اصطلاحا فضا را «جمع» میکند. استفاده از گل و گیاه همیشه میتونه تکمیلکننده فضای نشیمن و پذیرایی باشه، چون علاوه بر رنگی که به فضا اضافه میکنه، به اون روح هم میبخشه.

kitchen decorationیادتان باشد میتوانید عناصری را از سبکها مختلف کنار هم قرار دهید، اما هسته اصلی سبک را حفظ کنید و سلیقهتان را به آن تحمیل کنید. مینیمالیست سبکیست که از جنبش هنری دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی ، طراحی سنتی ژاپنی و فلسفه ذن الهام گرفته. در این سبک تا حد ممکن فضا را خالی نگه میدارند و تعداد وسایلی که چیده میشود، در کمترین میزان است. در خانهای که دکوراسیون سبک مینیمال دارد، رنگهای ملایمی میبینید و هیچ تزیین شلوغی در کار نیست. همه جا خلوت است و همه وسایل کاربردی و ضروری هستند. بیشنر فضاهای ذخیرهسازی دور از چشم و دربسته هستند. نور طبیعی فراموش نمیشود و نور آفتاب روی فضاهای خالی خانه میافتد. وسایل تزیینی طراحی سادهای دارند و ترجیحا به رنگ خنثا و ملایم انتخاب میشوند. مینیمالیستها میگویند هر چه کمتر، بهتر. پس اگر وسایل تزیینی خردهریز و دکور رنگارنگ دوست دارید، سبک مینیمال را فراموش کنید.

این دکوراسیون ترکیبی محبوب در اروپا و آمریکا نیز هست و بسیاری از افراد علاقه دارند تا دکور منزل خود را با ترکیب صنایع دستی و دستبافته سنتی ایرانی طراحی کنند. صنایع دستی و هنر ایرانی محبوبیت خاصی در جهان دارد. فرشهای دستبافت ایرانی با قیمت بالایی در همه جای دنیا خرید و فروش میشود و قدمت این هنر به سالیان دور میرسد. ترکیب هنر ایرانی و دکوراسیون مدرن جزو محبوبترین انواع دکوراسیون میان هنرمندان و طراحان است. با اینکه شیک یک صفت است ولی در جامعه امروزی ایران به معماری و دکوراسیون مدرن گفته میشود. معماری و دکوراسیونی که تلفیق خوبی با زندگی امروزی انسانها دارد. المانهای این نوع معماری در جای جای خانه دیده میشود و مردم به اصلاح میگویند میخواهیم دکور و چیدمان مزل شیک و مدرن باشد. البته خود معماری و دکوراسیون مدرن ویژگیهای مشخصی دارد که شاید در ایران زیاد به آن توجهی نشده باشد و به گونهای معماری شیک و مدرن ایرانیزاسیون شده باشد. امروزه افراد زیادی به طراحان داخلی میگویند دیزاین منزل من باید شیک باشد اما بهتر است نوع طراحی که در نظر دارند با طراح مطرح کنند تا آن ها بتوانند راحتتر با ذهنیت شما از کلمه شیک آشنا شوند.

  • سفید ملایم
  • رنگ نوری که به کار برده شده
  • قفسهبندی تمام دیوارها
  • حمام و سرویس بهداشتی
  • اتاق خواب

دکوراسیون در لغتنامه فارسی به معنی مرتب کردن، چیدمان و آرایهگری است. به گزارش ایسنا،بنابراعلام دکوراسیون داخلی رامسین، وقتی از دکوراسیون داخلی منزل صحبت میکنیم منظورمان نحوه انتخاب وسایل و نوع چیدمان قسمتهای مختلف خانه ازجمله: پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، اتاقخوابها و سرویس حمام و دستشویی است. به دلیل جذابیت و همهگیر شدن طراحی دکوراسیون داخلی، دیگر طراحی دکوراسیون مختص به خانههای مسکونی نیست. در محلهای کاری، ادارات، مغازهها، بیمارستانها، فروشگاهها، هتلها و سایر فضاها از قوانین آن استفاده میشود. نقلمکان به خانههای جدید همیشه برای افراد یکخانه پر از هیجان و جذابیت است. اما گاهی اوقات نحوه چیدمان دکوراسیون منزل تبدیل به یک دغدغه برای افراد آن خانه، خصوصاً خانم خانه میشود. شما باید تصمیم بگیرید که وسایل خود را در محیط جدید و فضایی که مشاهده میکنید به چه نحوی چیدمان کنید تا یک فضای مناسب را فراهم بیاورید. و طوری طراحی دکوراسیون منزل خود را انجام دهید که بازتابی از شخصیت و احساس و سلیقه شما باشد.

برای مشاهده این مطلب با ما همراه باشید.

“ ایده های جذاب دکوراسیون منزل ۲۰۲۲ “، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. معمولا رنگ سفید را برای دیوارهای خانه انتخاب میکنیم زیرا از امتحان رنگ های دیگر میترسیم، اما رنگ هایی همچون آبی کمرنگ و خاکستری برای دیوار ها پیشنهاد میشود. در ادامه این مطلب ما جدیدترین انواع مدل های دکوراسیون منزل ۲۰۲۲ ساده ۱۴۰۰ در مدل های شیک و زیبا قرار داده ایم. برای مشاهده این مطلب با ما همراه باشید. برای نورپردازی فقط به لوستر وسط سقف بسنده نکنید. عكس هایتان را در آلبوم تلنبار نكنید. برخى از آنها را قاب كنید و روى میز یا بوفه قرار دهید. فضای بین مبلمان به گونهای انتخاب شود که رفت و آمد را سادهتر طرح کانتر کافه کنند. گلدان روی میز جلومبلی را هفتهای یکبار با بگونیاهای خوشبو تازه کنید. از قرار دادن گیاهان و به خصوص گل های طبیعی بودار و معطر در اتاق خواب خود و كودكانتان بپرهیزید. استراحت شما به مدت چندین ساعت در این فضا و تنفس هوایی كه عطر گل در آن پراكنده است، احتمال بروز حساسیت را افزایش می دهد، به خصوص برای افرادی كه دارای زمینه مساعدی برای بروز حساسیت هستند. در این شرایط به جای گل های طبیعی از انواع گل های مصنوعی استفاده كنید.

kitchen decorationشاید باورتان نشود اما وقتی اتاق خواب تان کوچک است باید تخت خوابی انتخاب کنید که ارتفاع بلندی داشته باشد این باعث میشود اتاق تان بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. ترکیب سبک ها یکی از ایده های جذاب دکوراسیون منزل است که باعث میشود خانه ای متفاوت و خاص داشته باشید، مثلا سبک کلاسیک و سبک مدرن را ترکیب کنید. اگر کمد با درهای کشویی دارید میتوانید برای زیباتر شدن و متفاوت شدن آن از کاغذ دیواری استفاده کنید و کمدتان را کاغذ دیواری کنید. کل فضای خانه را با فرش و موکت نپوشانید این ایده قدیمی دیگر از مد افتاده است بهترین کار این است که فقط بخش هایی از خانه را قالیچه های شیک پر کنید. آشپزخانه مهمترین بخش خانه به شمار میرود. معمولا اهالی خانه وقت بیشتری را در آن سپری میکنند و اغلب تراکم بالایی از اثاثیه را در آن جای میدهیم. دکوراسیون داخلی آشپزخانه طیف وسیعی از انتخابها را پیش روی ما قرار میدهد. به همین دلیل جزء قسمتهای هیجان انگیز و جذاب دکوراسیون داخلی به شمار میرود. در اینجا نمونههایی از اجزایی که در آشپزخانه میتوان به آن پرداخت را عنوان کردهایم. انتخاب رنگ مناسب و یا کاغذ دیواری هماهنگ با دیگر اجزای آشپزخانه نقشی مهم در زیبایی آشپزخانه دارد. شدت و رنگ نور استفاده شده در بخش آشپزخانه با دیگر بخشها میتواند متفاوت باشد زیرا هر بخشی طبق کاربرد متفاوتش نور مخصوص خود را نیاز دارد. استفاده از کفپوشی متفاوت در ارتفاع غیر همسطح با سطح پذیرایی یا نشیمن باید ویژگیهای مهمی را شامل شود. از جمله این ویژگیهای مهم برای کفپوش آشپزخانه میتوان به مقاوم بودن در برابر آب و افتادن تجهیزات فلزی اشاره کرد. انتخاب مبلمان مناسب در آشپزخانه نیز از عوامل مهم است که میتواند تغییر زیادی در زیباتر جلوه کردن آشپزخانههای بزرگ و کوچک به شمار رود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در کشورهای اروپایی، ساخت خانههایی با متراژ کم بسیار رایج است. اما با وجود متراژ کمی که دارند تمام امکانات و فضاهای لازم را در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک تعبیه میکنند. در ادامه ما تمام ایدهها و نکاتی را که طراحان برتر دنیا برای دیزاین خانه های کوچک استفاده کردهاند را مطرح میکنیم. با بهره گیری از این ایدهها دیگر نگران کمبود فضا در آشپزخانه، کمبود جا برای مبلمان و جا نشدن تخت فرزندان در اتاق خوابشان نخواهید بود. تمام موارد زیر برای بهرهوری بیشترین حد از فضای کوچک اتاق نشیمن ارائه شده است. به خاطر داشته باشید لوازم و متریالی که برای دیزاین خانه استفاده میکنیم نقش بزرگی در بزرگتر و کوچکتر دیده شدن فضا دارند، از این جهت توصیه میکنیم که حتما به طراحی داخلی منزل با چوب فکر کنید. این سبک طراحی در عین زیبایی و خاص بودن، به فضا سازی بیشتر در خانه به شما کمک میکند.

  • سفید استخوانی
  • مبلمان خراطی شده
  • بانک عکس طراحی داخلی
  • روشناییها را بالای آینه نصب نکنید
  • لیست خواسته های خود را بنویسید
  • مبل ال: ۴.۲ میلیون تومان

kitchen decorationتزئین با آینه در باغ نیز راهی فوق العاده برای در آغوش گرفتن زیبایی طبیعت است. از طریق انعکاس آینه در فضای بیرونی، اساساً میتوانید گیاهان خود را دو برابر جلوه دهید. آینههای وینتیج طرحهای زیبا، ساختار و شخصیت را به هر محیطی میافزایند و به زیبایی با دیگر بافتهای باغ ترکیب میشوند. یک آینه مناسب چه در میان شاخ و برگ قرار گرفته باشد و چه در مقابل یک دیوار آجری روستایی، به ایجاد باغ مخفی خود برای لذت بردن از روزهای طولانی تابستان کمک میکند. همچنین دکوراسیون با آینه برای ایجاد فضای اضافی در حیاطها و پاسیوهای کوچکتر با بازتاب نور طبیعی خورشید به داخل باغ نیزعالی هستند. چگونه از آینه در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟ هنگام استفاده از آینه در دکوراسیون منزل خود باید با آن مانند یک اثر هنری رفتار کنید و فضایی را برای آن انتخاب کنید که به خوبی آن را به نمایش بگذارد و جلوه دکور قفسه بیشتری داشته باشد. البته آینه عکس عکس را منعکس میکند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شلف کمدی وب سایت خود باشید.

آخرین مطالب